هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

مقایسه هواوی بند ۶ و شیائومی می بند ۶ ؛ کدام دستبند هوشمند بهتر است؟

در این مطلب به مقایسه هواوی بند ۶ – Huawei Band 6 و شیائومی می بند ۶ – Xiaomi Mi Band 6 به عنوان دو دستبند هوشمند سلامتی مطرح و محبوب بازار می‌پردازیم و مشخصات، طراحی و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

هواوی در ابتدای سال ۱۴۰۰ دستبند هوشمند سلامتی بند ۶ را رونمایی کرد. پس از هواوی بند ۴، انتظار می‌رفت نام دستبند جدید هواوی، بند ۵ باشد اما این شرکت با یک جهش، نام دستبند جدید خود را بند ۶ گذاشت تا شاید با این حرکت نشان دهد Band 6 فراتر از یک به‌روزرسانی ساده برای دستبند قبلی است و تحول بزرگتری در آن ایجاد شده است. Huawei Band 6 با نمایشگر بزرگتر، شارژدهی عالی و قابلیت‌های فراوان، دیگر یک دستبند هوشمند معمولی نیست و خود را به ساعت‌های هوشمند نزدیک‌تر کرده است. همین امر باعث می‌شود این دستبند سلامتی بتواند بسیاری از رقبای خود را پشت سر بگذارد و به یک گجت پوشیدنی منحصربه‌فرد با قیمتی بسیار مناسب تبدیل شود.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

اما یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین رقبای هواوی بند ۶، دستبند دیگر شرکت چینی مطرح بازار یعنی شیائومی می بند ۶ است. می بند ۶ کمی قبل‌تر از دستبند جدید هواوی معرفی و عرضه شد و کمی ارزان‌تر است. قطعا این دو دستبند هوشمند بهترین انتخاب‌های کاربران در هنگام خرید محسوب می‌شوند و به همین دلیل قصد داریم در این مطلب آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. شباهت‌های بین شیائومی می بند ۶ و هواوی بند ۶ اندک نیستند، اما تفاوت‌هایی هم دارند که با گفتن آنها می‌توانیم به انتخاب شما کمک کنیم. به همین دلیل در ادامه این مطلب می‌توانید در ابتدا مشخصات این دو گجت پوشیدنی را مشاهده کنید و سپس به مقایسه بخش به بخش آنها می‌پردازیم.

فهرست عناوین مقایسه هواوی بند ۶ و شیائومی می بند ۶

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

با کلیک بر روی هر عنوان، مسقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

دستبندهواوی بند ۶شیائومی می بند ۶
نمایشگر۱.۴۷ اینچی امولد با وضوح ۳۶۸ در ۱۹۴ پیکسل، ‌تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۶۴ درصد۱.۵۶ اینچی امولد با وضوح ۴۸۶ در ۱۵۲ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۶۰.۹ درصد
سیستم عامللایت او اس سازگار با اندروید ۶.۰ به بالا و آی او اس ۹.۱ به بالاسازگار با اندروید ۵.۰ به بالا و آی او اس ۱۰.۰ به بالا
شارژدهی۱۴ روز در استفاده عادی۱۴ روز در استفاده عادی
مقاومت در برابر نفوذ آبتا عمق ۵۰ متریتا عمق ۵۰ متری
ابعاد۴۳ در ۲۵.۴ در ۱۰.۹۹ میلی‌متر۴۷.۴ در ۱۸.۶ در ۱۲.۷ میلی‌متر
وزن (بدون بند)۱۸ گرم۱۲.۸ گرم
جنس بدنهپلاستیکپلاستیک
اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)دارددارد
حسگر تشخیص ضربان قلبدارددارد
حسگر پایش استرسدارددارد
پایش خوابدارددارد
جی پی اسنداردندارد
فعالیت‌های قابل پایش۹۶ حرکت ورزشی۳۰ حرکت ورزشی
پایش خودکار۴ فعالیت۶ فعالیت
کنترل موسیقیدارددارد
نمایش تماس‌های دریافتیدارددارد
نمایش وضعیت آب و هوادارددارد
حسگرهای شتاب‌سنج و ژيروسکوپدارددارد
نمایش نوتیفیکیشن‌هادارد (با پشتیبانی از زبان فارسی)دارد (با پشتیبانی از زبان فارسی)
رنگ‌بندیمشکی، سبز، نارنجی، صورتینارنجی، مشکی، آبی، زرد، زیتونی، شیری
بلوتوث۵.۰۵.۰
آخرین قیمتحدود ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانحدود ۹۰۰ هزار تومان

