طراحی گلکسی اس 22

طراحی گلکسی اس 22 لو رفت؛ کوتاه‌تر،‌باریک‌تر و بدون حاشیه!

تصاویر جدیدی منتشر شده که طراحی گلکسی اس 22 را نشان می‌دهد. سری Glaxay S22 در مقایسه با گلکسی S21 کوتاه‌تر و باریک‌تر خواهد شد و حاشیه نمایشگر نیز حذف می‌شود.

چند روز پیش یک افشاگر که سابقه خوبی در مورد انتشار اخبار مربوط به گوشی‌های سامسونگ دارد اعلام کرد که شرکت کره‌ای قصد دارد طراحی سری گلکسی اس 22 را با تغییرات جالبی همراه کرده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر را حذف کند. این در حالی است که سری گلکسی اس 21 نیز حاشیه‌های بسیاری باریکی داشتند و مخصوصا باریکی حاشیه پایینی آنها در گوشی‌های سامسونگ بی‌سابقه بود.

طراحی سری گلکسی اس 22

همچنین این افشاگر اعلام کرد که سامسونگ از یک فناوری خاص به نام Border Reduction Structure برای کاهش حاشیه‌های نمایشگر استفاده خواهد کرد. این فناوری برای اولین بار در گلکسی تب اس 8 اولترا استفاده خواهد شد و سپس در نیمه دوم سال آینده میلادی به گوشی‌ها می‌آید.

طراحی گلکسی اس 22

در همین حین یک افشاگر دیگر به نام Ice Universe اعلام کرد که سری گلکسی اس 22 با استایل طراحی متفاوتی از راه خواهد رسید و نسبت تصویر در این گوشی‌ها از ۲۰ به ۹ به نسبت ۱۹.۳ به ۹ تغییر خواهد کرد و بدین ترتیب نسبت صفخه به بدنه بهبود پیدا می‌کند؛ در واقع در این شایعه نیز به کاهش حاشیه‌های نمایشگر در هر ۴ سمت اشاره شده است.

منبع اول به تازگی در رابطه با تغییرات ظاهری مدل‌های گلکسی S22 در مقایسه با گلکسی اس 21 نیز توضیحاتی را ارائه کرده است. اول از همه اینکه پشت گوشی تا حد زیادی بدون تغییر خواهد ماند.

طراحی گلکسی اس 22

با توجه به اینکه قرار است گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید GN5 سامسونگ استفاده کنند، شاهد حضور لنز‌های بزرگتری در بدنه پشتی این گوشی‌ها خواهیم بود؛ اما این تنها تغییر ظاهری آنها است و حتی می‌توان گفت که به این تصاویر مفهومی گلکسی +S22 که توسط وب‌سایت LetsGoDigital منتشر شده‌اند، شباهت دارند.

هرچند تغییرات مهم در جلوی نمایشگر خواهد بود زیرا یک منبع خبری در بخش تولید قطعات داخلی این گوشی‌ها اعلام کرده است که حاشیه‌ها باریک‌تر خواهند شد. این سومین بار است که منابع مختلف به کوچکتر شدن حاشیه‌های نمایشگر اشاره دارند؛ بنابراین باید با تغییر چشمگیری مواجه باشیم.

طراحی گلکسی اس 22

نسبت تصویر ۱۹.۳ به ۹ هم که Ice Universe به آن اشاره کرده بود، بار دیگر توسط این منبع هم با جمله «طول دستگاه به صورت کلی کاهش پیدا کرده است» تایید شد. طبیعتا اگر بخواهید از یک نسبت تصویر باریک و بلند به سمت نسبت تصویر کوتاه و عریض بروید، چنین تغییری اجتناب ناپذیر است. حتی چند روز پیش اندازه دقیق نمایشگر و ضخامت بدنه گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس لو رفت:

  • اندازه نمایشگر، ضخامت بدنه و ظرفیت باتری گلکسی اس 22: نمایشگر ۶.۱ اینچی، ۷.۶ میلی‌متر ضخامت و باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری
  • اندازه نمایشگر، ضخامت بدنه و ظرفیت باتری گلکسی اس 22 پلاس: نمایشگر ۶.۵ اینچی، ۷.۶ میلی‌متر ضخامت و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری

به طور کلی نمایشگرهای این گوشی‌ها در مقایسه با نسل قبل کمی کوچکتر شده‌اند و ضخامت بدنه نیز کاهش یافته است (ضخامت گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس تقریبا ۷.۹ میلی‌متر بود). سامسونگ همچنین مجبور شده برای هماهنگی با طراحی جدید سری گلکسی اس 22 از باتری‌های کوچکتری استفاده کند.

البته گول اندازه کوچکتر نمایشگر را نخورید. Galaxy S22 به لطف داشتن نسبت تصویر عریض‌تر و حاشیه‌های کمتر، نسبت صفحه به بدنه بهتری را در مقایسه با سال قبل ارائه خواهد داد. وزن این گوشی‌ها نیز بدون تغییر خواهد ماند.

طراحی گلکسی اس 22

در نهایت باید گفت که سری گلکسی اس 22 با دو رنگ جدید عرضه خواهد شد. البته شاید این رنگ‌ها فقط در دسترس افرادی باشد که این گوشی‌ها را از سایت سامسونگ سفارش می‌دهند.

سری گلکسی اس 22 طراحی زیباتری خواهد داشت، از حسگر‌های دوربین جدیدتری بهره خواهد برد و به پردازنده‌های اگزینوس و اسنپدراگون سریع‌تر مجهز خواهد شد. همچنین گرافیک AMD را هم در مدل‌های مجهز به اگزینوس نباید از یاد برد. همه اینها می‌توانند در کنار هم سری گلکسی S22 را به یک گزینه جذاب برای کاربران تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. منتظر بهترینه تاریخ هستیم چه ابهتی

  2. اینجوری که باشه خیلی جالب میشه…بدون حاشیه ترین گوشی دنیا
    البته هنوز خیلی کار داره به پای موبایل های مونتاژی ایران برسه…خخخخخ