واکسن سینوفارم

با تزریق واکسن سینوفارم و آسترازنکا به چه کشورهایی می‌توانیم برویم؟

در این مطلب، لیست کشورهای اروپایی و غیر اروپایی که با تزریق واکسن سینوفارم و آسترازنکا می‌توانید به آنها سفر کنید را آورده‌ایم.

تا امروز یعنی پنجم مهر ۱۴۰۰،  بیش از ۷۱ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشورمان شده است که ۸۶ درصد از آنها واکسن چینی سینوفارم بوده است. برای واکسیناسیون عمومی مردم، علاوه بر واکسن سینوفارم از واکسن ایرانی مانند برکت و واکسن‌های خارجی دیگری مانند آسترازنکا نیز استفاده می‌شود. اما به هر دلیلی، واکسن سینوفارم به عنوان واکسن غالب برای مبارزه با کرونا در ایران انتخاب شده است و هم‌اکنون واکسیناسیون مردم کشورمان با سرعت خوبی در حال انجام است.

واکسن کرونا

واکسن Sinopharm، هرچند با تاخیر، اما سرانجام مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و در چندین کشور جهان در حال تزریق است. البته هنوز آژانس دارویی اروپا، این واکسن چینی را تایید نکرده، اما برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجوز ورود مسافران خارجی که سینوفارم را تزریق کرده‌اند صادر می‌کند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا، ورود مسافران خارجی را مشروط به تزریق دو دز واکسن کرونا و داشتن کارت واکسن مورد تایید کرده‌اند. اما واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا که بیشتر از سایر واکسن‌ها به مردم ایران تزریق شده، در چه کشورهایی مورد تایید است و در صورت داشتن کارت واکسن آنها به چه کشورهایی می‌توانید سفر کنید؟

کشورهای مجاز به سفر با تزریق واکسن سینوفارم و آسترازنکا 

فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون واکسن‌هایی هستند که با تزریق دو دز آنها می‌توانید به بیشتر کشورهای دنیا سفر کنید. البته هنوز کشورهایی در جهان هستند که تست پی سی آر و قرنطینه دو هفته‌ای را در هنگام ورود مسافران الزامی اعلام کرده‌اند. شما با تزریق دو دز واکسن سینوفارم و داشتن کارت واکسن آن می‌توانید به این کشورهای اروپایی و غیر اروپایی بروید:

اتریش – قبرس – یونان – مجارستان – ایسلند – هلند – اسپانیا – سوئد – فنلاند – سوئیس – گرجستان – برزیل – چین – بحرین – اندونزی – اردن – قزاقستان – لبنان – مالدیو – سریلانکا – عراق – مالزی – پاکستان – فیلیپین – تایلند – امارات

البته هر یک از این کشورها ممکن است قوانین متفاوتی داشته باشند. مثلا در اتریش با داشتن کارت سینوفارم نمی‌توانید به هتل‌ها و رستوران‌ها بروید. پس قبل از سفر به هر کشوری، حتما از قوانین کرونایی حاکم بر آن کشور باخبر شوید.

همچنین با تزریق دو دز واکسن آسترازنکا و داشتن کارت واکسن آن می‌توانید به این کشورها سفر کنید:

ارمنستان – آذربایجان – اتریش – کانادا – امارات – دانمارک – فنلاند – فرانسه – گرجستان – آلمان – یونان – نروژ – مجارستان – هند – عراق – ایتالیا – ژاپن – مالزی – هلند – نیوزلند – پاکستان – فیلیپین – پرتغال – اسپانیا – سوئد – سوئیس – تایلند – انگلیس – قطر – روسیه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*