اپیدمی کرونا

تبدیل اپیدمی کرونا به اندمی طی 6 ماه آینده

دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز ملی بیماری‌های هند عنوان کرد که احتمال دارد اپیدمی کرونا طی 6 ماه آینده در قالب یک بیماری اندمی در بیاید.

دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز کنترل بیماری هند گفت احتمال دارد طی 6 ماه آینده اپیدمی کرونا در قالب یک بیماری اندمی یا به عبارت دیگر بومی در بیاید. این یعنی تحت کنترل در آوردن بیماری راحت‌تر شده و از قدرت آن کاسته می‌شود، اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. این در صورتی است که پیش از دکتر سینگ نیز تعدادی از کارشناسان در ارتباط با کرونا چنین اظهاراتی را انجام داده بودند.

تبدیل اپیدمی کرونا به اندمی چگونه است؟

اندمیک شدن بیماری بدان معنا است که بیماری همچنان به کار خود ادامه می‌دهد؛‌ اما تنها یک ناحیه یا جمعیت خاص را به طور مداوم آلوده می‌کند. مطابق با اظهارات متخصصان این حوزه، امکان تبدیل شدن کرونا به این نوع زیاد است. برای نمونه‌ای از اندمیک می‌توان به آنفلوانزا فصلی اشاره کرد. علاوه بر این مالاریا و آبله مرغان نیز سایر نمونه‌هایی هستند که هم‌اکنون در اکثر نقاط جهان یافت می‌شوند.

دکتر سومیا سوامینتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی تا پیش از این عنوان کرده بود احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک مرحله‌ای را تجربه کنیم که در آن قدرت سرایت‌پذیری ویروس کمتر شود و همچنین ویروس با جهش‌های متعدد همراه نشود.

تعداد مبتلایان به کرونا در کشور هند

از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند طی هفته گذشته کاسته شده است. تعداد مبتلایان به کرونا در کشور هند در زمانی که این خبر منتشر شد 30 هزار و 70 و همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس نیز 431 نفر اعلام شده بود. بیشترین تعداد مبتلایان متعلق به منطقه کرالا هستند و 60 تا 70 درصد از مبتلایان به کرونا در کشور هند متعلق به این منطقه هستند؛ حتی در شرایطی که تعداد بسیاری از مناطق هند به شرایط آرامی رسیده‌اند.

از ژانویه سال جاری که کشور هند تزریق واکسن کرونا به شهروندان خود را آغاز کرد، چیزی حدود 75 کرور دوز واکسن در این کشور مورد استفاده قرار گرفته است. نخستین دوز از واکسن کرونا به 42 درصد از شهروندان این کشور تزریق شده و همچنین 13 درصد از افراد نیز در دو دوز واکسینه شده‌اند. مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا ماه دسامبر آمار واکسینه شدگان این کشور به 43 درصد خواهد رسید. این در صورتی است که هند قصد دارد تا انتهای سال جاری تمام شهروندان بزرگ سال خود را در برابر کرونا واکسینه کند.

آغاز موج سوم کرونا در هند بین سپتامبر و اکتبر

هند در حدفاصل ماه‌های سپتامبر و اکتبر موج سوم اپیدمی کرونا را تجربه خواهد کرد. این در صورتی است که متخصصان اعلام کرده‌اند احتمال دارد موج سوم از دومین موج خطر کمتری به همراه داشته باشد. دکتر سینگ در ارتباط با این موضوع عنوان کرد ترکیبی از آنتی‌بادی‌ها و رفتار موج سوم را تشکیل خواهد داد و تنها شاهد یک نوع جدید نخواهیم بود. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که در ارتباط با این موج وجود دارد برگزاری جشنواره‌های فصلی همزمان با این موج است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*