طراحی و نمایشگر

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت بین هواوی بند ۶ و شیائومی می بند ۶ در طراحی و نمایشگر آنها است. در ظاهر نمایشگر هواوی بند ۶ بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، اما از نظر ابعاد، نمایشگر شیائومی می بند ۶ کمی یا به طور دقیق‌تر بخواهیم بگوییم ۹ صدم اینچ بزرگتر است. Band 6 هواوی از نمایشگر مستطیلی بهره می‌برد که نسبت نمایشگر به بدنه آن هم بیشتر است، اما نمایشگر می بند ۶ باریک و کشیده با شکل بیضی است. نمایشگر دستبند هواوی عرض بیشتری دارد و گوشه‌های آن نیز تیز است و نمایشگر شیائومی بلندتر بوده و گوشه‌های خمیده دارد.

اگر وزن دو گجت بدون بند آنها را مقایسه کنیم، دستبند شیائومی کمی سبک‌تر است، اما این به معنای سنگین بودن دستبند هواوی نیست، چرا که بند ۶ هواوی هم وزن کمی دارد و در مجموع، هر دو دستبند را به سختی می‌توانید روی مچ دست خود احساس کنید. هواوی بند ۶ با توجه به ارگونومی و ابعادی که دارد، به نظر می‌رسد بهتر روی مچ دست می‌نشیند و احساس راحتی بیشتری با آن خواهید داشت.

در لبه سمت راست هواوی Band 6 یک کلید فیزیکی وجود دارد که با آن می‌توانید نمایشگر را روشن کنید، در حالت روشن بودن نمایشگر با فشار دادن آن به منو بروید یا با نگه داشتن این دکمه، دستبند را خاموش یا ری استارت کنید. این در حالی است که چنین دکمه‌ای در شیائومی می بند ۶ وجود ندارد و شما باید تمام کارها را با لمس کردن نمایشگر انجام دهید. در لبه سمت چپ دو دستبند چیزی وجود ندارد و در زیر آنها نیز سنسور سنجش ضربان قلب و پین‌های شارژر مغناطیسی قرار گرفته است.

هر دو دستبند از بندهای مخصوص خود استفاده می‌کنند و شما نمی‌توانید از بندهای ساعتی استاندارد موجود در بازار برای اتصال به آنها بهره ببرید. بند می بند ۶ به صورت یک تکه طراحی شده و با یک دکمه در سر آن بسته می‌شود. اما بند هواوی Band 6 به صورت دو تکه است که به بالا و پایین نمایشگر متصل شده و از این نظر شباهت زیادی به بندهای ساعت‌ها دارد. جنس هر دو بند تقریبا یکسان است، اما ما بند هواوی بند ۶ را بیشتر ترجیح می‌دهیم و به نظر ما طراحی و نحوه اتصال بهتری دارد.

هر دو دستبند از استاندارد 5ATM برخوردار هستند و تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومند. به این ترتیب شما می‌توانید از این دو دستبند هوشمند در زیر دوش حمام یا در هنگام شنا در استخر نیز با خیال راحت استفاده کنید. از نظر زیبایی هم نمی‌توان با قاطعیت در مورد برتری یکی از آنها سخن گفت، چرا که این موضوع کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد؛ اما اگر نظر ما را بخواهید، طراحی هواوی بند ۶ به‌روزتر و زیباتر است و با توجه به نمایشگر مستطیلی آن، شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند مانند هواوی واچ فیت یا حتی اپل واچ دارد.

اما اکنون به مقایسه نمایشگر دو دستبند می‌رسیم؛ همانطور که گفتیم ابعاد نمایشگرها بسیار نزدیک به هم است، اما وقتی به این دستبند نگاه می‌کنید نمایشگر هواوی Band 6 بزرگتر به نظر می‌رسد و دلیلش هم طراحی مستطیلی و عرض بیشتر آن است. به لطف همین سبک طراحی، کار کردن با نمایشگر Band 6 هواوی حس بهتری به شما می‌دهد و کاربر می‌تواند خیلی راحت‌تر بین بخش‌های مختلف منو جابه‌جا شود.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

کیفیت تصویر نمایشگر هم با توجه به پنل AMOLED در هر دو دستبند بسیار نزدیک به هم است. نمایشگر دستبند شیائومی رزولوشن و تراکم پیکسلی بیشتری دارد، اما این تفاوت آنقدر زیاد نیست که محسوس باشد. در مجموع می‌توان گفت نمایشگر هواوی بند ۶ به دلیل نوع طراحی و ابعاد آن امتیاز بیشتری می‌گیرد، اما از نظر کیفیت تصویر و نمایش رنگ‌ها هر دو دستبند تقریبا عملکرد یکسانی دارند و شاید شیائومی می بند ۶ کمی عملکرد بهتری داشته باشد.

