کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

از کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور چه انتظاری داریم؟

فردا چهارشنبه ۳۱ شهریور کنفرانس مایکروسافت سرفیس – Microsoft Surface با احتمال رونمایی از سخت افزارهایی مثل سرفیس پرو ۸، سرفیس لپ تاپ ۴ و سرفیس دوئو ۲ برگزار می‌شود.

فردا ۳۱ شهریور ماه قرار است کنفرانس مایکروسافت سرفیس برای رونمایی از جدیدترین دستاوردهای سخت افزاری صاحب ویندوز برگزار شود. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد امسال پنج محصول جدید از خانواده Surface معرفی می‌شود که چهار عضو آن نخستین کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ هستند.

در کنفرانس مایکروسافت سرفیس چه خبر است؟

منابع می‌گویند امسال مایکروسافت از نسخه جدید سرفیس دوئو، سرفیس پرو، سرفیس ایکس، سرفیس گو و همچنین سرفیس لپ تاپ با طراحی کاملاً جدید رونمایی خواهد کرد. در ادامه به بررسی هرآنچه که از کنفرانس Surface مایکروسافت انتظار می‌رود، خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

سرفیس دوئو ۲

کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

نسل بعدی گوشی اندرویدی سرفیس دوئو محتمل‌ترین دستگاهی است که در کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور می‌توانیم با آن ملاقات کنیم. بعد از معرفی نه چندان دلپذیر سرفیس دوئو و عرضه آن با سخت افزار قدیمی و یک نرم افزار پر از باگ، مایکروسافت تمرکز خودش را روی توسعه نسل دوم این گوشی گذاشته است تا بتواند خاطرات بد نسل اول آن را از ذهن کاربران پاک کند.

بیشتر بخوانید:

احتمال عرضه گوشی سرفیس دوئو ۲ مایکروسافت با دوربین سه‌گانه

به گفته منابع، گوشی Surface Duo 2 از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با پشتیبانی از شبکه 5G قدرت خواهد گرفت و ۸ گیگابایت رم، یک سیستم دوربین جدید، نمایشگرهای بهتر و اتصال NFC نیز از دیگر ویژگی‌های آن خواهند بود. نسل جدید سرفیس دوئو به دو نمایشگر ۵.۸ اینچی استفاده می‌کند که نسبت به نمایشگرهای ۵.۶ اینچی در نسل قبلی بزرگ‌تر شده‌اند. این به مایکروسافت اجازه داده حاشیه‌های دور نمایشگر را هم کوچک‌تر کند. هرچند این مقدار خیلی نخواهد بود. مایکروسافت همچنین نمایشگرها را کمی به طرف لولا خم کرده است تا جزئیات حتی وقتی قصد دارید صفحه را ببندید هم به خوبی در مرکز بین دو نمایشگر دیده شود.

این نمایشگرها رفرش ریت بیشتری خواهند داشت؛ اگرچه ما مطمئن نیستیم که آن‌ها ۹۰ هرتزی یا ۱۲۰ هرتزی هستند. سرفیس دوئو ۲ جمعاً ۴ دوربین دارد که شامل یک دوربین سلفی در بالای نمایشگر و سه دوربین واید، اولترا واید و تله فوتو در پشت قاب گوشی می‌شود. با توجه به خدمت گرفتن شبکه 5G و رفرش ریت بالاتر نمایشگر، ظرفیت باتری این دیوایس می‌تواند بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا پیدا کند. بلوتوث ۵.۱ و NFC نیز در این گوشی ارائه می‌شود. ولی متأسفانه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت این گوشی را در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار می‌کند. Surface Duo 2 تنها محصول کنفرانس مایکروسافت سرفیس فردا خواهد بود که به ویندوز ۱۱ مجهز نیست و از سیستم عامل اندروید گوگل قدرت می‌گیرد.

سرفیس پرو ۸ و سرفیس پرو ایکس

کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

مایکروسافت همچنین از نسل جدید سرفیس پرو خود به نام سرفیس پرو ۸ رونمایی خواهد کرد. ما انتظار تغییرات گسترده سخت افزاری در آن را نداریم؛ گرچه تغییراتی در ظاهر خواهد داشت. گفته می‌شود نمایشگر آن بزرگ‌تر از آنچه روی سرفیس پرو ۷ هست خواهد بود و بیشتر به نمایشگر ۱۳ اینچی سرفیس پرو ایکس، با حاشیه‌هایی کوچک‌تر شبیه است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی سرفیس پرو ۸ فاش شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از تاندربولت

ما همچنین مشتاقیم ببینیم آیا سرفیس پرو ۸ از تایپ کاور سرفیس پرو ایکس پشتیبانی خواهد کرد و سرانجام مایکروسافت تایپ کاور قدیمی که از اولین نسل با سرفیس پرو همراه بود را کنار خواهد گذاشت یا خیر. و این می‌تواند به معنای پشتیبانی از قلم هوشمند Surface Slim Pen نیز باشد.

گزارش وب‌سایت The Verge ادعا می‌کند حداقل یکی از مدل‌های Surface Pro 8 که در کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور معرفی می‌شود، از تاندربولت استفاده می‌کند. این نخستین باری است که مایکروسافت چنین تصمیمی گرفته است. ضمن اینکه این دیوایس مثل سرفیس پرو ۷ پلاس، به پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل مجهز خواهد بود.

