ماشین حساب HP

این ماشین حساب HP به طور بی سیم شارژ می‌شود!

تاکنون یک ماشین حساب قدیمی را با امکان شارژ وایرلس دیده بودید؟ خب این ماشین حساب HP با بیش از چهل سال عمر، چنین آپشنی دارد؛ البته به لطف خلاقیت یک خوره تکنولوژی!

برای گجت‌های مدرن و گوشی‌های هوشمند امروزی، شارژ وایرلس به چیز پیش پا افتاده‌ای تبدیل شده است؛ اما چهار دهه قابل، حتی یک ماشین حساب می‌توانست نوآوری محسوب شود و چشمان بسیاری را به خود خیره کند. مثلا ماشین حساب HP-25 که در سال 1975 وارد بازار شد.

درباره یک ماشین حساب مهندسی صحبت می‌کنیم که ارزان و قابل برنامه‌ریزی بود؛ با امکانات فراوان، سایز مناسب و سهولت استفاده! شاید این ماشین حساب اچ پی پیر شده باشد؛ ولی ظاهرا دود از کنده بلند می‌شود.

به صورت اورجینال، این گجت یک باتری نیکل-کادمیوم (NiCd) با انرژی محدود داشت؛ حالا اما یک گیک، آن را به فناوری روز دنیا تجهیز کرده است. باتری ماشین حساب HP-25 خریداری شده توسط پدر او، سال‌ها پیش از کار افتاد و غیر قابل استفاده شد؛ پس این فرد علاقه‌مند، یک پک باتری لیتیوم-پلیمری با امکان شارژ مجدد را جایگزین باتری اصلی کرد.

ماشین حساب HP

حتی حالا ماشین حساب از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند؛ فقط کافی است آن را روی پد شارژ Qi قرار دهید. اگر چنین آپشنی در دسترس نبود، می‌توانید از کابل micro-USB هم برای شارژ گجت استفاده کنید. البته با ظرفیت 900 میلی آمپر ساعت، شارژ این باتری دوام زیادی خواهد داشت. وجود یک نشانگر روی ماشین حساب نیز کمک می‌کند تا به موقع از تخلیه شارژ، مطلع شوید.

ناگفته نماند طراحی پک باتری جدید با استفاده از نرم افزار Fusion 360 انجام گرفت. البته کار مشکلی بود؛ زیرا باید هم‌اندازه با باتری اصلی در می‌آمد که قالب خاص خود و شکل هندسی پیچیده‌ای داشت. به هر حال نتیجه این عمل جراحی جوان‌سازی، چیزی بود که در تصویر می‌بینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*