رابط کاربری و نرم افزار

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

با توجه به این که این دو دستبند هوشمند از دو شرکت متفاوت هستند طبیعی است که تفاوت‌هایی در رابط کاربری آنها نیز وجود داشته باشد. رابط کاربری هواوی بند ۶ با توجه به سبک طراحی آن به رابط کاربری ساعت های هوشمند نزدیک‌تر است، اما شیائومی می بند ۶ رابط کاربری ساده‌تری دارد و نحوه عملکرد آن بیشتر شبیه به سایر دستبندهای سلامتی و تناسب اندام موجود در بازار است. از نظر طراحی رابط کاربری، هر دو دستبند محیط زیبا و جذابی دارند و رنگ سیاه در بیشتر بخش‌های رابط کاربری به چشم می‌خورد که احتمالا دلیل غالب بودن رنگ تیره، افزایش دوام باتری است.

در شیائومی می بند ۶ شما با سوایپ کردن به بالا بین گزینه‌های موجود جابه‌جا می‌شوید و با سوایپ کردن به سمت چپ و راست نیز گزینه‌های مربوط به شورتکات یا دسترسی سریع به نمایش درمی‌آیند. شما می‌توانید شورتکات‌های مد نظر خود را در این بخش اضافه کنید. در رابط کاربری هواوی بند ۶ هم شورتکات‌ها با سوایپ به چپ و راست در دسترس شما قرار می‌گیرند، اما برای دسترسی به منو باید در حالت روشن بودن نمایشگر، دکمه فیزیکی سمت راست را فشار دهید. پس از آن تمام گزینه‌های موجود با سوایپ کردن به بالا و پایین پیش روی شما قرار می‌گیرند. سوایپ کردن به بالا در صفحه اصلی هم نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش درمی‌آورد و سوایپ به پایین هم دسترسی به تنظیمات بیشتر را فراهم می‌کند.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

شاید از نظر قابلیت‌های موجود در بین منو و گزینه‌ها تفاوت زیادی وجود نداشته باشد، اما طراحی رابط کاربری هواوی Band 6 دلنشین‌تر و حرفه‌ای‌تر بوده و همانطور که گفتیم به ساعت‌های هوشمند شبیه‌تر است. اما در زمینه واچ فیس‌ها یا شکل گرافیکی نمایش ساعت، شیائومی بند ۶ عملکرد بهتری دارد. در دستبند شیائومی شما حق انتخاب از بین بیش از ۱۰۰ واچ فیس متنوع را دارید که بخشی از آنها به صورت پیش فرض وجود دارند و بخشی هم از طریق اپلیکیشن موبایلی دانلود می‌شوند؛ در حالی که هواوی ۹ واچ فیس را به صورت پیش فرض در بند ۶ ارائه کرده است.

شرکت هواوی می‌گوید شما می‌توانید بیش از ۱۵۰ واچ فیس را برای این دستبند خود دریافت کنید، اما به نظر می‌رسد بیشتر این واچ فیس‌ها در کشور ما در دسترس نیستند و شما باید به همان ۹ واچ فیس پیش فرض کفایت کنید. برای دسترسی به واچ فیس‌های بیشتر برای هواوی بند ۶ باید برنامه Huawei Health را دانلود و در آن لاگین کنید، اما همانطور که گفتیم ما در آزمایش خود نتوانستیم این واچ فیس‌ها را دریافت کنیم. همچنین به نظر می‌رسد بخش زیادی از این واچ فیس‌های اضافی هم رایگان نیستند و برای دانلود آنها باید پول بپردازید. از نظر تنوع و ظاهر واچ فیس‌ها هم ما شیائومی می بند ۶ را برتر می‌دانیم و به نظر ما طراحی واچ فیس‌های شیائومی زیباتر است، اما این موضوع هم قطعا به سلیقه کاربران بستگی دارد.

