مصرف آزاد اینترنت همراه اول

روش غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه اول

اگر قصد غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه اول را دارید، در این مطلب روش های انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

اپراتورهای تلفن همراه پیوسته سعی می‌کنند که بسته‌های اینترنت متنوعی را ارائه کنند تا کاربران بتوانند با استفاده از آن‌ها با کمترین هزینه ممکن به اینترنت دسترسی پیدا کنند. اما در صورتی که شما قصد داشته باشید که بدون خرید هیچ بسته‌ای و با استفاده از اعتبار موبایل خود به اینترنت دسترسی پیدا کنید،‌ با مصرف اینترنت آزاد مواجه خواهید شد.

از این رو بهتر است که اگر قصد دارید از اینترنت استفاده کنید با بسته‌های اینترنت تعریف شده اقدام به انجام این کار کنید. شما هنگامی این تفاوت قیمتی را حس خواهید کرد که بسته اینترنتان تمام شده باشد و اقدام به خرید بسته جدید نکرده باشید یا آن را غی رفعال نکرده باشید و مصرف اینترنت شما به صورت آزاد محاسبه شود.

از این رو اپراتورهای تلفن همراه راه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌اند تا شما بتوانید با استفاده از آن‌ها اقدام به غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت خود کنید و همچنین به مدیریت مصرف اینترنت خود بپردازید. در صورتی که شما مصرف آزاد اینترنت خود را غیر فعال کنید و بسته‌ اینترنت فعالی نیز نداشته باشید دیگر موبایل شما برای استفاده از اینترنت به سیم کارت متصل نخواهد شد. در نتیجه در صورت تمام شدن بسته اینترنت شما، موبایل اقدام به مصرف آزاد اینترنت نمی‌کند و شما از پرداخت هزینه چشم‌گیر برای مصرف آزاد اینترنت معاف می‌شوید.

نحوه غیر فعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول

شما می‌توانید با استفاده از دو روش زیر اقدام به غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول کنید:

1- استفاده از کد دستوری غیرفعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه اول

برای استفاده از کد دستوری غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

الف) در ابتدا باید اقدام به شماره‌گیری کد دستوری #11*100* کنید.

ب) پس از انجام این کار چند گزینه برای شما به نمایش در می‌آید که باید از میان آن‌ها گزینه 3 (قطع تعرفه آزاد) را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Send بزنید.

پ) پس از انجام این کار با یک پیام مبنی بر این که نتیجه درخواست شما از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود، مواجه خواهید شد.

ت) هم‌اکنون همراه‌اول پیامی را برای شما ارسال می‌کند و به شما اطلاع‌رسانی می‌کند که غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت با موفقیت انجام شده است.

2- استفاده از برنامه همراه من 

شما علاوه بر روش بالا می‌توانید با استفاده از برنامه همراه من نیز مصرف آزاد اینترنت همراه اول را قطع کنید. برای انجام این کار لازم است که فرآیند زیر را به ترتیب طی نمایید:

الف) ابتدا از میان برنامه‌های موجود روی تلفن همراه خود، برنامه همراه من را اجرا کنید.

ب) پس از به اجرا درآوردن این برنامه باید در صفحه اصلی این برنامه روی گزینه خدمات در پایین صفحه بزنید.

پ) پس از انتخاب این گزینه با صفحه تازه‌ای شامل چند گزینه موجه خواهید شد که باید از میان آن‌ها گزینه اینترنت تعرفه آزاد را انتخاب کنید.

ت) در انتها نیز وضعیت را از حالت فعال به حالت غیر فعال تغییر دهید.

بدین ترتیب مصرف آزاد اینترنت شما قطع خواهد شد.

تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول

تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول از تعرفه‌های بسته‌های اینترنت بسیار بالاتر است و به همین علت بسیاری از افراد به دنبال غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت سیم کارت خود هستند.

تعرفه اینترنت آزاد سیم کارت دائمی همراه اول: در صورت فعال بودن سرویس مصرف آزاد اینترنت و اتصال به اینترنت بدون وجود بسته اینترنت، تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه اول با نرخ آزاد 0.2 ریال در ازای هر کیلوبایت در سایت‌های منتخب بومی و 0.4 ریال در ازای هر کیلوبایت در سایت‌های دیگر خواهد بود.

تعرفه اینترنت آزاد سیم کارت اعتباری همراه اول: در صورتی که شما دارای سیم کارت اعتباری هستید و به استفاده از سرویس مصرف آزاد اینترنت فعال می‌پردازید، تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه اول با نرخ آزاد 0.3 ریال در ازای هر کیلوبایت در سایت‌های مختلف بومی و 0.6 ریال در ازای هر کیلوبایت در سایت‌های دیگر خواهد بود.

چگونگی فعال سازی مصرف آزاد اینترنت همراه اول

شما با استفاده از دو روش زیر می‌توانید مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول را فعال کنید.

1- استفاده از کد فعال‌سازی مصرف آزاد ایترنت همراه اول

اگر شما قصد دارید که از طریق کد فعال‌سازی مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول مصرف آزاد اینترنت سیم کارت خود را فعال کنید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

الف- ابتدا لازم است که اقدام به شماره‌گیری کد #10*111* کنید.

ب- پس از شماره‌گیری این کد چندین گزینه برای شما به نمایش در می‌آید که باید از میان آن‌ها روی گزینه 4 (وصل تعرفه آزاد) بزنید و سپس گزینه Send را انتخاب کنید.

پ- پس از انجام این کار همراه اول پیامی را برای شما ارسال خواهد کرد مبنی بر این که فعال سازی اینترنت تعرفه آزاد سیم کارت همراه اول شنا با موفقیت انجام شده است.

2- استفاده از برنامه همراه من

علاوه بر روش بالا شما می‌توانید از طریق برنامه همراه من نیز مصرف آزاد اینترنت همراه‌ اول را فعال کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

الف) در ابتدا برنامه همراه من را به نمایش در بیاورید.

ب) پس از انجام مراحلی که در بالا توضیح داده شد وضعیت را از حالت غیر فعال به حالت فعال تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*