فصل پنجم بازی Call of Duty

فصل پنجم بازی Call of Duty به صورت رسمی آغاز شد

پنجمین فصل بازی Call of Duty آغاز شده است. در این فصل شاهد مود دابل ایجنت، پنج نقشه جدید، اسلحه‌های مختلف و سه اپراتور دیگر هستیم.

چندی پیش اکتیویژن اعلام کرد که فصل پنجم بازی Call of Duty قرار است در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ (۲۲ مرداد ۱۴۰۰) آغاز به کار کند. حالا این فصل راه‌اندازی شده و در ادامه قصد داریم با توجه به اطلاعاتی که اکتیویژن نسبت به محتواهای Black Ops Cold War و Warzone ارائه داده است، این فصل جذاب را بررسی کنیم.

با ویژگی‌های فصل پنجم بازی Call of Duty آشنا شوید

در حال حاضر سری کال آو دیوتی بیش از هر زمان دیگر در کانون توجهات قرار دارد. اکتیویژن در سال جاری نسخه جدیدی از مجموعه اصلی بازی Call of Duty را منتشر خواهد کرد. از آن طرف قرار است شاهد قسمت دوم کال آو دیوتی موبایل باشیم. حالا هم فصل پنجم شروع به کار کرده تا طرفداران این مجموعه، دوباره با تجربه یک شوتر جذاب و مهیج شگفت‌زده شوند.

تاریخ انتشار و حجم فایل

فصل پنجم ابتدا قرار بود از تاریخ ۱۲ آگوست شروع شود و به‌روزرسانی‌ها را زودتر از موعد منتشر کند. به‌روزرسانی «بلک آپس کلد وار» پیش از «وارزون» عرضه شد و حجم آن بر روی پلی استیشن ۵ حدود ۲۱ گیگابایت بود. به هرحال بتل پس فصل چهارم به جای ۱۱ آگوست در تاریخ ۱۲ آگوست به پایان رسید و فصل پنجم بازی Call of Duty در تاریخ ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) منتشر شد.

 

نقشه‌ی راه (The Roadmap)

فصل پنجم بازی Call of Duty

در تصویری که از نقشه‌ی راه فصل جدید بازی Call of Duty منتشر شده است، می‌توانید تمام جزئیات مربوط به Black Ops Cold War و Warzone را مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های جدید فصل پنجم کال آو دیوتی آشنا شوید.

مود Double Agent

در این حالت جدید که برای اولین‌بار در بازی کال آو دیوتی استفاده شده است، بازیکنانی که به عنوان دابل ایجنت یا جاسوس دوجانبه انتخاب می‌شوند، وظایف مشخصی دارند. این افراد در حالی که تلاش می‌کنند نقش‌شان را به عنوان یک راز نگه دارند، باید در ماموریت‌ها خرابکاری ایجاد کنند. بازی‌ها به صورت ۱۰ نفره آغاز شده و یکی از سه نقش موجود، به آن‌ها محول می‌شود. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از نقش‌ها و ماموریت‌هایی که توسط اکتیویژن برای فصل پنجم بازی Call of Duty طراحی شده را ببینید.

  • Double Agents: افرادی که باید دیگر بازیکنان را حذف کنند و با ایجاد انفجارهای گسترده در اطراف نقشه، امتیاز بگیرند.
  • The Investigator: حکم بازپرس یا کارآگاه را دارند که با مضنون شدن به اعضای Double Agents، می‌توانند سرنخ‌هایی را به وجود بیاورند و آن‌ها را شکار کنند.
  • Operatives: این افراد باید با یکدیگر همکاری کنند تا پیش از دیر شدن همه‌چیز، دابل ایجنت‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را از بین ببرند.

