اشخاص و شرکت ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت رئیسی به مجلس کیست؟

عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت رئیسی به مجلس معرفی شد. در ادامه با سوابق و کارنامه تحصیلی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم آشنا می‌شویم.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز 20 مرداد 1400 لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم را به مجلس تقدیم کرد که در آن عیسی زارع پور به عنوان گزینه وزیر ارتباطات پیشنهادی معرفی شده است. عیسی زارع پور که به عنوان معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شناخته می‌شود از تحصیلات پسادکتری علوم و مهندسی کامپیوتر برخوردار بوده و همچنین در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز در مقام ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیز فعالیت داشته است. در ادامه با سوابق و کارنامه تحصیلی وزیر ارتباطات دولت سیزدهم آشنا خواهیم شد.

عیسی زارع پور کیست؟

عیسی زارع پور در سال 1358 در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه متولد شد و توانست از دانشگاه صنعتی شریف مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر-گرایش نرم افزار خود را دریافت کند. وی همچنین از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا نیز دکتری خود را با درجه عالی در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر-گرایش شبکه‌های رایانه‌ای دریافت کرده است.

شبکه‌های رایانه‌ای، اینترنت اشیا و بحث‌های مرتبط با آن به عنوان تخصص اصلی وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت رئیسی محسوب می‌شود. عیسی زارع پور دو دوره پسادکتری را نیز در دانشگاه‌های نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در سال‌های 94 و 95 با موفقیت طی کرده و از سال 1396 به عضویت هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران در آمده است.

گفتنی است یکی از طرح‌های پژوهشی زارع پور به عنوان برترین طرح IT دانشجویی در استرالیا انتخاب شده و پایان‌نامه مقطع دکترای او نیز به عنوان یکی از دو پایان‌نامه برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز به شمار می‌رود.

سوابق وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت رئیسی

بنیان‌گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های 1385 تا 1390 به عنوان نخستین نهاد حاکمیتی فعال و سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از سوابق مهم وزیر ارتباطات و پیشنهادی دولت رئیسی محسوب می‌شود.

از سایر سوابق عیسی زارع پور نیز می‌توان به مشاور وزرای دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی و فناوری رئیس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد و عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم اشاره کرد.

همچنین از بخشی از کارنامه تحصیلی عیسی زارع پور نیز می‌توان به انتشار ۲۵ مقاله علمی پژوهشی شامل شش مقاله Q1، دریافت ۹ جایزه علمی پژوهشی از جمله مبتکر برتر دانشگاه در سال 2014، یکی از سه پایان نامه برتر دکتری مهندسی در سال 2015 و برترین مبتکر دانشجو در حوزه فناوری اطلاعات در سطح استرالیا در سال 2014، کسب جایزه برترین طرح دانشجویی حوزه فناوری اطلاعات در استرالیا در سال 2014 و کسب امتیاز لازم برای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دوره پسادکتری اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*