قیمت خودرو

قیمت خودرو در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ؛ روند صعودی قیمت ماشین های داخلی در یک ماه اخیر

بررسی قیمت خودرو در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ در بازار ایران نشان می‌دهد قیمت ماشین های پرفروش داخلی در یک ماه اخیر روند صعودی را طی کرده است.

در مردادماه ۱۴۰۰ شاهد روند صعودی قیمت خودرو در بازار ایران بودیم که نشان می‌دهد جولان دلالان همچنان ادامه دارد و برخی افراد خاص سودهای کلانی از فروش ماشین در بازار به دست می‌آورند. در چند روز اخیر و به دنبال مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازار خودروی کشور تعطیل شده، اما سیر صعودی قیمت‌ها متوقف نشده و ثبات در بازار کاملا از بین رفته است.

با نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در دو سه هفته اخیر متوجه می‌شویم که قیمت خودروهای پرتیراژ گروه پژو به طور میانگین حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت رانا پلاس تقریبا ۳۷ درصد بیشتر شده و سمند ال ایکس نیز افزایش ۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. در بین محصولات سایپا هم قیمت پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ به ترتیب به ۱۴۷ و ۱۳۵ میلیون تومان رسیده و ساینا نیز با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان می‌گوید این افزایش قیمت‌ها به دلیل رشد قیمت مواد اولیه و مشکلات عرضه خودروسازان بوده است، اما فعالان بازار معتقدند جو روانی غالب، افزایش نرخ دلار و مشخص نبودن سیاست‌های حاکم در بازار خودرو باعث شده‌اند دلالان با قیمت‌سازی در فضای مجازی، ثبات را در بازار خودرو از بین ببرند.

در مجموع، مرداد ۱۴۰۰ ماه بی ثباتی برای بازار خودرو بوده و دلالان به دلخواه خود روی خودروهای داخلی قیمت‌گذاری کردند و به همین دلیل مصرف کنندگان واقعی از بازار خارج شده‌اند و خرید و فروش زیادی در بازار اتفاق نمی‌افتد؛ در حالی که معمولا تابستان، فصل رونق خرید و فروش خودرو بوده است. در ادامه می‌توانید قیمت برخی خودروهای پرفروش داخلی در ۲۸ مرداد و مقایسه آن با قیمت نهم مرداد امسال را مشاهده کنید:

آخرین قیمت خودرو در ۲۸ مرداد

خودرو مدل ۱۴۰۰قیمت در ۹ مرداد ۱۴۰۰قیمت در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
سمند ال ایکس ساده۲۱۸ میلیون تومان۲۳۷ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ جی ال ایکس۲۱۶ میلیون تومان۲۲۵ میلیون تومان
پژو پارس۲۵۰ میلیون تومان۲۶۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۲۲۵ میلیون تومان۲۴۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵۲۶۶ میلیون تومان۲۹۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۳۹۵ میلیون تومان۴۱۵ میلیون تومان
رانا پلاس۲۳۳ میلیون تومان۲۷۰ میلیون تومان
دنا معمولی۳۰۰ میلیون تومان۳۲۰ میلیون تومان
پراید ۱۱۱۱۳۹ میلیون تومان۱۴۷ میلیون تومان
پراید ۱۳۱۱۲۶ میلیون تومان۱۳۵ میلیون تومان
ساینا۱۴۷ میلیون تومان۱۵۵ میلیون تومان
تیبا۱۳۵ میلیون تومان۱۵۴ میلیون تومان
تیبا ۲۱۴۰ میلیون تومان۱۴۶ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای۱۵۸ میلیون تومان۱۶۹ میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*