شهر هوشمند تبریز

مدیرعامل ایرانسل بر اجرای سریع پروژه شهر هوشمند تبریز تاکید کرد

مدیرعامل ایرانسل در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در انجام پروژه‌های زیرساختی ارتباطات استان به ویژه پروژه شهر هوشمند تبریز تاکید کرد.

روز دوشنبه 11 مرداد 1400 دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل با دکتر محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در محل استانداری این استان دیدار کردند و به گفتگو پرداختند. مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی این اپراتور در استان آذربایجان شرقی گفت از این مبلغ حدود 600 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی شهر تبریز اختصاص داده شده است.

تاکید مدیرعامل ایرانسل بر اجرای پروژه شهر هوشمند تبریز

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد شبکه فیبرنوری این اپراتور در راستای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند در شهرهای مختلف ایران از جمله در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی، طراحی شده و به اجرا رسیده است. وی افزود ما برای سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه فیبرنوری در شهر تبریز به میزان 180 کیلومتر و با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومانی آمادگی داریم.

عباسی آرند در ادامه به افزایش بی‌سابقه تقاضای مصرف دیتا پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های زیرساختی و توسعه دسترسی به خدمات ارتباطی در رشد اقتصاد دیجیتال به ویژه در شرایط کرونایی نقش بسیار مهمی دارد. مدیرعامل ایرانسل در ادامه با بیان این که فیبرنوری یک زیرساخت امن برای انتقال دیتا و اجرای پروژه‌های شهر هوشمند محسوب می‌شود گفت:

در شرایط فعلی که خدمات ارتباطی در حال تحول به نسل پنجم تلفن همراه است، توسعه زیرساخت‌های نوین ارتباطی، از جمله فیبرنوری، از ضروریات است و ایرانسل به عنوان نخستین ارائه‌دهنده 5G در ایران، آماده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارتباطی استان، این خدمات را در مناطق بیشتری از کشور، از جمله آذربایجان شرقی و تبریز، گسترش دهد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار از تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان قدردانی کرد و بر تسریع اجرای سایر پروژه‌های زیرساختی آذربایجان شرقی نظیر فیبر نوری تبریز تاکید داشت. پورمحمدی با مهم برشمردن تقویت تعامل میان دستگاه‌های مختلف استان از جمله شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با ایرانسل در توسعه پروژه‌های شهر هوشمند گفت باید موانع موجود در این زمینه رفع شود.

از یکی از الزامات زندگی امروز در مدیریت منابع و انرژی و ارائه خدمات شهری نوین می‌توان به هوشمندسازی خدمات شهری اشاره کرد. همچنین استفاده از راهکارهای شهر هوشمند در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی نقش مهمی داشته و یکی از مشوق‌های اصلی جامعه جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر پایه اینترنت اشیا محسوب می‌شود. چنین موضوعی انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را نیز افزایش داده است.

با استفاده از راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا نظیر پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی می‌توان فرایند پاکسازی محیط زیست را با سرعت بیشتری به انجام رساند. طبق آمارها، در حال حاضر شهرهای هوشمند می‌توانند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کنند.

افزایش جمعیت مشکلاتی چون حمل و نقل و ترافیک شهری را به دنبال داشته که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند می‌توان چنین مشکلاتی را برطرف ساخت. از سایر کاربردهای این سامانه می‌توان به استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی اشاره کرد.

اپراتور ایرانسل در همین رابطه تا به امروز موفق شده پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبر نوری و توسعه خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، آمل، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک به اجرا برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*