هر دو دستبند، امکان شخصی‌سازی رابط کاربری را به صورت محدود در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ مثلا شما می‌توانید ویجت اضافه کنید، اپ‌های اصلی را به صفحه ویجت‌ها بیاورید، شورتکات‌های مد نظر خود را بسازید، قابلیت نمایش وضعیت آب و هوا یا شمارش تعداد قدم‌ها را به صفحه واچ فیس بیاورید و مواردی از این دست که خیلی زیاد نیستند. البته به این نکته هم اشاره کنیم که قابلیت نمایش وضعیت آب و هوا در هواوی بند ۶ به خوبی کار نمی‌کند و به نظر می‌رسد این سرویس در ایران با مشکل مواجه است. همچنین در شیائومی می بند ۶ می‌توانید به وسیله اپلیکیشن موبایلی، پیام‌هایی را ایجاد کنید تا در صورت دریافت تماس یا پیام، پاسخ‌های خودکار و از پیش تعیین شده را برای طرف مقابل بفرستید.

رابط کاربری شیائومی می بند ۶ کمی روان‌تر به نظر می‌رسد و گاهی در رابط کاربری هواوی بند ۶ لگ و تاخیر را مشاهده می‌کنیم. برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها هم هر دو دستبند از اعلان‌های فارسی پشتیبانی می‌کنند، اما مشکلاتی در این زمینه به چشم می‌خورد؛ مثلا گاهی اوقات جمله‌های فارسی چپ‌چین می‌شوند و حروف به خوبی نمایش داده نمی‌شوند. همچنین در نمایش ایموجی‌ها هم مشکلاتی وجود دارد و بیشتر اوقات مجبور می‌شوید برای مشاهده نوتیفیکیشن به موبایل خود مراجعه کنید. این مشکلاتی که ذکر شد در هر دو دستبند وجود دارد.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

این را هم اضافه کنیم که در تست ما، هواوی بند ۶ از فریم ور ۱۱.۱.۱.۲۴ و شیائومی می بند ۶ از فریم ور ۱.۰.۳.۲۲ استفاده می‌کردند. قابلیت کنترل دوربین گوشی هوشمند و کنترل پخش موسیقی از روی دستبند از دیگر ویژگی‌هایی است که هر دو دستبند به آن مجهز هستند. اما اکنون به سراغ اپلیکیشن موبایلی مخصوص این گجت‌های پوشیدنی شیائومی و هواوی می‌رویم تا به طور خلاصه عملکرد آنها را بررسی و مقایسه کنیم.

هواوی اپلیکیشن موبایلی Huawei Health را برای گجت های پوشیدنی خود ارائه کرده و شیائومی هم اپلیکیشن‌های Mi Fit و Xiaomi Wear را در اختیار کاربران قرار داده است که به وسیله این برنامه‌ها می‌توانید کنترل بیشتری روی دستبندهای هوشمند خود داشته باشید. در اپلیکیشن می فیت شیائومی سه بخش اصلی Workout برای فعالیت‌های ورزشی، Friends برای اشتراک‌گذاری اطلاعات ورزشی با دوستان و Profile برای تنظیمات وجود دارد. اپلیکیشن Huawei Health طراحی بهتر و پیشرفته‌تری دارد و کار کردن با آن نیز راحت‌تر و جذاب‌تر است. در این نرم افزار بخش‌های اصلی Health برای مشاهده اطلاعات سلامتی مانند تعداد گام‌های برداشته شده در روز، مسافت طی شده، کالری مصرفی، ضربان قلب، میزان استرس و وضعیت خواب، Exercise برای مشاهده اطلاعات ورزشی، Devices برای مشاهده گجت‌های سلامتی و تناسب اندام متصل به گوشی و تنظیمات ارائه می‌شوند.

در مجموع رابط کاربری اپلیکیشن مخصوص هواوی بهتر بوده و امکانات بیشتری هم در آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، اما اپلیکیشن مخصوص شیائومی نیز برای انجام برخی کارها و زیر نظر داشتن برخی اطلاعات مفید و کاربردی است.

قابلیت‌های سلامتی و ورزشی

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

هواوی Band 6 و شیائومی Mi Band 6 از نظر سنسورها شباهت‌های زیادی با هم دارند، اما دستبند هواوی از توانایی پایش فعالیت‌ها و حرکات ورزشی بسیار بیشتری برخوردار است. حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و PPG در هر دو گجت وجود دارند، اما فناوری PPG هواوی بند ۶ جدیدتر است. اندازه‌گیری ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون یا SpO2، پایش خواب، اندازه‌گیری میزان استرس و پایش فعالیت‌های ورزشی از جمله کاربردهایی است که به وسیله این سنسورها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

