گوشی iQOO Z5 5G

گوشی iQOO Z5 5G با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و یک باتری غول پیکر معرفی شد

گوشی iQOO Z5 5G با امکانات بی‌نظیری مثل نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، ۱۲ گیگ رم، خنک کننده مایع، باتری غول پیکر، مشخصات فنی و قیمت مناسب معرفی شد.

iQOO برند زیرمجموعه Vivo از گوشی هوشمند جدید خودش در چین رونمایی کرد. گوشی iQOO Z5 5G نسخه جدید گوشی Z3 5G است که ماه مارس گذشته در چین رونمایی شده بود. از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و امکانات این گوشی می‌توان به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، یک چیپست قدرتمندتر از سری اسنپدراگون ۷، باتری غول پیکر ۵.۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی اشاره کرد.

ملاقات با گوشی iQOO Z5 5G

گوشی هوشمند جدید برند iQOO از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با پنل IPS LCD و طراحی پانچ هول بهره می‌برد. این نمایشگر نسبت تصویر ۲۰ به ۹، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FullHD)، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتزی و نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از HDR10 و فضای رنگی P3 نیز پشتیبانی می‌کند و ۹۱.۳۶ درصد کل قاب جلویی گوشی را تصاحب کرده است.

گوشی iQOO Z5 5G

چیپست اسنپدراگون 778G در قلب تپنده این گوشی چینی است که با ۸/۱۲ گیگا رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه پرسرعت UFS 3.1 همراه است. ضمن اینکه کاربران می‌توانند با یک کارت حافظه microSD ظرفیت داخلی گوشی خودشان را بیشتر از این هم ارتقا دهند. این گوشی سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری OriginOS 1.0 را نیز اجرا می‌کند.

اما درون حفره‌ای که روی نمایشگر گوشی iQOO Z5 5G قرار گرفته، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را در اختیار داریم. ماژول دوربین پشتی نیز از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.79 میزبانی می‌کند. این دوربین را یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کنند. از امکانات عکسبرداری این گوشی نیز می‌توان به حالت عکاسی شبانه، حالت دو نمایه، حالت پرتره، حالت حرفه‌ای، تایم لپس، ویدیوهای اسلوموشن 1080p و فیلمبرداری با رزولوشن 4K اشاره کرد.

یک باتری غول پیکر ۵.۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، عمر باتری عالی این گوشی را تضمین می‌کند. علی‌رغم غول پیکر بودن باتری، آن با سرعت بسیار بالای ۴۴ واتی شارژ می‌شود که تنها در عرض ۲۶ دقیقه به شارژ ۵۰ درصدی می‌رسد. سیستم خنک کننده مایع VC که معمولاً چنین سیستمی را در گوشی‌های پرچمدار می‌بینیم، منطقه پراکنده کننده گرمای ۲۸۸۳۷ میلی‌متر مربعی را ارائه می‌کند. این تضمین می‌کند که حتی هنگام اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها هم گوشی شما همچنان خنک خواهد بود.

گوشی iQOO Z5 5G

این گوشی توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت 5G، فناوری گسترش رم مجازی و اتصال به وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و GPS را دارد. از یک درگاه USB-C برای شارژ استفاده می‌کند، یک حسگر اثر انگشت روی فریم کناری آن نقش بسته، با تشخیص چهره نیز قفل صفحه آن باز می‌شود و می‌توانید به لطف یک جک ۳.۵ میلی‌متری، هدفون خود را به آن وصل کنید. ابعاد این گوشی ۱۶۴.۷۰ در ۷۶.۶۸ در ۸.۵۳ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۹۵ گرم است.

قیمت گوشی iQOO Z5 5G

این گوشی قرار است با ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه با قیمت ۲۹۴ دلار، ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه با قیمت ۳۲۵ دلار و همچنین ۱۲ گیگ رم +‌۲۵۶ گیگ حافظه با قیمت ۳۵۶ دلار عرضه شود. رنگ‌بندی آن نیز شامل سه رنگ ویژه به نام‌های Blue Origin و Twilight Dawn و همچنین Dream Space می‌شود.