فوجی فیلم و رونمایی از دوربین بدون آینه جدید X-T10

امروز فوجی فیلم یک دوربین جدید به سری X خود اضافه کرد.این دوربین بدون آینه جدید X-T10 نام داشته و در بسیاری بخش های سخت افزاری و نرم افزاری به پرچم دار دوربین های سری X فوجی فیلم یعنی X-T1 شباهت دارد.در واقع می توان گفت که دوربین جدید X-T10 نمونه گوچکتر و ارزان قیمت تر X-T1 می باشد.دوربین‌های سری X فوجی فیلم موفقیت‌های چشمگیری در بازار دوربین‌های بدون آینه به دست آورده است.فوجی فیلم همچنین با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری ویژه‌ی خود عملکردی مثبت و قابل قبول را نسبت به سایر شرکت‌های تولید کننده‌ی دوبین‌های عکاسی حرفه‌ای داشته است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با دوربین Fujifilm X-T10 آشنا شویم.xt10leadدوربین X-T10 از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مدل X-Trans CMOS II به همراه لنز‌های قابل تغییر -بدون آینه استفاده می‌کند، به همین دلیل X-T10 قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت بسیار بالایی را خواهد داشت.

دیروز بروزرسانی نرم‌افزاری (Firmware) برای دوربین X-T1 منتشر شد که قابلیت فوکوس خودکار به این دوربین اضافه کرد. دوربین X-T10 به صورت پیش‌فرض این قابلیت را به همراه سیستم هیبریدی تمرکز سنجش با قدرت ۷۷ -قابلیت فوکوس در ۰.۰۶ ثانیه را دارد. این دوربین مانند برادر بزرگتر خود با قابلیت ویزور الکترونیک ۲.۳۶ میلیون پیکلسی به‌جای نسب بزرگنمای ۰.۷۷ در دوربین X-T1 قابلیت بزرگنمای ۰.۶۵ با دقت ۱۰۰ درصد را خواهد داشت.

Chris-Gampat-the-Phoblographer-Fujifilm-90mm-f2-and-Fuji_005

کاربران قادر به مشاهده عکس های گرفته شده خود در صفحه‌ی نمایش ۳ اینچی غیر لمسی پشت دستگاه هستند. همچنین سنسوری با سرعت ۱.۱۸۰ به همراه فلش قرار گرفته برروی دوربین قابلیت گرفتن عکس‌هایی با کیفیت مناسب در شب را مهیا می‌کند.

Chris-Gampat-the-Phoblograp

دوربینX-T10 قادر به فیلم‌برداری فول اچ‌دی با سرعت ۳۰،۶۰ و ۲۴ فریم در ثانیه است. حافظه‌ی ذخیره سازی دوربین نیز از مدل SD/SDHC و البته کارت‌های حافظه SDXC خواهد بود. سرعت عکاسی پیوسته‌ی این دوربین نیز ۸ فریم در ثانیه می باسد. وزن این دوربین ۳۸۱ گرم به همراه باتری است و از اتصال بی‌سیم وای‌فای پشتیبانی می‌کند.

 Chris-Gampat-the-Phoblographer-Fujifilm-90mm-f2-and-Fuji_002
دارندگان پلتفرم های اندروید و iOS می‌توانند با دانلود نرم‌افزار ویژه‌ی فوجی‌فیلم به برخی امکانات دوربین از جمله انتقال تصاویر دسترسی داشته باشند. X-T10 به صورت پیش‌فرض از ۱۰ نوع فیلترگذاری تصاویر استفاده می‌کند. با استفاده از قابلیت Time-Lapse، کاربران امکان فوکوس دستی در هنگام فیلم‌برداری را خواهند داشت. در نهایت باید گفت که این دوربین برای عکس‌برداری میکرو نیز قابلیت‌های ویژه ای دارد.

دوربین X-T10 در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ با قیمت ۸۰۰ دلار (تنها دوربین) عرضه خواهد شد. خریداران با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر می‌توانند لنز مدل XC16-50mm را خریداری کنند. X-T10 قابلیت استفاده از لنز مدل XF 90mm F2 R LM را خواهد داشت. این لنز در ماه خرداد با قیمت ۹۵۰ دلار عرضه می شود.

فوجی فیلم از ۲۱ خرداد ماه امسال  ، این دوربین را با قیمت ۸۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد.البته برای داتشن لنز XC16-50mm در کنار این دوربین می بایست ۱۰۰ دلار دیگر هزینه کرد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*