بند ۶ هواوی و می بند ۶ شیائومی قادر هستند چند پارامتر را به صورت خودکار و دائم اندازه‌گیری کنند و زیر نظر بگیرند. به عنوان مثال، دستبند هواوی می‌تواند هر نیم ساعت یک بار سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند که این یکی از مزایای رقابتی این گجت در مقایسه با برخی رقبا به شمار می‌رود. البته نمی‌توان اطلاعات خروجی این سنسورها را با اطلاعات دقیق تجهیزات پزشکی پیشرفته مقایسه کرد، اما باز هم دقت این اطلاعات به اندازه‌ای هست که بتواند کاربر را از وضعیت سلامتی خود آگاه کند.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

اندازه‌گیری ضربان قلب هم به یکی از قابلیت‌های ثابت دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند تبدیل شده و در این دو دستبند نیز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد عملکرد این سنسور در شیائومی بند ۶ کمی دقیق‌تر است. اندازه‌گیری میزان استرس هم قابلیت دیگری است که در هر دو محصول ارائه می‌شود، اما نمی‌توان با اطمینان در مورد درست بودن اطلاعات خروجی آن نظر داد. پایش وضعیت خواب در دستبند هواوی عملکرد بهتری نسبت به دستبند شیائومی دارد و اطلاعات کامل‌تری را به شما ارائه می‌کند. قابلیت نظارت بر دوران قائدگی بانوان هم کاربرد جدیدی است که در دستبند هواوی بند ۶ تعبیه شده، اما این قابلیت فقط در صورتی کار می‌کند که دستبند خود را به گوشی هواوی متصل کرده باشید.

اما حالا به مقایسه و بررسی فعالیت‌های ورزشی این دو دستبند هوشمند سلامتی می‌رسیم. این بخش یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برتری‌های هواوی بند ۶ در مقایسه با شیائومی می بند ۶ به شمار می‌رود. Band 6 هواوی قادر است ۹۶ حرکت و فعالیت ورزشی را بررسی کند، در حالی که Mi Band 6 شیائومی توانایی پایش ۳۰ حرکت و فعالیت ورزشی را دارد. البته بیشتر فعالیت‌ها و حرکات ورزشی اصلی و پراستفاده در دستبند شیائومی نیز وجود دارد و می بند ۶ می‌تواند به خوبی به نیازهای مهم و روزمره کاربران پاسخ بگوید، اما به هر حال دستبند هواوی در این زمینه بسیار کامل‌تر و بهتر عمل کرده و باید بگوییم برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب‌تر است. همچنین امکان شناسایی خودکار برخی از فعالیت‌ها نیز در هواوی بند ۶ وجود دارد.

در کمال تاسف، هیچ یک از این دو دستبند به جی پی اس مجهز نشده‌اند و این دو گجت برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری به گوشی هوشمند کاربر متکی هستند. برخی از آمار و اعدادی که توسط دو دستبند ارائه می‌شود با هم تفاوت دارند و گاهی اوقات این تفاوت خیلی زیاد می‌شود، اما این طور به نظر می‌رسد که دستبند هواوی دقت بیشتری دارد و اعداد به نمایش درآمده توسط آن به واقعیت نزدیک‌تر است.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

بسیاری از آمارها و نمودارهای مربوط به پایش فعالیت‌های ورزشی هم در اپلیکیشن مخصوصی که در بالا آنها را معرفی کردیم، در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. نرم افزار Huawei Health از این نظر عملکرد بهتری دارد و شما می‌توانید نمودارهای مختلفی را برای بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کنید و با لمس هر نمودار نیز اطلاعات بیشتری پیش روی شما قرار می‌گیرد. در برنامه Mi Fit شیائومی هم نمودارهایی به نمایش درمی‌آید که با لمس و نگه داشتن انگشت روی آنها جزئیات بیشتر قابل مشاهده است.

در کل، دستبند شیائومی می بند ۶ و اپلیکیشن مخصوص آن می‌تواند در زمینه پایش فعالیت‌های ورزشی و همچنین بررسی فاکتورهای سلامتی به نیازهای کاربران پاسخ بگوید و آمار و ارقامی را ارائه بدهد، اما دستبند هواوی بند ۶ در این بخش عملکرد بهتر و کامل‌تری دارد و اطلاعات، نمودارها و جزئیات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و ۹۶ حرکت و فعالیت ورزشی را نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

