واکسن جدید سینوفارم

چهار واکسن جدید سینوفارم برای مقابله با جهش‌های جدید کرونا معرفی شدند

چهار واکسن جدید سینوفارم برای مقابله با جهش‌های جدید کرونا معرفی شدند که مراحل اول و دوم آزمایش بالینی یکی از این واکسن‌ها انجام شده است.

ژانگ یونتائو، محقق ارشد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سینوفارم اعلام کرد چهار واکسن جدید را برای مقابله با سویه دلتا و بتا ویروس کرونا توسعه دادیم که بسیار کارآمد خواهند بود. این واکسن‌ها در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سینوفارم با نام CNBG توسعه پیدا کردند و این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی CIFITS چین که اخیرا در پکن برگزار شده بود از این واکسن‌ها پرده‌برداری کرد.

جزئیاتی از چهار واکسن جدید سینوفارم

ژو جینگ جین، یکی از مدیران CNBG اعلام کرد این چهار واکسن با استفاده از روش‌های ویروس غیر فعال، پروتئین نوترکیب و mRNA توسعه پیدا کردند که از میان آنها واکسن پروتئین نوترکیب فاز یک و دو آزمایش بالینی را موفقیت به انجام رساندند.

همچنین در این بین دو واکسن با فناوری ویروس غیر فعال توسعه پیدا کردند و در واقع نسخه‌های ارتقا یافته واکسن‌های انستیتو محصولات زیست شناسی پکن (BIBP) و انستیتو محصولات زیست شناسی ووهان (WIBP) محسوب می‌شوند که از ابتدای سال 2021 میلادی برای استفاده به بازار عرضه شده‌اند. ژانگ یونتائو در ادامه بیان کرد شرکت CBNG در حال حاضر قصد دارد برای انجام آزمایش‌های بالینی نسخه‌های ارتقا پیدا کرده واکسن‌های BIBP و WIBP از رگولاتور دارویی چین مجوزهای لازم را دریافت کند.

شرکت CBNG پس از دریافت مجوزهای لازم قرار است آزمایش‌های بالینی واکسن‌ها در کشورهای دیگر را با سرعت بیشتری به انجام برساند تا تاثیرگذاری آنها در مقابل جهش‌های مختلف کرونا مورد بررسی قرار بگیرند. شرکت CBNG انتظار دارد نتایج این آزمایش‌ها تا اواسط سال 2022 میلادی آماده شود. گفتنی است واکسن‌های کرونا شرکت سینوفارم و سینوواک که با فناوری ویروس غیر فعال توسعه پیدا کرده و در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند در مقابل جهش‌های دلتا و بتا کرونا نیز ایمنی مورد نیاز را ایجاد کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*