سیستم عامل هارمونی

با 8 قابلیت مهم سیستم عامل هارمونی برای تبلت‌ها آشنا شوید

سیستم عامل هارمونی هواوی قابلیت‌های مهمی را برای تبلت‌ها به همراه دارد که می‌تواند دنیای این محصولات را دگرگون سازد. در ادامه با 8 قابلیت سیستم عامل HarmonyOS برای تبلت‌ها آشنا می‌شویم.

هواوی اخیرا در رویدادی نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی را عرضه کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها این سیستم عامل اختصاصی قرار است روی میلیون‌ها دستگاه مختلف نصب شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سیستم عامل هارمونی هواوی به‌زودی به سومین سیستم عامل بزرگ برای گوشی‌ها و تبلت‌ها تبدیل خواهد شد. در همین راستا قصد داریم شما را با 8 قابلیت مهم سیستم عامل هارمونی برای تبلت‌ها آشنا کنیم که می‌تواند تحول بزرگی را در دنیای تبلت‌ها به وجود آورد.

8 قابلیت سیستم عامل هارمونی برای تبلت‌ها

1.‌ یک سیستم هوشمند برای عصر اینترنت اشیا

سیستم عامل هارمونی به عنوان یک سیستم عامل کاملا هوشمند و مستقل محسوب می‌شود که هواوی آن را برای عصر اینترنت اشیا طراحی کرده است. این سیستم عامل از یک زبان یکپارچه را برای هوشمندی، ارتباط و تعامل وسایل مختلف با یکدیگر بهره می‌برد. هارمونی روی انواع تجهیزات در هر اندازه‌ای قابل نصب است و کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه‌هایی با 128 کیلوبایت حافظه تا 4 گیگابایت و بیشتر از آن اجرا کنند. به کمک این سیستم اختصاصی هواوی دستگاه‌ها قادرند یک ابر کامپیوتر را به وجود آورند؛ در واقع وسایل مختلف با سیستم عامل هارمونی می‌توانند به منابع سخت افزاری یکدیگر دسترسی پیدا کرده و با اشتراک منابع خود یک ابر سیستم تشکیل دهند.

2. تجربه‌ای لذت‌بخش از یکپارچگی دستگاه‌ها

این سیستم عامل اختصاصی هواوی با تمرکز روی ادغام و یکپارچگی دستگاه‌های مختلف توسعه پیدا کرده که باعث می‌شود میان کامپیوتر شخصی، تبلت و گوشی هوشمند ارتباط آسان و کاربردی ایجاد شود. به کمک این سیستم عامل دیگر مهم نخواهد بود که اطلاعات کاربر در کدام دستگاه قرار دارد؛ زیرا به آسانی می‌توان اطلاعات هر دستگاه را روی دستگاه دیگری به اشتراک گذاشت و به آنها دسترسی پیدا کرد. در واقع با استفاده از سیستم عامل هارمونی دیگر هیچ دستگاهی به شکل مستقل کار نکرده و تمام آنها به بخشی از اینترنت اشیا تبدیل خواهند شد.

سیستم عامل هارمونی

3. اکوسیستم سوم دنیای تبلت‌ها با سرعت رشد چشمگیر

تاکنون 18 میلیون دستگاه موفق به نصب سیستم عامل هارمونی شدند که در میان آنها تبلت‌ها پس از گوشی های هوشمند در جایگاه دوم قرار دارند. هم‌اکنون تبلت‌هایی نظیر میت پد پرو، میت پد 5G و میت پد 10.8 توانستند به هارمونی به‌روز شوند. بر اساس اعلام هواوی، این سیستم عامل در سه ماهه سوم سال 2021 برای تبلت‌های دیگری چون تبلت M6 و Enjoy 2 نیز عرضه خواهد شد.

هواوی اعلام کرد این سیستم عامل توانسته عملکرد و سرعت تبلت‌های این شرکت به ویژه سری میت پد را افزایش دهد. هواوی قصد دارد سیستم عامل هارمونی را پس از آیپد و اندروید، در بازار تبلت‌ها به یک پلتفرم جدید و متفاوت تبدیل کند. از این رو HarmonyOS به‌زودی به سومین سیستم عامل بزرگ تبلت‌ها تبدیل خواهد شد.

