آیفون SE ۲۰۲۳

تصاویر کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳ اپل منتشر شد

تصاویر نسخه کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳ اپل منتشر شد. در این طراحی، از ناچ خبری نیست دوربین سلفی گوشی به صورت پانچ هول بر روی نمایشگر قرار گرفته است.

اپل از آیفون SE ۲۰۲۰؛ دومین نسل از آیفون‌های جمع‌وجور SE، در سال گذشته رونمایی کرد. از نظر قالب و بصری، این آیفون در اصل نسخه اورهال‌شده آیفون ۸ بود که به گفته اپل تنها تغییرات سخت‌افزاری را شامل می‌شد.

در فضای اینترنت، شایعه‌های مبنی بر احتمال عرضه نسل جدیدی از آیفون SE در ماه‌های آتی منتشر شده بود، که افشاگر اطلاعات و آنالیزگر محصولات اپل «مینگ چی کو» (Ming-Chi Kuo)، به تازگی، اعلام کرد که عرضه آیفون SE جدید تا سال ۲۰۲۲ به تاخیر می‌افتاد.

کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳

با وجود اینکه از نسل دوم آیفون‌های SE، در سال گذشته میلادی در بحبوحه آغاز همه‌گیری کرونا رونمایی شد، متاسفانه، این آیفون نتوانست به میزان کافی مورد رضایت کاربران واقع شود. قالب قدیمی، صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی LCD، وجود حاشیه‌ بسیار (نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این گوشی 65 درصد) و ضعف باتری، از نکات برجسته منفی به شمار می‌آمد. با در نظر گرفتن تصاویر کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳، احتمالا، اپل آیفون SE جدید را با ارتقا سخت‌افزار، طراحی به‌روز و پشتیبانی از فناوری ۵G روانه بازار می‌کند.

برخی از رسانه‌ها ادعا کرده‌اند، طراحی آیفون SE جدید، دگرگونی مهمی را دربر خواهد داشت و حالا بر همین اساس یک طرح مفهومی از این گوشی منتشر شده است. کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳ به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی‌ با دوربین سلفی پانچی (حفره‌ایی) مجهز شده است و احتمالا از فناوری تشخیص چهره مرسوم به فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی نمی‌کند.

از آن‌جایی که اپل با عرضه آیفون‌های SE جمع‌وجور ارزان قیمت، طیفی گسترده‌ایی از کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال خرید یک گوشی ارزان قیمت باکیفیت هستند، انتظار هم نمی‌رود که این گوشی از فناوری فیس آیدی پشتیبانی کند و شاید همچون آیپد ایر ۲۰۲۰، دکمه پاور وظیفه پشتیبانی از فناوری حسگر اثر انگشت را برعهده بگیرد.

آیفون SE ۲۰۲۳

همچنین، اپل به منظور کاهش نسبت بدنه به صفحه‌نمایش، اسپیکر مکالمه را به حاشیه لبه فوقانی دستگاه منتقل کرده است. طرح الهام گرفته‌شده کانسپت آیفون SE جدید، تا حدودی به آیفون ۱۲ نزدیک است. مینگ چی کو براین باور است که طراحی بدون نا‌چ‌بار، برای اولین در آیفون‌های ۱۴ دیده خواهد شد. نظر شما درباره کانسپت آیفون SE ۲۰۲۳ چیست؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من فک میکنم آیفون اس ای جدیدی اگر در کار باشه
    همون آیفون ایکس آر با پردازنده جدید خواهد بود 😍😐

  2. به نظر من یکم طراحیش نچسبه.
    چون شناسنامه آیفون داشتن ناچه و این حفره بر خلاف گوشیای اندرویدی به دلم ننشست

  3. اپل چیکار داره میکنه هم ۲۰۲۲ قراره معرفی کنه هم ۲۰۲۳ 😕😕