محدودیت های کرونایی

محدودیت های کرونایی و قانون زدن ماسک در انگلیس برداشته می‌شود

نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد به دنبال واکسیناسیون عمومی، تا دو هفته دیگر محدودیت های کرونایی و قانون اجباری بودن زدن ماسک در انگلیس برداشته خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، تا 2 هفته آینده انگلیس تمام محدودیت های کرونایی را لغو خواهد کرد. دلیل این مسئله واکسینه شدن اکثر شهروندان این کشور است. لازم به ذکر است که این تصمیم فقط شامل انگلیس می‌شود و در رابطه با سایر قسمت‌های بریتانیا یعنی ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند صدق نمی‌کند.

قوانین این کشورها با انگلیس متفاوت است و محدودیت‌ها و زمان‌بندی آن‌ها با انگلستان یکسان نیست. این در صورتی است که کشورهای مذکور در موارد بسیاری همانند انگلستان عمل می‌کنند. جانسون عنوان کرد که مقررات مربوط به فاصله‌گذاری و زدن ماسک در مرحله پایانی زمان‌بندی لغو محدودیت های کرونایی انگلستان، برداشته خواهد شد.

لغو محدودیت های کرونایی انگلستان

به گفته بوریس جانسون، به احتمال بسیار زیاد تا دو هفته دیگر محدودیت‌های کرونایی مذکور پس از گذشت 16 ماه برداشته خواهد شد. این در شرایطی است که سایر محدودیت‌ها از جمله کار از منزل و محدودیت شش نفر برای ملاقات در خانه نیز برداشته خواهد شد. با این وجود بخشی از محدودیت‌ های کرونایی انگلیس همچنان سر جای خود باقی خواهند ماند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به محدودیت‌ها برای مسافران اشاره کرد.

جانسون در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد که موفقیت‌آمیز بودن روند واکسیناسیون عمومی عامل اصلی لغو اکثر محدودیت های کرونایی است. تا به امروز دوز اول کرونا به 86 درصد از شهروندان 18 سال به بالا بریتانیا تزریق شده و همچنین دوز دوم نیز به 65 درصد از آن تزریق شده است. بر اساس اعلام دولت اسکاتلند، شهروندان این کشور به احتمال فراوان همچنان باید تا یک ماه دیگر به ماسک زدن ادامه دهند.

قرار بود که در تاریخ 21 ژوئن چهارمین مرحله از لغو محدودیت های کرونایی انگلستان اجرایی شود؛ اما این مسئله به علت فراگیری گونه دلتا با تأخیر 4 هفته‌ای مواجه شد. بر اساس اظهاران نخست وزیر انگلستان، قطعا این بار چهارمین مرحله از لغو محدودیت‌ها به اجرا خواهد رسید و به منظور تأیید نهایی لازم است که یک هفته دیگر جدیدترین اطلاعات مربوط به فراگیری ویروس کرونا مورد تحلیل قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ما هیچ…ما نگاه
    البته زدن واکسن هیچ خاصیتی نداره و مسئول پروفسور ایرانی این رو گفته و صددرصد درسته