یوآن دیجیتال

امکان خرید یوآن دیجیتال در 3000 عابربانک چین فراهم شد

بانک کشاورزی و بانک صنعت و تجارت چین امکان خرید یوآن دیجیتال و نقد کردن آن را در 3000 عابربانک این کشور فراهم کردند.

بانک صنعت و تجارت چین برای 3 هزار عابربانک خود در پکن امکان خرید یوآن دیجیتالی را فراهم کرد. این بانک با چنین اقدامی به اولین بانک فروش ارز دیجیتالی از طریق عابربانک در کشور چین تبدیل شد. به واسطه این طرح کاربران از این پس قادر خواهند بود به آسانی با مراجعه به عابربانک‌های بانک صنعت و تجارت چین، یوآن دیجیتال خریداری کرده یا آن را نقد کنند.

فروش یوآن دیجیتال از طریق عابربانک در چین

علاوه بر بانک صنعت و تجارت، بانک کشاورزی چین که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور شناخته می‌شود نیز طرح مشابهی را برای کاربران خود در نظر گرفته است و در حال حاضر 10 عابر بانک آن از امکان فروش ارز دیجیتالی یوآن بهره می‌برند. خبرها حاکی از آن است که بانک مرکزی چین تا المپیک زمستانی 2022 پکن امکان استفاده سراسری از یوان دیجیتالی را فراهم خواهد کرد.

بانک مرکزی چین هنوز نام رسمی این ارز دیجیتالی جدید این کشور را اعلام نکرده است، اما این ارز از برخی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتالی معروف بهره می‌برد و در آینده Yuan دیجیتال جای پول نقد در چرخه مالی چین را پر خواهد کرد. همچنین کاربران در آینده قادر خواهند بود به آسانی و از طریق گوشی موبایل و اپلیکیشن مخصوص تراکنش‌های مربوط به این ارز دیجیتالی را انجام دهند. اکنون طرح آزمایشی استفاده از این ارز دیجیتالی در تعدادی از شهرهای بزرگ چین به اجرا درآمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*