خودروهای خودران در آلمان

حضور خودروهای تماما خودران در آلمان از سال ۲۰۲۲

حضور خودروهای خودران در آلمان در صورت تصویب قانون پیشنهادی آن در پارلمان، در جاده‌های عمومی این کشور از سال ۲۰۲۲ میلادی ممکن خواهد شد.

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از رونمایی از خودروهای خودران مرسوم به خودروهای فاقد راننده (driverless vehicles) نمی‌گذرد؛ در آلمان، یکی از کشورهای پیشرو در فناوری، به‌تازگی قانونی پیشنهادی‌ «حضور خودروهای تماما خودران در جاده‌های عمومی این کشور» مطرح شده است.

حضور خودروهای خودران در آلمان

خودروهای شرکت AutoX

تصویب این قانون برای تسلا و سایر شرکت‌های خواهان تولید خودروهای خودران از جذابیت و اهمیت اقتصادی ویژه‌ایی برخوردار است. تولید خودروهای الکتریکی و خودران در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوضه خودرو سازی، از تصمیم خود برای تولید خودروهای خودران در سال‌های پیشرو خبر داده‌اند. با تصویب این قانون پیشنهادی، خودروهای خودران از سال ۲۰۲۲ در آلمان می‌توانند بدون در نظر گرفتن قانون «نظارت راننده بر حالت اتوپایلوت» به حرکت دربیایند. پیشتر در آلمان، تست‌های بسیاری برای ارزیابی حالت اتوپایلوت با نظارت راننده بر فرمان انجام شده بود.

این قانون پیشنهادی، تنها در صورت تصویب پارلمان آلمان، عملی خواهد شد. براساس جزئیات این لایحه‌، تردد خودروهای خودران در آلمان فاقد راننده ایمنی تنها با گذراندن کلیه شروط ایمنی امکان پذیر می‌شود. هم‌چنین، این لایحه شامل برنامه‌های اولیه پیشنهادی برای حضور خودروهای خودران در جاده‌های عمومی این کشور به منظور حمل‌و‌نقل مسافر و سفرهای تجاری، تدارکات، شاتل‌ها، تامین تجهیزات برای مراکز درمانی و خانه‌های بازنشستگی، است.

برای ورود به حوضه تولید خودروهای خودران، شرکت‌ها ملزم به گذراندن استاندارهای ایمنی و امنیتی مختلفی هستند. در صورت تصویب این قانون پیشنهادی، برخی از شرکت‌هایی که هم‌اکنون تست‌های پیچیده اختصاصی آلمان را با موفقیت گذرانده‌اند، از سال ۲۰۲۲، اجازه تردد در چاده‌های عمومی آلمان را کسب می‌کنند.

در سال گذشته، شاهد افزایش صدور مجوز برای تردد خودروهای خودران در بسیاری از کشورهای مختلف بودیم؛ در ایالات متحده و چین، تردد خودروهای خودران در برخی از شهرهای این دو کشور به‌صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. برای مثال، شرکت بین‌المللی AutoX با استقرار تاکسی‌های‌ربات (robotaxis) خودران در برخی از کشورها، توانست به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند.

انتظار می‌رود که پارلمان قانون پیشنهادی حضور خودروهای تماما خودران در جاده‌های آلمان را به‌زودی تصویب کند. نظر شما در خصوص خودروهای خودران چیست؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*