استیو جابز

ایمیل قدیمی استیو جابز نشان می‌دهد که اپل به فکر ساخت آیفون نانو بوده است

به تازگی یک ایمیل قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۰ از استیو جابز منتشر شده است که تمایل و علاقه اپل را به تولید و رونمایی آیفون نانو تایید می‌کند.

هنگامی که اپل در سال گذشته آیفون ۱۲ مینی – iPhone 12 mini را روانه بازار کرد، امید بسیار زیادی به این محصول داشت. این دیوایس دارای صفحه نمایش ۵.۴ اینچی است و از چیپست قدرتمند پنج نانومتری A14 Bionic بهره می‌برد. اما در نهایت مشخص شد که پاشنه آشیل این گوشی، باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی‌اش است. کاربران آیفون ۱۲ مینی حتی اگر در طول روز پاوربانک به همراه داشته باشند، بعدازظهرها و عصرها مجبور به یافتن پریز برق خواهند شد!

استیو جابز در سال‌‌های گذشته به فکر تولید آیفون نانو بوده است  در ماه ژوئن، شرکت اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کرد. به نظر می‌رسد گوشی موردانتظار آیفون ۱۳ نیز آخرین مدل در نوع خود باشد؛ زیرا ما انتظار داریم در سال ۲۰۲۲، مدل‌های جایگزین‌شده و جدیدی را ببینیم. گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس.

آیپاد

یازده سال پیش، یعنی در سال ۲۰۱۰ میلادی، ایمیلی توسط استیو جابز در مقام بیان‌گذار و مدیرعامل سابق اپل ارسال شد. ایمیلی در رابطه با دستور جلسه‌ای که او برای پروژه‌های آن زمان برنامه‌ریزی کرده بود. در این ایمیل، به دستگاهی با نام آیفون نانو اشاره شده است. عنوان «نانو» در آن زمان برای نسخه کوچک‌تر و پیشرفته‌تر آیپاد استفاده می‌شد. ایمیل بحث‌برانگیز استیو جابز، هنگام جمع‌آوری مدارک لازم در جریان دادگاه جنجالی اپل و اپیک گیمز کشف شد و توسط The Verge به انتشار درآمد.

ایمیل استیو جابز

ایمیل نوشته‌شده توسط جابز، علاوه‌بر موارد مذکور به نکاتی مانند طرح آیفون نانو و اهداف مالی هم اشاره دارد. همچنین به جانی آیو، طراح سابق اپل هم اشاراتی شده است. یک‌سری نکات مهم و جالب توجه درباره استراتژی اپل برای سال ۲۰۱۱ در این ایمیل دیده می‌شود. مواردی مانند یک آیفون ۴ که از آنتن‌دهی، پردازنده، دوربین و نرم‌افزار بهتری برخوردار است؛ در واقع پیش از آغاز پشتیبانی از LTE در سال ۲۰۱۲.

جالبی ماجرا اینجاست که در آن زمان هیچ خبری از آیفون ۴ پلاس نبوده است. اپل پسوند «پلاس» را نخستین‌بار برای آیفون ۶ پلاس که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد به کار برد اما استیو جابز علاوه‌بر اشاره به آیفون نانو، از عنوان پلاس هم استفاده کرده بود. به نظر می‌رسد تولید یک نسخه پریمیوم پلاس از آیفون، ایده عجیب و بحث‌برانگیزی بوده که همیشه در ذهن خلاق جابز وجود داشته است؛ که سرانجام در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۰ اشاره کوچک و سربسته‌ای به آن شد.

این ایمیل همچنین نشان می‌دهد که استیو جابز قصد تولید یک آیفون ارزان‌قیمت بر اساس آیپاد لمسی را داشته است تا جایگزینی مناسب برای آیفون ۳GS ایجاد کند. این که آیا این مدل جایگزین، آیفون نانو بوده یا نه، مشخص نیست.

سرانجام استیو جابز به علت سرطان لوزالمعده، در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. تیم کوک جایگزین جابز شد و مدتی پس از این اتفاق، اپل آیفون ۴s را با نرم‌افزار محبوب سیری و ویژگی‌های بدیع و منحصربه‌فرد منتشر کرد. شاید جالب باشد بدانید که استیو جابز پیش از درگذشت شوکه‌کننده‌اش، بر روی آیفون ۶ کار می‌کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*