کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو از علاقه‌اش راجع‌به بازسازی فیلم رمبو با بازی آدام درایور می‌گوید

کوئنتین تارانتینو به عنوان کارگردان آثاری مثل «پالپ فیکشن» دوست دارد بازسازی فیلم رمبو را با بازی آدام درایور در نقش اصلی کارگردانی کند.

در طی هفته‌ها و چند ماه اخیر، تارانتینو بسیار جنجالی و خبرساز بوده است. او در چند پادکست و مصاحبه راجع‌به تمایلات‌اش نسبت به بازنشستگی و یا ساخت آخرین فیلم خود صحبت کرد. همچنین در گفت‌و‌گویی دیگر، منتقدان فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را به فحش کشید! کوئنتین تارانتینو که حالا ۵۸ سال سن دارد، جزئیاتی را از علاقه‌اش نسبت به بازسازی فیلم First Blood به اشتراک گذاشته است.

«نخستین خون» نام رمانی از دیوید مورل بوده که در سال ۱۹۷۲ به رشته تحریر درآمده است. ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۲، تد کاچف رمان مورل را اقتباس کرد و فیلمی به همین نام با بازی سیلوستر استالونه ساخت. حالا اگر قرار باشد کوئنتین تارانتینو بازسازی این فیلم را انجام دهد، بازیگر مدنظرش برای نقش رمبو، آدام درایور خواهد بود.

فیلم رمبو

داستان فیلم First Blood ماجراهای جان رمبو را دنبال می‌کند. سربازی کهنه‌کار و حرفه‌ای که از جنگ ویتنام برگشته و در پی اتفاقات گوناگونی، مجبور به درگیری با نیروهای پلیس می‌شود. این عنوان با موفقیت فوق‌العاده‌ای همراه شد و سیلوستر استالونه را به شهرت جهانی رساند.

قسمت دوم فیلم «نخستین خون» در سال ۱۹۸۵ اکران شد و با اینکه در گیشه موفق بود، اما نظر منتقدان را به خود جلب نکرد. رمبو ۳ در سال ۱۹۸۸ به نمایش درآمد و با انتقادات مشابهی مواجه شد اما این‌بار در گیشه هم موفق نبود؛ بنابراین فرنچایز متوقف گشت.

قسمت چهارم و پنجم به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ اکران شدند و کماکان نظرات سینوسی و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشتند. با رونق مجدد باکس آفیس و بالا رفتن سن سیلوستر استالونه، به نظر می‌رسد که فرنچایز رمبو به پایان کار خود رسیده است. اما کوئنتین تارانتینو اعتقاد دارد که می‌توان به این شخصیت جان تازه‌ای بخشید.

تارانتینو حین صحبت راجع‌به رمان «روزی روزگاری در هالیوود» در پادکست The Big Picture، درباره پروژه‌های قدیمی و ایده‌های ناتمام‌اش صحبت کرد. پروژه‌هایی که با شرایط فعلی سینما و ذهنیت امروز تارانتینو، می‌توانند شایستگی ادامه دادن را داشته باشند. او از علاقه‌اش راجع‌به بازسازی فیلم «نخستین خون» گفت و همچنین از  بازیگران اصلی‌ و مدنظرش نام برد؛ آدام درایور در نقش رمبو و کرت راسل در نقش کلانتر ویل تیزل! در ادامه می‌توانید صحبت‌های تارانتینو را درباره این فیلم مطالعه کنید.

اگر فقط می‌خواستم یک فیلم خوب بسازم که از ساخت‌اش لذت ببرم و در این مسیر بین رمان دیوید مورل و فیلم First Blood حق انتخاب داشتم، قطعاً رمان را انتخاب می‌کردم. برای این اقتباس، کرت راسل را به عنوان کلانتر و آدام درایور را برای بازی در نقش رمبو قرار می‌دادم. دیالوگ‌ها و انتخاب واژگان در رمان دیوید مورل فوق‌العاده است و دوست دارید آن‌ها را با صدای بلند بخوانید. اما شاید نیازی نباشد که پروسه ساخت یک فیلم خوب و درجه‌یک را بر اساس رمبو آغاز کنم زیرا این فیلم از سال‌ها قبل وجود دارد.

نظرات نارانتینو درباره این رمان، ناشی از تغییرات عمده فیلم «نخستین خون» هنگام اقتباس از منبع اصلی است. بزرگ‌ترین تغییر فیلم، به پایان آن برمی‌گردد. در پایان رمان دیوید مورل، رمبو در حال مرگ تصویرسازی می‌شود، اما قبل از انتشار فیلم، این پایان تغییر کرد و رمبو زنده ماند. در حالی که این پایان متفاوت به دلیل ساخت دنباله‌های بعدی برای شخصیت رمبو صورت گرفت، اما کوئنتین تارانتینو همچنان به مزیت‌های پایان اصلی اشاره می‌کند.

کوئنتین تارانتینو هنوز یک فیلم دیگر تا بازنشستگی خودخواسته‌اش فاصله دارد. همین موضوع باعث شده است که او بازسازی فیلم «نخستین خون» را به ایده‌ای جالب توجه تبدیل کند که احتمالاً هرگز به نتیجه نخواهد رسید. با این حال، همکاری کرت راسل و آدام درایور می‌تواند مخاطبان را شگفت‌زده کند.

راسل تجربه زیادی در آثار اکشن دارد اما اگر فرنچایز جنگ ستارگان را فاکتور بگیریم، کارنامه آدام درایور بیشتر به سمت نقش‌های دراماتیک متمایل است؛ بنابراین دیدن او در نقش رمبو، می‌تواند جذابیت‌های مختص به خود را داشته باشد. کوئنتین تارانتینو هنوز فیلم جدید خود را اعلام نکرده اما همه می‌دانیم که ذهن او مملو از ایده‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز است. با توجه به عشق و علاقه او به سینما و جدیت‌اش در کارگردانی، اصلاً بعید نیست که با بازسازی فیلم رمبو طرفداران را شگفت‌زده کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم تارانتینو در آینده چه برنامه‌هایی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*