کثیف ترین فستیوال های جهان

با عجیب ترین و کثیف ترین فستیوال های جهان آشنا شوید

در جهان فستیوال های بسیاری برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها به شدت کثیف هستند. برای آشنایی با کثیف ترین فستیوال های جهان با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از کشورها در یک روز خاص پذیرای فستیوال های عجیب و غریبی هستند که می‌توانند شهر را مانند یک سطل زباله کثیف کرده یا حتی موجب ورود آسیب‌های جدی به افراد از جمله شکستن دست و پا شوند. این فستیوال‌ها که هر سال برگزار می‌شوند مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرند و افراد از حضور در آن‌ها نهایت لذت را می‌برند. اگر شناخت این فستیوال‌ها برای شما جذاب به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

10 نمونه از کثیف ترین فستیوال های جهان

1. بزرگداشت میمون‌ها در تایلند

کثیف ترین فستیوال های جهان

کشور تایلند سالانه پذیرای فستیوالی است که افراد در جریان آن  انواع  میوه‌ها و نوشیدنی‌ها را در اختیار میمون‌ها قرار می‌دهند تا این حیوانات بازی‌گوش به شیرین‌کاری با آن‌ها بپردازند. منطقه‌ای که این جشنواره در آن برگزار می‌شود پس از اتمام فستیوال مملو از میوه‌های له شده و بطری‌های نوشیدنی می‌شود که تمیز کردن آن به زمان زیادی احتیاج دارد.

2. قل دادن پنیر در انگلستان

کثیف ترین فستیوال های جهان

یکی از کثیف ترین فستیوال های جهان که علاوه بر کثیفی، آسیب‌های زیادی را نیز به افراد وارد می‌کند، جشنواره قل دادن پنیر است که در کشور انگلستان برگزار می‌شود. طی این فستیوال تکه پنیری از نوک یک تپه به سمت پایین رها می‌شود و افراد حاضر باید تمام تلاش خود را بکنند تا با حرکت به سمت پایین آن را در دست گیرند که در جریان این حرکت ممکن است آسیب‌های جسمی شدیدی ببینند.

3. جنگ پرتقال در ایتالیا

کثیف ترین فستیوال های جهان

کشور ایتالیا سالانه پذیرای جشنواره‌ای است که در آن مردم در قالب دو گروه به سمت یکدیگر یورش برده و با سلاحشان که پرتقال است به یکدیگر ضربه وارد می‌کنند. این فستیوال آسیب چندانی را به افراد وارد نمی‌کند؛‌ اما در عوض منطقه برگزاری را مملو از پرتقال‌های له شده می‌کند. به همین خاطر می‌توان این جشنواره را یکی از کثیف ترین فستیوال های جهان دانست.

4. چین چیلا در استرالیا

کثیف ترین فستیوال های جهان

این جشنواره هر سال در روزهای پایانی فوریه در استرالیا برگزار می‌شود و مردم در جریان آن به انجام کارهایی مشغول می‌شوند که نتیجه‌ای جز کثیفی را به همراه ندارد. برای نمونه‌ای از این کارها می‌توان به اسکی روی هندوانه و پرتاب هندوانه به سمت یکدیگر اشاره کرد.

5. دوشنبه تمیز در یونان

کثیف ترین فستیوال های جهان

این جشنواره برای مردم یونان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ تا حدی که مردم برای شرکت در آن از قبل کسب آمادگی کرده یا حتی برای یکدیگر تله‌گذاری می‌کنند. در جریان این فستیوال شرکت کنندگان با پرتاب آرد از یکدیگر پذیرایی می‌کنند که نتیجه‌ای جز هدر رفتن مقدار قابل توجهی آرد و کثیف شدن خیابان در بر ندارد. با تمام این اوصاف، فستیوال مذکور را دوشنبه تمیز نام‌گذاری کرده‌اند که جای تعجب دارد.

6. جشنواره رنگ در هند

کثیف ترین فستیوال های جهان

تمام نقاط کشور هند سالانه پذیرای جشنواره‌ای تحت عنوان فستیوال رنگ هستند که تعداد بسیار زیادی از جمعیت این کشور را به سمت خود می‌کشاند. در جریان این فستیوال تمام بدن افراد از سر تا پا رنگی شده و خیابان‌ها نیز به رنگ‌های مختلف در می‌آیند. کثیفی ایجاد شده از فستیوال رنگ چندان نگران کننده نیست،‌ چرا که رنگ‌ها پودری هستند و می‌توان در یک چشم به هم زدن آن‌ها را تمیز کرد.

7. جنگ شراب در اسپانیا

کثیف ترین فستیوال های جهان

محل برگزاری فستیوال جنگ شراب (Batalla del Vino) شهر هارو اسپانیا است که جمعیت نسبتا کمی دارد و در تولید شراب از شهرت خاصی برخوردار است. در جریان این فستیوال که تم اصلی آن رنگ سفید است شرکت کنندگان روی یکدیگر شراب می‌ریزند به نحوی که لباس تمام افراد قرمز می‌شود. لازم به ذکر است که تاریخ برگزاری این فستیوال 29 ژوئن می‌باشد.

8. فستیوال باتلاق در کره جنوبی

کثیف ترین فستیوال های جهان

اگر قصد شرکت در یکی از کثیف ترین فستیوال های جهان را دارید جشنواره باتلاق کره جنوبی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این جشنواره سالانه 2 میلیون توریست را به سمت کره جنوبی می‌کشاند. ماهیت اصلی این فستیوال شنا در گل و لای است که کثیفی به بار آمده از آن واقعا قابل تصور نیست.

9. جنگ گوجه فرنگی در اسپانیا

کثیف ترین فستیوال های جهان

این جشنواره که از شهرت خاصی برخوردار است پس از نخستین برداشت گوجه فرنگی و با حضور جمعیت بسیار زیادی برگزار می‌شود. افراد در جریان این فستیوال به سمت هم گوجه فرنگی پرتاب می‌کنند و تمام بدن حاضران به رنگ قرمز در می‌آید. با پایان این فستیوال، زمین مملو از گوجه فرنگی‌های له شده می‌شود که تمیز کردن‌ آن کار هرکسی نیست.

10. جشن آب پاشی در تایلند

کثیف ترین فستیوال های جهان

یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های تایلند، جشن آب پاشی است که همزمان با سال نو تایلند یعنی روزهای 13 تا 15 آوریل برگزار می‌شود. طی این روزها اعضای کم سن و سال‌تر خانواده به افرادی که از نظر سنی بزرگتر هستند آب مقدس هدیه می‌دهند. مردم تایلند معتقد هستند که آب منجر به رقم خوردن اتفاقات خوب شده و بدی‌ها را از آن‌ها دور می‌کند. به همین دلیل اکثر جمعیت تایلند کارهای خود را در روزهای مذکور تعطیل کرده و سال را با آب بازی جشن می‌گیرند. علاوه بر آب بازی در این روزها مردم تایلند از معابد نیز بازدید می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*