هواوی بند ۶ از باتری ۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی و شیائومی می بند ۶ از باتری ۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند. از نظر ظرفیت باتری، هواوی Band 6 به باتری بزرگتری مجهز شده، اما هر دو دستبند در زمینه شارژدهی عملکرد یکسانی دارند. احتمالا به دلیل نوع طراحی نمایشگر هواوی بند ۶ است که شارژدهی آن با وجود باتری بزرگتر با شارژدهی می بند ۶ شیائومی یکسان است. طبق ادعای هر دو شرکت، این دو دستبند هوشمند در استفاده عادی و روزمره تا ۱۴ روز شارژدهی دارند که در آزمایش‌های ما نیز به این ادعا نزدیک شدیم و بین ۱۰ تا ۱۲ روز شارژدهی با هر بار شارژ کامل را تجربه کردیم. اما اگر استفاده سنگینی از دستبند خود داشته باشید، مثلا قابلیت پایش شبانه‌روزی سطح اکسيژن خون فعال باشد، مصرف باتری به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و تقریبا شارژدهی به نصف اعداد اعلام شده کاهش پیدا می‌کند.

به این ترتیب دوام باتری هواوی Band 6 نسبت به شیائومی Mi Band 6 بیشتر است و در این زمینه دستبند هواوی عملکرد بهتری دارد، اما نمی‌توان گفت شارژدهی شیائومی می بند ۶ خوب نیست و این دستبند هوشمند نیز در بخش باتری خوب عمل کرده است. برای شارژ کردن دستبند، درون جعبه هر دو یک شارژر مغناطیسی قرار گرفته که از طریق پین پشت دستبند به آن متصل می‌شوند و قابلیت شارژ بی سیم در هیچ‌یک از آنها وجود ندارد. شارژ کامل هواوی بند ۶ تقریبا یک ساعت طول می‌کشد، اما برای شارژ کامل شیائومی بند ۶ به زمان بیشتری نیاز دارید و نزدیک به یک ساعت و نیم می‌رسد. قابل ذکر است که شما حتی با چند دقیقه شارژ کردن دستبند خود نیز می‌توانید به مدت چند روز از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

هواوی بند ۶ و شیائومی می بند ۶ دو مورد از بهترین دستبندهای هوشمند سلامتی موجود در بازار هستند که هر دو عملکرد خوبی دارند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای کاربران محسوب شوند. در این دو دستبند نقاط مشترک زیادی مشاهده می‌شود، اما تفاوت‌هایی هم در آنها وجود دارد که باعث می‌شود در برخی پارامترها دستبند هواوی و در برخی دیگر نیز دستبند شیائومی عملکرد بهتری داشته باشد. دستبند هواوی Band 6 نمایشگر بزرگتر و شبیه به ساعت‌های هوشمند دارد، در زمینه شارژدهی عملکرد بهتری دارد و امکانات و قابلیت‌های آن و همچنین اپلیکیشن Huawei Health هم بیشتر است، اما شیائومی می بند ۶ هم نمایشگر باکیفیت‌تر، رابط کاربری روان‌تر و قیمت پایین‌تری دارد. در زمان نگارش این مطلب، هواوی بند ۶ با قیمت حدود ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و شیائومی می بند ۶ با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان در بازار ایران به همراه گارانتی به فروش می‌رسند.

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

کمی سخت است که بگوییم کدام دستبند هوشمند انتخاب بهتری برای کاربران است و این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد. امیدواریم با این مقایسه به شما برای خرید یک دستبند هوشمند سلامتی مناسب کمک کرده باشیم. در انتها می‌توانید مزایا و معایب این دو دستبند را مشاهده کنید و از شما هم می‌خواهیم در بخش کامنت‌ها نظر خود را در این باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید و بگویید کدام گزینه را برای خرید انتخاب می‌کنید. همچنین اگر یکی از این دستبندها را خریده‌اید می‌توانید تجربه کار خود با آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

مزایا و معایب

هواوی بند ۶ , شیائومی می بند ۶

دستبندمزایامعایب
هواوی بند ۶طراحی زیبا و مدرن‌تر – راحت بودن روی دست – شارژدهی عالی – امکانات و قابلیت‌های زیادلگ و کندی در رابط کاربری – مشکلاتی در نمایش نوتیفیکیشن‌های فارسی – واچ فیس‌های محدود – مشکل نمایش وضعیت آب و هوا
شیائومی می بند ۶کیفیت بالای نمایشگر – قیمت مناسب – رابط کاربری روان – واچ فیس‌های متنوع و زیباطراحی قدیمی‌تر – دقت پایین برخی حسگرها – رابط کاربری نامناسب اپلیکیشن – امکانات کمتر نسبت به رقیب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*