بوگاتی و ریماک

بوگاتی و ریماک برای پروژه‌های بسیار ویژه متحد شدند

شرکت پورشه از اتحاد بوگاتی و ریماک خبر داد و گفت این دو برند خودروسازی جوینت ونچر جدیدی را با نام بوگاتی-ریماک تشکیل خواهند داد.

طی ماه‌های گذشته در خصوص اتحاد بوگاتی و ریماک خبرهای مختلفی منتشر بود، اما اکنون پورشه به عنوان یکی از مالکان بوگاتی به صورت رسمی از اتحاد آنها خبر داد. این دو برند خودروسازی قرار است جوینت ونچر جدیدی را با نام بوگاتی-ریماک تشکیل دهند که مقر آن نیز در سه ماهه پایانی سال 2021 در زاگرب کشور کرواسی تاسیس خواهد شد. ریماک به دلیل در اختیار داشتن سهم 55 درصدی از این جوینت ونچر، اتحاد ریماک و Bugatti را کنترل خواهد کرد. همچنین 45 درصد باقی مانده به برند پورشه تعلق خواهد داشت. گفتنی است پورشه به عنوان مالک بوگاتی حدود 24 درصد از سهام ریماک را نیز در اختیار دارد.

اتحاد بوگاتی و ریماک

بوگاتی و ریماک

با این اتحاد در نحوه کار این دو برند تغییر زیادی ایجاد نخواهد شد؛ چرا که بوگاتی همچنان تولید شیرون را ادامه خواهد داد و ریماک نیز قصد دارد هایپرکار نورا را روانه بازار کند، اما محصولات بوگاتی که به شکل مشترک ساخته خواهند شد برای بلندمدت برنامه‌ریزی شده است. همانطور که اشاره شد بوگاتی در این اتحاد نقشی فرمان‌بردار را دارد. همچنین پورشه به عنوان یک شریک استراتژیک نقش اساسی را بر عهده خواهد داشت و اولیور بلوم، مدیرعامل این شرکت جزو هیئت نظارت بوگاتی-ریماک خواهد بود.

بوگاتی و ریماک

مت ریماک با اعلام اینکه ریماک و بوگاتی برای یکدیگر شرکایی بسیار مناسبی خواهند بود عنوان کرد ما خود را به عنوان پیشگام در حوزه تکنولوژی الکتریکی به اثبات رسانده‌ایم و Bugatti نیز در حوزه تولید خودروهای رده بالا دارای یک قرن تجربه است. ما با یکدیگر می‌توانیم دانش، تکنولوژی و دارایی‌های خود را برای پروژه‌های بسیار ویژه در آینده به اشتراک بگذاریم.

گفتنی است برند Rimac نیز قرار است به دو شرکت ریماک گروپ و ریماک تکنولوژی تقسیم شود که ریماک گروپ فعالیت گسترده‌تری را خواهد داشت، اما ریماک تکنولوژی به عنوان جزوی از ریماک گروپ روی توسعه، تولید و تامین سیستم‌های باتری، قوای محرکه و سایر قطعات الکتریکی تمرکز خواهد کرد. همچنین هیوندای نیز قصد دارد 12 درصد سهام خود در ریماک را حفظ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*