از دیگر امکانات این تبلت هیبریدی ویندوزی می‌توان به دو قابلیت “wake on touch” روشن شدن صفحه با لمس و “wake on approach” روشن شدن صفحه با نزدیک شدن به دستگاه اشاره کرد که به لطف ویندوز ۱۱ ارائه می‌شوند.

سرفیس پرو ایکس نیز در یک نسخه جدید عرضه می‌شود؛ گرچه بعید است تغییر محسوسی در طراحی آن رخ داده باشد. این نسخه شامل پشتیبانی از امکانات سخت افزاری ویندوز ۱۱ خواهد بود. ما همچنین شنیده‌ایم که مایکروسافت می‌خواهد برای نخستین بار نسخه Wi-Fi-only این دستگاه را هم عرضه کند. در نهایت باید به استفاده از یک نمایشگر با رفرش ریت داینامیک ۱۲۰ هرتزی هم در Surface Pro 8 و هم Surface Pro X اشاره کرد.

سرفیس بوک ۴ ؛ ستاره کنفرانس مایکروسافت سرفیس

کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

ما مدت‌هاست شنیده‌ایم که مایکروسافت می‌خواهد در این رویداد از نسخه جدید لپ تاپ پرچمدار Surface رونمایی کند. این لپ تاپ دارای طراحی ۲ در ۱ جدانشدنی است و ترکیبی از سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو را ارائه می‌کند. نمایشگر این دستگاه را می‌توان کمی به جلو آورد و برای یادداشت‌برداری، مثل لپ تاپ HP Elite Folio آن را روی کیبورد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

دنیای فناوری در هفته پیش رو: رویداد سرفیس مایکروسافت و معرفی چند گوشی جدید

ما مطمئن نیستیم مایکروسافت این دستگاه را با نام سرفیس بوک ۴ یا نام دیگری عرضه می‌کند. منابع می‌گویند ممکن است مایکروسافت با توجه به تغییرات سخت افزاری ایجاد شده، این دستگاه را با نام متفاوتی مثل سرفیس لپ تاپ پرو و سرفیس لپ تاپ استودیو نیز عرضه کند. برای فهمیدن اسم این لپ تاپ تا فردا منتظر خواهیم ماند. با توجه به ظاهر متفاوت و هیجان انگیزی که سرفیس بوک ۴ دارد، آن را می‌توان ستاره کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور دانست.

از دیگر امکانات این کامپیوتر قابل حمل می‌توان به یک ترک پد بزرگ‌تر در مقایسه با نسل گذشته، یک نمایشگر با اندازه‌ای در حدود ۱۴ اینچی و رفرش ریت داینامیک ۱۲۰ هرتزی به همراه حاشیه‌هایی بسیار باریک و لبه‌های صیقل داده شده اشاره کرد. روی این دستگاه دو پورت USB-C، یک پورت Surface Connect و یک جک هدفون قرار گرفته است. ضمن اینکه شنیده‌ایم مایکروسافت لپ تاپ جدیدش را با کارت‌های گرافیک سری NVIDIA RTX عرضه می‌کند.

هیچ صحبتی در خصوص تراشه قدرت‌بخش زیر قاب این لپ تاپ با توجه به طراحی جدیدی که دارد نشده است. گرچه ما امیدواریم مایکروسافت برای رقابت با مک بوک پرو اپل و XPS 15 دل هم که شده در زیر قاب این لپ تاپ از چیپست‌های توانمندتر ۶ یا ۸ هسته‌ای استفاده کند.

سرفیس گو ۳

کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

به نظر می‌رسد به جز چیپست ارتقا یافته، تغییر زیادی در تبلت اقتصادی سرفیس گو ۳ نسبت به نسل گذشته رخ نداده باشد. ظاهراً این گجت در پایین‌رده‌ترین حالت با چیپست Intel Pentium Gold 6500Y و در بالارده‌ترین حالت با چیپست Intel Core i3-10100Y به همراه پشتیبانی از شبکه سیم کارت LTE عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات تبلت مایکروسافت سرفیس گو ۳ فاش شد

سال قبل گفته می‌شود سرفیس گو ۲ با یک نسخه مشکی عرضه می‌شود که این اتفاق نیفتاد. حال به نظر می‌رسد امسال می‌توانیم با این نسخه در نسل جدید Surface Go 3 ملاقات کنیم.

لوازم جانبی سرفیس

کنفرانس مایکروسافت سرفیس ۳۱ شهریور

مایکروسافت در این رویداد از چند لوازم جانبی مناسب محصولات سرفیس خود نیز رونمایی خواهد کرد. قلم جدید Surface Pen یکی از آن‌ها است که می‌تواند از تمام امکانات مخصوص قلم‌های دیجیتالی در ویندوز ۱۱ بهره‌مند شود. ما تصور می‌کنیم این قلم شبیه به Slim Pen خواهد بود که سال گذشته با سرفیس پرو ایکس معرفی شد.

همچنین باید انتظار معرفی یک تایپ کاور جدید با لوگو ویندوز ۱۱ روی دکمه استارت و همینطور رنگ‌بندی‌های متنوع را نیز داشته باشیم. مطمئن نیستیم مایکروسافت از یک سرفیس هدفون یا سرفیس ایرباد جدید نیز در این رویداد پرده برداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*