بایک D20

بایک D20 محصول جدید دیار خودرو وارد بازار ایران می‌شود

دیار خودرو به تازگی تولید بایک D20 را آغاز کرده است و به زودی این خودرو هاچ بک را در دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

تولید خودرو بایک سابرینا تحت عنوان D20 در شرکت دیار خودرو کلید خورده است و این شرکت قصد دارد به زودی این خودرو را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار کند. لازم به ذکر است که دیار خودرو از سال‌های قبل خودرو سابرینا که یک هاچ بک چینی است را معرفی کرده بود، اما هیچ وقت این خودرو در بازار ایران مورد توجه قرار نگرفت و نتوانست با رقبای خود به رقابت بپردازد. دلیلش هم این بود که دیار خودرو در تولید این اتومبیل منظم نبود و همچنین تبلیغات و خدمات پس از فروش گسترده‌ای را برای آن در نظر نگرفته بود. این در حالی است که هم‌اکنون تولید نسخه فیس لیفت بایک سابرینا تحت عنوان D20 در شرکت دیار خودرو آغاز شده است.

بر اساس تازه‌ترین اخبار، این هاچ بک در آینده نه چندان دور روانه بازار ایران خواهد شد و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. به احتمال فراوان قیمت بایک D20 در بازار ایران از 370 میلیون تومان پایین‌تر خواهد بود.

بایک D20

با مشخصات فنی بایک D20 آشنا شوید

برای بایک D20 یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است که 113 اسب بخار قدرت را به همراه 143 نیوتن‌متر گشتاور به تولید می‌رساند. انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک از نوع استپ گیت یا یک جعبه دنده پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که مسئولیت تأمین جعبه دنده اتوماتیک این خودرو بر عهده کمپانی آیسین است.

جرم نسخه اتوماتیک بایک سابرینا فیس لیفت 1090 کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن کمتر از 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین باک بنزین این خودرو نیز دارای ظرفیت 45 لیتری است.

ابعاد و اندازه بایک D20

بایک D20 یک هاچ بک کلاس B است. فاصله محوری این خودرو برابر با 2500 میلی‌متر است که باعث می‌شود این خودرو از نظر ابعاد به یکی از اصلی‌ترین رقبای پژو 207i تبدیل شود. همچنین طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 3998 میلی‌متر، 1720 میلی‌متر و 1502 میلی‌متر است. با توجه به ابعاد این خودرو در می‌یابیم که بایک دی 20 یک خودروی شهری است و فضای آن از اتومبیل‌هایی مانند پژو 206 و پژو 207i بیشتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی سابرینا فیس لیفت

بایک D20

قرار است که بایک D20 در دو نسخه دنده‌ای و فول آپشن روانه بازار شود که برای نسخه فول آپشن آن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک در نظر گرفته شده است. چراغ‌های جلو و عقب، جلو پنجره، چراغ روی سپر، طرح رینگ و کاسه چراغ‌های عقب سابرینا فیس لیفت فول آپشن شباهتی به نسخه قبلی ندارد و به‌روزتر شده است. برای نسخه دنده‌ای نیز تمام این تغییرات اعمال شده است با این تفاوت که این نسخه فاقد مه شکن جلو و چراغ روی سپر جلو است.

سابرینا فیس لیفت اتوماتیک و دنده‌ای دارای امکانات مشترک زیادی هستند که سنسور پارک عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی دو رنگ، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر مستقل، ترمز EBD، ABS، BAS، دو کیسه هوا، مه شکن عقب، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، صندلی 6 حالته دستی راننده و فرمان کمک برقی نمونه‌ای از آن‌ها هستند.

بایک D20

تفاوت نسخه اتوماتیک و دنده‌ای بایک D20

بایک D20 اتوماتیک در مقایسه با نسخه دنده ای دارای امکانات بیشتری است که مه شکن جلو، سنسور نور و سانروف برقی تنها گوشه‌ای از آن‌ها هستند. این در صورتی است که برای این نسخه نیز همچنان استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و دوربین عقب تعبیه نشده است. البته این امکان برای خریداران سابرینا فیس لیف در نظر گرفته شده که پس از تحویل خودرو امکاناتی مانند کروز کنترل و دوربین عقب را روی خودروی خود نصب کنند.

بر اساس تازه‌ترین اخبار، بایک D20 در تابستان سال جاری به طور رسمی روانه بازار ایران خواهد شد و در حال حاضر نیز شرکت دیار خودرو طیف گسترده‌ای از این اتومبیل را مونتاژ کرده است. لازم به ذکر است که به شرط ثبات اوضاع اقتصادی قیمت نسخه اتوماتیک این اتومبیل از 370 میلیون تومان کمتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*