چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD

چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD آیفون ۱۲ پرو مکس را شکست می‌دهد

بنچمارک چیپ گرافیکی موبایلی AMD Radeon RDNA2 نشان می‌دهد چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD می‌تواند آیفون ۱۲ پرو مکس را در عملکرد گرافیکی شکست دهد.

سامسونگ اوایل سال اعلام کرد که به زودی از یک چیپست پرچمدار سری اگزینوس با پردازشگر گرافیکی Radeon شرکت AMD رونمایی می‌کند. هرچند این شرکت صحبتی در مورد ارتقاء عملکرد گرافیکی این چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD نکرده بود، ما انتظار داشتیم که پیشرفت بزرگی را در بر بگیرد و در عملکرد گرافیکی تراشه A14 Bionic اپل را شکست دهد.

اکنون انتشار نخستین بنچمارک واقعی از تراشه اگزینوس سامسونگ نشان منتشر شده است که حاکی از جزئیات جذابی است.

بنچمارک چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD

یک افشاگر مشهور که با نام Ice Universe در توییتر فعالیت می‌کند، ادعا کرده که سامسونگ مشغول تست چیپست اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD و هسته‌های مرکزی Cortex-A77 است. او حتی اسکرین شاتی را هم از اپلیکیشن بنچمارک‌گیری گرافیکی 3D Mark منتشر کرده که نشان می‌دهد پردازشگر گرافیکی AMD در تراشه اگزینوس امتیاز ۸ هزار و ۱۳۴ را در آزمون Wild Life با متوسط نرخ فریم 50fps به نام خود ثبت کرده است.

این درحالیست که گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس پیشتر با چیپست A14 Bionic خود امتیازی در حدود ۷ هزار و ۴۴۲ را با متوسط نرخ فریم پایین‌تر 40fps ثبت کرده بود.

هرچند این نتایج مربوط به آزمون اولیه است و هنوز چیزی در مورد عملکرد حرارتی پردازشگر گرافیکی AMD نمی‌دانیم و اینکه چقدر در زیر فشار می‌تواند همین عملکرد خوب را حفظ کند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که سرانجام یک پردازشگر گرافیکی در گوشی‌های اندرویدی می‌تواند تراشه‌های اپل را در عملکرد گرافیکی شکست دهد یا خیر، فعلاً باید منتظر بمانید.

حتی ممکن است نسخه نهایی این تراشه سامسونگ که با نام احتمالی اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شود، بتواند عملکرد گرافیکی به مراتب بهتری را با استفاده از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 آرم در مقایسه با هسته‌های قدیمی‌تر Cortex-A77 به دست بیاورد.

نکته دیگری که در مورد پردازشگر گرافیکی AMD وجود دارد، این است که به اندازه چیپست ۵ نانومتری اپل زیر قاب آیپد پرو ۲۰۲۱، مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مک بوک پرو اواخر ۲۰۲۰ توانمند نخواهد بود.

چیپست M1 ساخت اپل در دستگاه‌های بزرگ‌تر که فضای بیشتری برای خنک‌سازی و دفع حرارت دارند موفق شده امتیاز ۱۷ هزار را در تست گرافیکی Wild Life پلتفرم 3DMark به دست بیاورد. این یعنی عملکرد گرافیکی تراشه M1 اپل دو برابر پردازشگر گرافیکی RDNA2 شرکت AMD است که سال آینده در تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به زودی شاهد له کردن همه ی برندها توسط سامسونگ کبیر هستیم

  2. آخرش سامسونگ در حسرت شکست اپل متلاشی میشه بیچاره، اون از هواوی که در رویای شکست اپل به این روز افتاد حالا هم نوبت هواوی هست