ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس رسماً به پایان راه خود رسید

ویندوز 10 ایکس در ابتدا به عنوان رقیبی برای سیستم عامل کروم گوگل معرفی شد. اما پس از تأخیرهای پیاپی، مایکروسافت سرانجام تصمیم به لغو Windows 10X گرفت.

مایکروسافت اعلام کرد که پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس خود را کنسل کرده است. مایکروسافت در پستی که به بهانه انتشار بروزرسانی ماه می ویندوز 10 در وبلاگ سیستم عامل خود منتشر کرده بود، خبر از لغو ویندوز 10X داد و اعلام کرد که ویژگی‌های ویندوز 10 ایکس را به ویندوز 10 و دیگر محصولات این شرکت خواهد افزود.

این شرکت از هم اکنون اقدام به قرار دادن ویژگی‌هایی همچون بخش برنامه‌ها در قسمت محافظت از اپلیکیشن مایکروسافت دیفندر، تجربه تایپ صوتی بهتر، کیبورد لمسی مدرن با اندازه دکمه‌ها، صداها، رنگ‌ها و انیمیشن‌های بهتر در بیلد های پیش نمایش ویندوز نموده است.

ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس قرار بود یک نسخه سبک از ویندوز باشد و برای دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه همچون سرفیس نئو طراحی شده بود. اما؛ اوایل سال جاری میلادی مایکروسافت اعلام کرد که این نسخه از ویندوز را برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی با یک نمایشگر توسعه خواهد داد و حتی یک ویدیو تبلیغاتی از آن را در دی ماه منتشر کرد.

مایکروسافت در حال حاضر مشغول انتشار بروزرسانی ماه می ۲۰۲۱ برای ویندوز 10 است که در واقع یک بروزرسانی نسبتاً فرعی به حساب می‌آید. این شرکت قصد دارد بروزرسانی مهم‌تری را در مهر ماه منتشر کند.