فصل پنجم بازی Call of Duty

در فصل پنجم بازی Call of Duty، ابتدا با یک اسلحه ساده وارد میادین نبرد خواهید شد. با پیشروی در محیط و کسب امتیازات بیشتر، می‌توانید به اسلحه‌خانه شخصی‌تان دست پیدا کنید و در سراسر نقشه، به ارتقا یا تغییر سلاح‌ها مشغول شوید. اگر به عنوان جاسوس‌های دوجانبه (Double Agents) بازی را پیش ببرید، امکان استفاده از مین‌های انفجاری، نقشه‌های جاسوسی، تیراندازی مستقیم و هلیکوپترهای جنگنده را خواهید داشت. همچنین در برابر انفجارهای ناشی از خرابکاری‌هایتان، مقاوم هستید!

نقش Investigators از قابلیت‌های متفاوت و منحصربه‌فردی برخوردار است. این افراد می‌توانند از سیستم تروفی و دوربین‌های دستی استفاده کنند. آن‌ها از امکان مشاهده ردپای کسی که هم‌تیمی‌شان را کشته است نیز برخوردارند. علاوه‌بر تمام این موارد، اعضای Investigators می‌توانند دستور تحت تعقیب قرار گرفتن فرد مضنون را صادر کنند. بازیکنان عادی و افراد Operatives هم باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا دابل‌ ایجنت‌ها را مورد شناسایی قرار دهند. اکتیویژن در فصل پنجم بازی Call of Duty از قابلیت چت صوتی به شدت پشتیبانی کرده تا بازیکنان با تعامل بیشتری رقابت‌ها را پیش ببرند.

حالت دیگری که برای «بلک آپس کلد وار» در نظر گرفته شده، Demolition نام دارد. این مود یک تیم را به چالش می‌کشد تا عمل اتهام و نابودی را انجام دهد و تیم دیگر سعی می‌کند تا جلوی آن‌ها را بگیرد.

نقشه‌های چندنفره

در به‌روزرسانی فصل پنجم بازی Call of Duty، پنج نقشه جدید برای Black Ops Cold War در نظر گرفته شده که بسیاری از آن‌ها ممکن است برای طرفداران آشنا باشد. در ادامه خلاصه‌ای از این نقشه‌ها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  • نقشه Echelon: این نقشه جدیدی است که نخستین‌بار در تریلر سینمایی فصل پنجم بازی Call of Duty نمایش داده شد. این نقشه در شهر برلین تنظیم شده و در محیطی بارانی جریان دارد.
  • نقشه Slums: نسخه جدیدی از نقشه‌های بازی «بلک آپس ۲» که در شهر پاناما تنظیم شده است و از حالت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • نقشه Showroom: این نقشه نسخه جدیدی از Gunfight و Face Off است که در یک مرکز خرید واقع در نیوجرسی به نام The Pines دنبال می‌شود.
  • نقشه Drive In: این نقشه که ابتدا در قسمت اول Black Ops دیده شده بود، در محیط متروکه یک سینمای قدیمی جریان دارد. این نقشه پس از انتشار اولیه‌اش در ۱۰ سال پیش، برای نخستین‌بار بازسازی شده است.
  • نقشه Zoo: این نقشه هم اولین‌بار در نسخه اصلی «بلک آپس» معرفی شد و یکی از نقشه‌های موردعلاقه طرفداران است. نقشه‌ای واقع‌شده در یک باغ وحش که بازیکنان را به محیط‌های هیجان‌انگیزی می‌برد.

حالت زامبی

فصل پنجم بازی Call of Duty

خیال‌تان از بابت زامبی‌ها راحت باشد. این موجودات چندش‌آور و دوست‌داشتنی، در فصل جدید بازی Call of Duty فراموش نخواهند شد. قابلیت Death Perception به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دشمنان و زامبی‌های پنهان‌شده را بهتر ببینند و قدرت دیدشان وسیع‌تر شود. ویژگی جدید، Tesla Storm نام دارد که می‌تواند رعد و برق و الکتریسیته را به سمت دشمنان شلیک کند. این سلاح پس از ارتقا، قادر به از بین بردن زامبی‌های Special و Elite خواهد بود و همچنین سرعت حرکت تیم را افزایش می‌دهد. سلاح Flamethrower هم به حالت زامبی می‌آید تا این موجودات را در شعله‌هاش آتش بسوزاند.

