جیلی ویژن استاربرست

جیلی ویژن استاربرست کانسپت با زبان طراحی جدید Geely معرفی شد

جیلی ویژن استاربرست کانسپت معرفی شد. این خودرو مفهومی پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید شرکت چینی جیلی محسوب می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های طراحی این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت جیلی که به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ چین شناخته می‌شود به تازگی از کانسپت ویژن استاربرست پرده برداشت. این خودرو مفهومی نمایشی از نقشه راه و زبان طراحی آینده این خودروساز چینی محسوب می‌شود. همچنین جیلی ویژن استاربرست از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد و با سایر محصولات این خودروساز بسیار متفاوت است.

مشخصات جیلی ویژن استاربرست

جیلی ویژن استاربرست

طراحان با الهام از پدیده‌های ستاره‌ای که طی ادغام با سحابی‌های درخشان، ستاره جدیدی را تشکیل می‌دهند به ایجاد فلسفه جدید طراحی جیلی پرداخته‌اند. بر اساس این زبان طراحی، کانسپت ویژن استاربرست به چراغ‌های LED عمودی و افقی یکپارچه به شکل یک نوار باریک و یک جلوپنجره سهموی مشبک مجهز شده که البته به مدل‌های جدید کادیلاک نیز شبیه است. به طور کلی این خودرو از طراحی بسیار خیره‌کننده و مدرنی بهره می‌برد.

جیلی ویژن استاربرست

گلگیرهای ویژه و جلوه‌های نوری متفاوت باعث شده‌اند تا نمای کناری این خودرو از طرح جذابی برخوردار شود. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به فرم پیچیده چرخ‌ها، خطوط متنوع روی بدنه، برجستگی‌های عضلانی گلگیرها، سقف با شیب ملایم و دستگیره‌های پنهان اشاره کرد. جیلی ویژن استاربرست از درهایی ویژه که به طور معکوس و به حالت قیچی باز می‌شوند نیز بهره می‌برد که به واسطه آن ستون وسط این خودرو حذف شده و سرنشینان به آسانی می‌توانند وارد خودرو شوند. البته این سبک طراحی که معمولا در خودروهای مفهومی استفاده می‌شود، کمتر در نسخه تولیدی نیز وجود خواهد داشت.

جیلی ویژن استاربرست

در بخش عقب این کانسپت نیز چراغ‌های بومرنگ مانند LED به چشم می‌خورد که یک نوار باریک آنها را به یکدیگر متصل کرده و با نمای جلو نیز هماهنگی دارند. طراحان با در نظر گرفتن فرم فست‌بک، زاویه شیشه عقب و جزئیاتی نظیر چراغ ترمز سوم عمودی و دیفیوزر زیر سپر باعث شدند تا این خودرو از نمای اسپرتی برخوردار شود.

جیلی ویژن استاربرست

هنگام ورود به کابین جیلی ویژن استاربرست شاهد تکنولوژی و ابزارهای دیجیتالی متعددی هستیم. طراحان سعی داشتند یک فضای مینیمالیستی را با وجود لوکس بودن و نورپردازی‌های ویژه ارائه دهند که ترکیب آنها فضای جذابی را به وجود آورده است. همچنین در کابین این خودرو یک فرمان دو پره و یک نمایشگر تبلت مانند برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به چشم می‌خورد. البته این سبک طراحی به طراحی اسکاندیناوی ولوو نیز شباهت دارد. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو مفهومی می‌توان به چهار صندلی انفرادی، کنسول مرکزی شناور، استفاده از نورپردازی برای انتقال برخی اطلاعات به راننده و ترکیب رنگی کابین اشاره کرد.

جیلی ویژن استاربرست

در حال حاضر از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، البته از آنجایی که این خودرو یک کانسپت محسوب می‌شود، مشخصات فنی آن خیلی حائز اهمیت نخواهد بود. همچنین جیلی اعلام کرد این خودرو به تولید نخواهد رسید و فقط از زبان طراحی به کار رفته در این خودرو برای سایر محصولات استفاده خواهد شد.