پشتیبانی از چند مانیتور در ویندوز ۱۱

پشتیبانی از چند مانیتور در ویندوز ۱۱ کاربردی‌تر خواهد شد

اسکرین شات‌های فاش شده نشان می‌دهد مایکروسافت پشتیبانی از چند مانیتور در ویندوز ۱۱ را کاربردی‌تر از آنچه در ویندوز ۱۰ است خواهد کرد.

ویندوز ۱۰ به کاربران اجازه می‌دهد از چند مانیتور به صورت همزمان روی سیستم خود استفاده کنند.گزینه‌هایی نیز برای پیکربندی و نوع چینش مانیتورها ارائه می‌شود، اما یک مشکل بزرگ هم وجود دارد. اگر کامپیوتر خود را به حالت Sleep درآورید و مجدداً آن را روشن کنید، تمام اپلیکیشن‌ها به مانیتور اصلی شما باز خواهند گشت و شما ناچار به پیکربندی مجدد نمایشگرها هستید.

بیشتر بخوانید:

تصاویر فاش شده از ویندوز ۱۱ مایکروسافت را در اینجا ببینید

این مشکل عجیبی است که مایکروسافت طی سال‌های اخیر نسبت به آن بی‌توجه بوده است؛ اما اخبار جدیدی که به گوش می‌رسد از بهبود پشتیبانی از چند مانیتور در ویندوز ۱۱ خبر می‌دهد. بنابراین هر مشکلی که با این قابلیت دارید، در نسخه بعدی ویندوز برطرف می‌شود. در اسکرین شات‌های فاش شده از این سیستم عامل به بیرون، گزینه‌ای دیده می‌شود که اگر تیک کنار آن را بزنید، هر زمانی که کامپیوتر به حالت Sleep برود و مجدداً فعال شود، جایگیری اپلیکیشن‌ها روی مانیتور کامپیوتر شما حفظ می‌شود.

این یعنی بعد از این که کامپیوتر شما به حالت Sleep رفت و برگشت، دیگر مثل ویندوز ۱۰ اپلیکیشن‌ها به صفحه اصلی منتقل نمی‌شوند و دیگر مجبور به پیکربندی مجدد نمایشگرها نیستید. با توجه به این که روز به روز کاربران بیشتری به استفاده از چند مانیتور در سیستم خود گرایش پیدا می‌کنند، برطرف کردن این مشکل از طرف مایکروسافت ضروری است.

انتظار می‌رود مایکروسافت به زودی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود رونمایی کند؛ هرچند  مشخص نیست چه زمانی دقیقاً منتشر خواهد شد. از طرفی شنیده می‌شود مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین زمان زیادی تا رونمایی از نسخه جدید ویندوز باقی نمانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*