خط تولید سام

40 میلیون دلار خرج راه اندازی خط تولید سام و جی پلاس در ایران شده است

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ضمن تکذیب مونتاژی بودن لوازم خانگی داخلی، اعلام کرد 40 میلیون دلار هزینه راه اندازی خط تولید سام و جی پلاس در ایران شده است.

عباس هاشمی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت وزارت صمت از سال 95 ابلاغیه‌ای به دو شرکت ال جی و سامسونگ ارسال کرد. وزارت صمت از آنها درخواست استقرار سه بخش R&D، مارکتینگ و ماشین‌آلات خود در کشور را کرد و در همین راستا هم سرمایه‌گذاری داخل کشور آغاز شد. وی اظهار کرد این شرکت‌های جایگزین سامسونگ و ال جی، بعد از تحریم‌ها خیلی از محصولات را از ایران تامین می‌کنند. البته به علت وزن بالا، یخچال شامل این کالاها نیست. بنابراین مذاکراتی با شرکت‌های چینی تامین کنندگان ال جی و سامسونگ انجام شده و همکاری مستقیمی با آنها خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری روی خط تولید سام و جی پلاس

هاشمی بیان کرد در حال حاضر سام الکتریک تولیدکننده تلویزیون و جاروبرقی و تکوین هم تولیدکننده یخچال فریزر و ماشین لباسشویی جایگزین سام در کشور شده‌اند. برند جی پلاس هم محصولات ال جی را تولید و عرضه می‌کند. این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری تقریبا 40 میلیون دلاری روی ماشین آلات و تجهیزات انجام داده‌اند.

او ضمن تکذیب مونتاژی بودن لوازم خانگی تولید شده، گفت در حال حاضر پیشرفته‌ترین خط تولید یخچال فریزر در کشور فعال است که با مشارکت تامین کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کند. هاشمی گفت گمرک اجازه واردات قطعات لوازم خانگی را نمی‌دهد؛ بنابراین 70 درصد لوازم خانگی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود همچنان واردات قطعات لوازم خانگی ادامه دارد، چرا که صفر تا صد محصولات در کشور تولید نخواهد شد. بیشتر واردات اختصاص به لوازم کوچک و پیچیده مانند قهوه ساز یا تلویزیون دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هر کسی جی پلاس و سام خریده راضی نبوده
    کافیه برین زیر پست های اینستاگرام این دو برند رو بخونین که یک هفته نشده،برگشت داده میشه واسه تعمیر
    اجناس کره ای با کیفیت رو سرکوب کردن تا جنس بنجل مونتاژی چینی تحویل بدن
    از سرمایه گذاری این بخش یاد سرمایه گذاری جهت طراحی بخش سمند میفتم که این همه بودجه برای طراحی یک ماشین کپی از محصول 30 سال پیش پژو فرانسه بود