نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱

اولین نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ منتشر شد + دانلود

مایکروسافت نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ – Windows 11 Preview را برای کاربران گروه اینسایدر منتشر کرد که شامل اکثر تغییرات و امکانات جدید آن می‌شود.

مایکروسافت اولین نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ خدوش را منتشر کرد. کاربران Windows Insiders هم اکنون می‌توانند این نسخه را با شماره بیلد ۲۲۰۰۰.۵۱ دانلود کنند و از منوی استارت جدید، امکانات مالتی‌تسکینگ و نسخه جدید فروشگاه مایکروسافت لذت ببرند. برخلاف جزئیات فاش شده در گذشته، این نسخه پیش نمایش به File Explorer ارتقاء یافته ویندوز نیز مجهز است که در آن روبان معروف با نوار فرمان حذف شده و مدیریت فایل‌ها آسان‌تر شده است.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱

اکثر تغییرات ظاهری که مایکروسافت هفته گذشته از آن‌ها پرده برداشته بود در این نسخه پیش نمایش دیده می‌شوند. به طور مثال باید به منوی استارت جدید ویندوز اشاره کرد که اکنون به مرکز صفحه آمده، لبه‌های پنجره‌ها در سطح سیستم گردتر شده، بخش مرکز نوتیفیکیشن‌ها ارتقاء پیدا کرده و تنظیمات ولوم صدا روی هوا معلق خواهند بود. اگر هم کامپیوتر شما به یک شتاب‌سنج مجهز باشد، صفحه قفل ویندوز ۱۱ می‌تواند یک افکت حرکتی با تکنیک پارالاکس را به وجود آورد.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱

تم‌های جدید ویندوز ۱۱ و حالت‌های پیشرفته‌تر روشن / تیره جزوی از نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ هستند. ویجت‌ها را هم می‌توانید در این نسخه ملاقات کنید. تمام تم‌های جدید (Glow ،Captured Motion ،Sunrise و Flow) ویندوز با هدف قرار گیری تسک بار در مرکز صفحه طراحی شده‌اند. مایکروسافت صداهای جدیدی را هم در سیستم عامل جدید خودش استفاده کرده است. اما دو ویژگی بزرگی که نمی‌توانید در این نسخه پیش نمایش در اختیار داشته باشید، ادغام Microsoft Teams در خود ویندوز و همینطور اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز است. هر دو ویژگی در دست توسعه قرار دارند و مایکروسافت آن‌ها را آزمایش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Snap Layouts و Snap Groups در ویندوز ۱۱ چه هستند و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد؟

این نسخه شامل قابلیت‌های جدید دیگری نظیر Snap Groups و Snap Layouts نیز می‌شود که به بهبود مالتی‌تسکینگ در نمایشگرهایی با ابعاد مختلف کمک می‌کنند. قابلیت‌های جدید Snap بر مبنای قابلیت‌هایی از ویندوز توسعه پیدا کرده‌اند که چندین سال است در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اما حالا مایکروسافت آن‌ها را مفیدتر کرده و دسترسی به آن‌ها را هم ساده‌تر کرده است. این امکانات بهره‌گیری از سیستم‌هایی که از چند مانیتور استفاده می‌کنند را هم راحت‌تر می‌کند.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱

مایکروسافت بخش تنظیمات ویندوز جدید را هم به طور کلی متحول کرده است. تغییراتی که در این نسخه پیش نمایش به وجود آمده به شما اجازه خواهد داد آسوده‌تر در بین تنظیمات به دنبال گزینه مورد نظر خود بگردید. بخش تنظیمات حالا از یک پنل ناوبری در سمت چپ خود استفاده می‌کند که جابجایی بین بخش‌های مختلف را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. مایکروسافت یک بخش جدید را هم در بالای صفحه تنظیمات ارائه کرده که دسترسی سریع به اطلاعات یا تنظیمات هر بخش را ممکن می‌کند.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱

بیشتر بخوانید:

پشتیبانی از چند مانیتور در ویندوز ۱۱ کاربردی‌تر خواهد شد

اما مایکروسافت همراه با نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ ، نسخه پیش نمایش ارتقاء یافته مجموعه نرم افزارهای Office مخصوص این سیستم عامل را هم منتشر کرده است. این نسخه شامل رابط کاربری به‌روز شده شامل لبه‌های گرد پنجره‌ها و همینطور برخی تغییرات در چگونگی اعمال حالت تیره یا روشن می‌شود.

اگر جزو کاربران Windows Insiders هستید و کامپیوتر شما به ویندوز ۱۰ مجهز است، همین حالا به صفحه تنظیمات آن رفته، وارد بخش Update & Security شوید، سپس به مسیر Windows Insider Program بروید و با فعال کردن کانال Dev Channel، نسخه آزمایشی Windows 11 را روی کامپیوتر خود دریافت کنید.

برای دریافت این سیستم عامل کامپیوتر شما باید سازگاری‌های لازم را داشته باشد. مایکروسافت برنامه جدیدی به نام PC Health Check را منتشر کرده که سازگاری یا ناسازگاری سیستم شما با ویندوز ۱۱ را پیش از دریافت آن مشخص می‌کند. با تمام این تفاسیر توصیه می‌کنیم از آنجا که این نسخه کامل نیست و دارای باگ‌های متعددی است، اگر جزو کاربران عادی هستید به هیچ عنوان آن را روی کامپیوتر اصلی خود نصب نکنید و منتظر نسخه‌های پایدارتر این ویندوز بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*