قرارداد انحصاری اکتیویژن با سونی در فصل پنجم بازی Call of Duty ادامه دارد. کاربران پلی استیشن نقشه جدیدی را به نام Echelon دریافت می‌کنند تا در آن با انبوهی از دشمنان نامیرا مواجه شوند. اکتیویژن در طول این فصل، یک حالت زمانی محدود جدید، نقشه‌ها و سلاح‌های دیگری را به بازی اضافه خواهد کرد.

Warzone

فصل پنجم بازی Call of Duty

با ورود به دنیای وارزون، دو ویژگی جدید به بازی اضافه خواهد شد. این قابلیت‌ها که Combat Scout و Tempered نام دارند، مختص به Warzone هستند. نخستین مزایایی که به این عنوان بتل رویال تعلق دارند و باقی ویژگی‌ها در «مدرن وارفر» مورداستفاده قرار می‌گیرند.

قابلیت Combat Scout به بازیکنان کمک می‌کند تا پس از آسیب دیدن از سمت نیروهای حریف، مکان آن‌ها را تشخیص دهند؛ به طوریکه محل استقرار دشمن و خود او بر روی نقشه کوچک‌تان ظاهر خواهد شد. Tempered هم به منظور تقویت وسایل دفاعی و افزایش قدرت سپرها طراحی شده است.

طبق شایعات مختلف و اعتقاد برخی از طرفداران و نظریه‌پردازان حوزه ویدیوگیم، گفته می‌شود که حداقل بخشی از بازی Call of Duty جدید که احتمالاً «ونگارد» نام دارد، در Warzone نمایش داده خواهد شد. باید ببینیم این ادعا تا چه اندازه صحت دارد.

اوپراتورها و سلاح‌های جدید

فصل پنجم بازی Call of Duty

فصل پنجم بازی Call of Duty دارای سه اوپراتور جدید است؛ Kitsune که در زمان عرضه در دسترس قرار گرفت و Stryker و Hudson که در آینده اضافه خواهند شد. Kitsune با خرید بتل پس فصل پنجم، از همان ابتدا قابل استفاده خواهد بود.

Stryker یک سرباز مدرن بوده که یادآور برحی از شخصیت‌های بازی Call of Duty است که در نسخه‌های آینده‌نگرانه این فرنچایز حضور داشتند. او جنگ‌های پیش‌رو را پیش‌بینی و بررسی می‌کند. در همین حال، هادسون از کمپین «بلک آپس کلد وار» می‌آید؛ بنابراین ممکن است برخی از بازیکنان با آن آشنایی داشته باشند. Stryker و Hudson با خرید DLCها در دسترس قرار خواهند گرفت.

فصل پنجم بازی Call of Duty

چهار سلاح جدید در فصل پنجم حضور دارد. رایفل تهاجمی EM2، اسلحه TEC 9 SMG، یک سلاح سرد دستی و تپانچه‌ای قدرتمند به نام مارشال.

فراتر از بحث‌ آثار اکتیویژن و نسخه‌های مختلف از بازی Call of Duty، حواشی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد قرار دارد. این شرکت با اتهامی عجیب در رابطه با آزار و اذیت زنان و انحرافات جنسی مواجه شد و کارش به دادگاه و شکایت کشید. بابی کوتیک به عنوان مدیرعامل این شرکت در پاسخ به اتهامات و شکایت‌ها گفت: «آزار و اذیت و تبعیض و نابرابری از هر نوع‌اش، هیچ‌گونه جایی در شرکت ما ندارد.» وی تاکید کرد که به زودی مدیران و کارکنانی را که از سیاست‌های اکتیویژن بلیزارد سرپیچی کرده‌اند، اخراج خواهد کرد.

نظر شما درباره فصل پنجم بازی Call of Duty و حواشی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد چیست؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.