4. حالت دسکتاپ جدید روی تبلت‌ها

طبق اطلاعاتی که هواوی منتشر کرده، سیستم عامل هارمونی حالت جدیدی را برای Desktop Mode تبلت‌ها ارائه خواهد کرد؛ در این حالت مجموعه‌ای از کارت‌های هوشمند در بین صفحه و اپلیکیشن‌ها در نوار پایینی به نمایش در خواهند آمد. کار با این حالت جدید بسیار آسان بوده و باعث بهبود تجربه کار روی تبلت‌ها خواهد شد.

سیستم عامل هارمونی

5. یکپارچگی صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف

سیستم عامل اختصاصی هواوی علاوه بر گوشی های هوشمند، باعث اتصال آسان کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها خواهد شد. کاربران به کمک این قابلیت قادرند به آسانی با یک ماوس و کیبورد دو وسیله مختلف را کنترل کرده و فایل‌ها را بین این دو دستگاه با فرایند کشیدن و رها کردن جابه‌جا کنند. همچنین این قابلیت باعث می‌شود تبلت به صفحه نمایش دوم کامپیوتر تبدیل شود.

6. بهینه سازی‌های ویژه تبلت؛ سرعت بیشتر و باتری بهینه‌تر

شرکت هواوی برای سیستم عامل اختصاصی خود بهینه‌سازی‌های متعددی چون مدیریت حافظه، گرافیک بهتر و دوام بیشتر باتری را در نظر گرفته است. در همین راستا هواوی اعلام کرد سیستم عامل HarmonyOS می‌تواند در کنار بهبود دوام باتری میزان کارایی دستگاه را 42 درصد افزایش دهد؛ برای مثلا باتری گوشی میت 40 در گیمینگ روی سیستم عامل هارمونی نسبت به رابط کاربری EMUI 11 حدود 0.4 ساعت دوام بیشتری دارد.

سیستم عامل هارمونی

7. امنیت بیشتر

سیستم عامل هارمونی در حوزه امنیت نیز از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد و مشکلات امنیتی سیستم عامل‌های قبلی در HarmonyOS برطرف شده است. چنین تغییراتی باعث شده تا این سیستم عامل بتواند تاییدیه +CC EAL5 توسط میکرو کرنل امنیتی TEE OS را دریافت کند که بالاترین سطح امنیت در دنیای هسته سیستم عامل‌ها به شمار می‌رود. سیستم عامل هارمونی از قابلیت‌های کاملی برای محافظت از حریم شخصی بهره می‌برد. علاوه بر این، قابلیت محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود امنیت دستگاه به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.

8. صفحه نمایش‌های باکیفیت با نرخ نوسازی بالا

سیستم عامل اختصاصی هواوی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود باعث می‌شود کاربران بتوانند از تبلت‌هایی با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی با دوام باتری سطح بالا استفاده کنند؛ به بیانی دیگر مصرف بهینه‌تر باتری در این سیستم عامل باعث شد تا تبلت‌هایی با نمایشگرهای پرسرعت 120 هرتزی نسبت به نمونه‌های 60 هرتزی باتری بیشتری را مصرف نکنند.

گفتنی است نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز در گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها عملکردی روان‌تر را به همراه دارد و این عملکرد سریع و روان رابط کاربری باعث شده تا این نمایشگرها مورد استقبال کاربران قرار بگیرند. در واقع ارائه تبلت‌هایی با صفحه نمایش پرسرعت یکی دیگر از اهداف سیستم عامل HarmonyOS محسوب می‌شود.

سیستم عامل هارمونی

کاربران می‌توانند این 8 قابلیت مهم سیستم عامل هارمونی را در تبلت جدید هواوی میت پد 11 مشاهده کنند. البته میت پد پرو 12.6 به عنوان نخستین تبلت هواوی به سیستم عامل هارمونی به‌روز شد، اما هواوی میت پد 11 نسبت به آن از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. به طور کلی تمام این ویژگی‌هایی که سیستم عامل هارمونی ارائه می‌دهد باعث تحولی بزرگی در دنیای تبلت‌ها خواهد شد و می‌تواند سطح جدیدی از عملکرد را به کاربران تبلت‌ها ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*