خودرو خودران هواوی

خودرو خودران هواوی تا سال 2025 تولید خواهد شد

یکی از مدیران شرکت Huawei با اعلام اینکه هدف ما تولید خودروهای خودران واقعی است گفت اولین خودرو خودران هواوی تا سال 2025 تولید خواهد شد.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری به تولید خودروهای الکتریکی و خودران روی آورده‌اند؛ برای مثال اپل که به عنوان یکی از غول‌های فناوری در جهان محسوب می‌شود اخیرا با چند خودروساز و تامین‌کننده باتری برای تولید خودرو الکتریکی خود مذاکراتی را به انجام رسانده است، اما علاوه بر اپل شرکت چینی هواوی نیز که مدتی قبل به این حوزه ورود پیدا کرده برای تولید خودرو کاملا خودران خود عزم جدی دارد.

تولید خودرو خودران هواوی تا چهار سال دیگر

خودرو خودران هواوی

گفته‌های اخیر مدیران هواوی حاکی از آن است که این شرکت برای حضور پررنگ در حوزه خودرو برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کند. در همین راستا وانگ جون، یکی از مدیران این شرکت چینی در کنفرانس اخیر خود اعلام کرد هدف ما این است که در سال 2025 یک خودرو سواری بدون راننده واقعی را عرضه کنیم. هواوی در ماه آوریل از سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری روی تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی و خودران خبر داد. هواوی در این حوزه با گروه بایک، چانگان و گوانگژو اتومبیل نیز همکاری خواهد داشت.

از آنجایی که تجارت گوشی های هوشمند هواوی به دلیل تحریم‌های دولت قبلی آمریکا با محدودیت‌های زیادی مواجه شد، این غول فناوری چینی کسب‌وکارهای خود را گسترش داد و اکنون قصد دارد در کشاورزی هوشمند، بخش درمان و خودروهای الکتریکی نقش پررنگ‌تری از گذشته داشته باشد. همچنین طبق اعلام هواوی مهندسان این شرکت مدتی قبل توانستند سیستم نیمه خودرانی را توسعه دهند که قادر است تا هزار کیلومتر را بدون دخالت انسان بپیماید. گفتنی است هواوی اخیرا اعلام کرد با معرفی خودرو Seres SF5 به صورت رسمی به حوزه خودرو ورود پیدا کرده و اکنون اهداف جاه‌طلبانه‌ای را دنبال می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*