تمسخر استیو جابز

وقتی که رقابت به جای باریک می‌کشد؛ تمسخر استیو جابز توسط سامسونگ!

اخیرا سامسونگ در یک متن تبلیغاتی برای اپلیکیشن iTest، استیو جابز را بابت نوع پوششی که داشت، دست انداخت. تمسخر استیو جابز فقید توسط سامسونگ، انتقادات زیادی را برانگیخت.

دست‌کم یک دهه است که سامسونگ و اپل رقبای جدی همدیگر محسوب می‌شوند؛ با تاریخچه‌ای پر از اقامه دعوا و تمسخر علنی یکدیگر. با وجود این، جنگ آن‌ها همواره حد و حدودی داشت؛ حالا اما تمسخر استیو جابز نشان می‌دهد سامسونگ از خط قرمز عبور کرده است.

بنیان‌گذار اپل به پوشیدن بلوز یقه اسکی و شلوار جین معروف بود. تقریبا در تمام رویدادها نیز با چنین پوششی ظاهر می‌شد. همین موضوع دست‌مایه طنز سامسونگ شده است!

اپ سامسونگ iTest

کمپانی کره‌ای در قسمت گزینشگر تم‌های اپ iTest این توضیحات را درج کرد:

همه کاربران سامسونگ، خاص هستند و دوست دارند گوشی موبایل‌شان هم خاص باشد. یک یقه اسکی پوش نباید ظاهر گوشی‌تان را به شما دیکته کند.

بسیاری از طرفداران اپل از این موضوع خشمگین شد‌ه‌اند؛ می‌توان گفت حق هم دارند. تمسخر نحوه‌ی پوشش یک متوفی برای بامزه نشان دادن خود، از نگاه آن‌ها عبور از خط قرمز است. به هر حال بعضی حرف‌ها را نباید زد؛ به ویژه در اپلیکیشن رسمی یک کمپانی بزرگ!

البته این را هم باید در نظر داشت که احتمالا فقط یک یا چند نفر از کارمندان سامسونگ در نوشتن این متن تبلیغاتی دست داشتند و هر کسی ممکن است اشتباه کند. طرفداران اپل اما تمسخر توهین‌آمیز استیو جابز را یک آبروریزی برای سامسونگ می‌دانند.

استیو جابز که بود؟

در کنار بیل گیتس و لری پیج، استیو جابز از مشهورترین چهره‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. او یکی از سازندگان نخستین کامپیوتر شخصی مکینتاش، آیپاد و آیفون بود. آخرین محصول رونمایی شده توسط او نیز اپل آیپد نام داشت که در سال 2010 معرفی شد.

جابز پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان، در سال 2011 درگذشت. اندکی بعد، کتاب زندگی‌نامه او منتشر و بسیار پرفروش شد. در سال 2015 هم یک فیلم سینمایی با نام او و بر اساس همین کتاب، به اکران در آمد.