نیسان ماکسیما

انتخاب نیسان ماکسیما به عنوان باکیفیت ترین خودروی آمریکا

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه جی دی پاور (J.D. Power)، نیسان ماکسیما به عنوان باکیفیت ترین خودروی بازار آمریکا انتخاب شده است.

نتایج تحقیقات کیفیت اولیه (Initial Quality Study – به اختصار IQS) توسط موسسه جی دی پاور منتشر شده است. در این ارزیابی، برند رم برای اولین بار به عنوان باکیفیت ترین برند آمریکا انتخاب شد.

نیسان ماکسیما باکیفیت ترین خودروی بازار آمریکا از نگاه مشتریان شد

همچنین بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، خودرو نیسان ماکسیما هم باکیفیت ترین اتومبیل بازار آمریکا در سال جاری میلادی شناخته شد. در این تحقیق به ارزیابی مشکلات خودروهای نو در 90 روز اول با نام شاخص PP100 پرداخته می‌شود. شاخص مذکور وجود مشکل در هر صد مدل یک برند را نشان می‌دهد. امسال، جی دی پاور به سراغ ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ مالک خودروهای مدل ۲۰۲۱ رفته است.

باکیفیت ترین برندهای خودرویی بازار آمریکا

در این ارزیابی، هرچه عدد کمتری مشاهده شود، کیفیت بالاتر محصول نشان داده می‌شود. به طور کلی امسال میانگین این شاخص نسبت به سال گذشته، کاهش چهار درصدی داشته که بهبود اندک کیفیت خودروهای آمریکا را نشان می‌دهد. ضمنا شاخص 20 برند از 32 برند ارتقا یافته است. رتبه نخست در اختیار برند رم با شاخص 128 قرار دارد. داج هم در جایگاه دوم با شاخص 139 قرار گرفته است.

پس از آن هم دو برند ژاپنی لکسوس و میتسوبیشی با شاخص 144 در رتبه سوم و چهارم قرار دارند. در رتبه‌های پنجم تا دهم هم نیسان، کیا، جنسیس، هیوندای، جیپ و شورولت قرار دارند. در انتهای جدول نیز نام برندهای لندرور، آلفارومئو، ولوو، فولکس واگن، آئودی و کرایسلر قرار دارد. تسلا با شاخص 231 را باید در انتهای جدول مشاهده می‌کردیم، اما با توجه به این که تسلا دسترسی به اطلاعات خود را به جی دی پاور نمی‌دهد، رسما در این رده‌بندی قرار ندارد.

باکیفیت ترین خودروهای آمریکا

گروه هیوندای موتور دارای هفت نماینده در سگمنت‌های مختلف است که شامل جنسیس G80، هیوندای اکسنت، کیا فورته (سراتو)، کیا سدونا، کیا سول، کیا اسپورتیج و کیا تلوراید هستند. برندهای تویوتا، بی ام و و نیسان هم عملکرد مناسبی داشته‌اند. نکته جالب این است که بیشتر مشکلاتی که توسط مالکان گزارش شده مربوط به سیستم اینفوتینمنت است. برای نمونه از هر چهار مشکل یکی به این سیستم و از بین ده مشکل با بیشترین گزارش، شش مورد مربوط به این سیستم است. لیست مدل‌های برتر در هر کلاس را در ادامه مشاهده می‌کنید:

برترین مدل‌ها در هر کلاس

برترین مدل‌های شاسی بلند در هر کلاس

بهترین مدل‌های ون و پیکاپ در کلاس‌های مختلف

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*