سونی تا سال 2023 به انتشار بازی‌هایش برای پلی استیشن 4 ادامه خواهد داد

مایکل پکتر به عنوان یکی از تحلیلگران صنعت گیم، معتقد است که سونی تا سال ۲۰۲۳ ‌به انتشار بازی‌هایش برای پلی استیشن ۴ ادامه خواهد داد.

فهرست عناوین انحصاری یا اصطلاحاً فرست پارتی شرکت سونی‌، همیشه به عنوان یکی از دلایل اصلی خرید کنسول‌های این شرکت شناخته می‌شود. چه نسل ششم با پلی استیشن ۲ باشد، چه نسل هفتم و هشتم با PS3 و پلی استیشن ۴. سونی با عرضه کنسول پلی استیشن ۵، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و تمرکز خود را به انتشار آثار میان‌نسلی اختصاص داد.

بازی‌های پلی استیشن ۵

کنسول PS5 در حال حاضر بازی‌های بزرگی را مانند Ratchet and Clank: Rift Apart، Returnal و Demon Souls در اختیار دارد. اما به نظر می‌رسد که سونی می‌خواهد عناوین انحصاری و شاخص آینده‌اش را به صورت همزمان برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ منتشر کند. آثاری مانند خدای جنگ جدید، هورایزن فوربیدن وست و گرن توریسمو ۷ به عنوان بازی‌های میان‌نسلی تایید شده‌اند.

بازی خدای جنگ

بسیاری از طرفداران می‌خواهند بدانند که سونی بالاخره چه زمانی به‌طور کامل بر روی عناوین کنسول PS5 متمرکز خواهد شد؟ ‌مایکل پکتر در ویدیویی که چندی پیش بارگذاری کرده بود، این سوالات را مطرح کرد. او معتقد است به دلیل اینکه سونی می‌خواهد بازی‌های انحصاری‌اش را در مقیاس گسترده‌ای به فروش برساند، به انتشار آن‌ها برای پلی استیشن ۴ ادامه خواهد داد. هنگام عرضه این بازی‌ها، قطعاً نسخه‌های پلی استیشن ۵ به اندازه کافی فروخته خواهند شد اما میان‌نسلی بودن آن‌ها، می‌تواند به نفع شرکت سونی و طرفداران باشد.

به گفته پکتر، احتمال دارد تا اواخر سال ۲۰۲۲ شاهد انتشار تعدادی از انحصاری‌های مهم کنسول PS5 باشیم. اما نباید انتظار داشت که این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۳ فقط برای کنسول نسل نهمی سونی عرضه شوند؛ بنابراین تا آن زمان، انتشار آثار فرست پارتی برای پلی استیشن ۴ ادامه خواهد داشت.

مایکل پکتر در این‌باره می‌گوید: «آن‌ها تا زمانی که مشکلات عرضه و کمبود کنسول‌هایشان را برطرف نکنند و مسیر درآمدسازی‌شان را هموار نسازند، نمی‌توانند پلی استیشن ۴ را نادیده بگیرند. فرض کنید از اعضای کلیدی شرکت سونی هستید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی، ۳ میلیون نسخه از بازی‌ای را که ساخته‌اید به فروش برسانید. طبیعتاً تا زمانی که چیزی حدود ۷ تا ۱۰ میلیون پلی استیشن ۵ در بازار نداشته باشید، این کار امکان‌پذیر نخواهد بود.»

پلی استیشن ۴

او ادامه می‌دهد: «این موضوع دقیقا همان چیزی است که درباره عناوین انحصاری اتفاق می‌افتد. اما در مقیاس بزرگ‌تر، اگر آن‌ها می‌خواهند بازی‌شان به فروشی معادل ۲۰ میلیون نسخه دست پیدا کند، باید کنسول قدیمی و جدید را مدنظر داشته باشند. در حقیقت فکر می‌کنم که آن‌ها تا سال ۲۰۲۳ از پلی استیشن ۴ پشتیبانی خواهند کرد؛ و این یعنی طولانی‌ترین زمان برای بقای یک نسل، ۱۰ سال پرشور و پر فراز و نشیب. در نهایت احساس می‌کنم که در سال ۲۰۲۲، می‌توانید شاهد انحصاری‌های بیشتری برای پلی استیشن ۵ باشید و در سال ۲۰۲۳، حضور قدرتمند و تمام‌عیار کنسول جدید سونی را ببینید.»

تاکنون ۱۰.۱ میلیون پلی استیشن ۵ در سراسر جهان فروخته شده است. سونی پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال مالی جاری (که تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه دارد) می‌تواند در مجموع بیش از ۲۲ میلیون دستگاه را به فروش برساند. انحصاری‌های تازه‌نفس کنسول PS5 هم در حال حاضر به فروش چشمگیری دست یافته‌اند.

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در نخستین ماه عرضه خود، موفق به فروش ۱.۱ میلیون نسخه شد. باید ببینیم چه مدت طول می‌کشد تا سونی از تعداد موردنیاز PS5هایش مطمئن شود و انتشار عناوین انحصاری‌اش را آغاز کند. تا آن زمان، می‌توانید از سال‌های آخر پلی استیشن ۴ لذت ببرید و با خاطره‌ای خوب از نسل هشتم خداحافظی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*