دوربین آیفون ۱۳ مینی در آزمایش دگزومارک

دوربین آیفون ۱۳ مینی در آزمایش دگزومارک هم امتیاز آیفون ۱۲ پرو مکس شد!

دوربین آیفون ۱۳ مینی – iPhone 13 Mini در آزمایش دگزومارک موفق به کسب امتیاز مشابهی با دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس، پرچمدار سال گذشته اپل شده است.

اپل از سنسورهای دوربین جدیدی در دو گوشی سری آیفون ۱۳ پرو خود استفاده کرده است و گفته می‌شود سنسور دوربین اصلی آن‌ها به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از نسل قبل است. این ارتقا به خصوص برای مدل معمولی ۱۳ پرو خیلی پر اهمیت است، زیرا سال گذشته اختلاف فاحشی بین سیستم دوربین ۱۲ پرو و پرو مکس وجود داشت. اما سیستم دوربین دیگر نسخه‌های خانواده iPhone 13 هم با پیشرفت مناسبی همراه بوده است. به عنوان مثال حتی آیفون ۱۳ مینی هم یک سنسور با اندازه پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری و لرزشگیر سنسور شیفت را دریافت کرده است.

مقایسه امتیاز دوربین آیفون ۱۳ مینی با ۱۲ مینی در DxOMark

همین پیشرفت باعث شد که امتیاز دوربین آیفون ۱۳ مینی در مجموعه آزمایش‌های دگزومارک امتیاز ۱۳۰ را کسب کند که هم امتیاز با مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، بالارده‌ترین آیفون سال گذشته است. البته که پرو مکس با ارائه یک لنز تله فوتو و زوم ۲.۵ برابری، عملکرد زوم بهتری دارد. اما پردازش ویدیویی چیست جدید A15 Bionic اپل بهتر است و می‌تواند در مدت زمان مشابه، پردازش بیشتری را انجام دهد.

دو گوشی در آزمایش عکاسی امتیاز مشابه ۱۳۸ را به دست آورده‌اند. دوربین آیفون ۱۳ مینی برای نوردهی قابل اتکا، رندر مناسب و پایدار رنگ‌ها و فوکوس دقیق خودش مورد ستایش قرار گرفته است. با توجه به فقدان یک لنز تله فوتو، امتیاز زوم این گوشی (امتیاز ۵۵) توسط دوربین اولترا واید آن کسب شده است.

این گوشی در فیلمبرداری امتیاز ۱۱۷ را دریافت کرده است که دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس را با امتیاز ۱۱۳ شکست می‌دهد. این نشان می‌دهد که تنها دو امتیاز کمتر از مدل ۱۳ پرو در فیلمبرداری کسب کرده و می‌تواند جزو بهترین گوشی‌های هوشمند جهان در زمینه فیلمبرداری باشد. این درحالیست که امتیاز گوشی آیفون ۱۲ مینی در عکاسی ۱۳۲، در فیلمبرداری ۱۱۲ و در زوم هم ۴۱ بوده است.

مقایسه امتیاز دوربین آیفون ۱۳ پرو با ۱۲ پرو مکس در DxOMark

اما دگزومارک نتایج آزمایش‌های دوربین آیفون ۱۳ پرو را نیز منتشر کرده است که نشان می‌دهد این گوشی با کسب امتیاز کلی ۱۳۷، پشت سر هواوی پی ۵۰ پرو، شیائومی می ۱۱ اولترا و هواوی میت ۴۰ پرو پلاس در جایگاه چهارم قرار دارد. با این حال امتیاز عکاسی آن ۱۴۴ است که در بین تمام گوشی‌ها بیشترین امتیاز کسب شده است.

عملکرد این گوشی مثل آیفون ۱۲ پرو بوده است، اگرچه برخی پیشرفت‌های قابل توجهی را نیز شامل می‌شود. تصاویر ثبت شده با دوربین آن جزئیات بیشتری دارند، لنز زوم ۳ برابری آن می‌تواند بزرگ‌نمایی بهتری نسبت به لنز زوم ۲.۵ برابری مدل سال گذشته آیفون پرو انجام دهد، رنگ و کنتراست نیز در عکس‌های پرتره نور نور پس زمینه بهبود پیدا کرده است. امتیاز زوم این گوشی نیز پیشرفته‌تر شده است (هم برای دوربین اولترا واید و هم تله)، با این حال هنوز هم نمی‌تواند در فواصل کانونی طولانی‌تر با گوشی‌هایی که به یک لنز پریسکوپی مجهز هستند رقابت کند.

آیفون ۱۳ پرو با امتیاز ۱۱۹ در فیلمبرداری، در رده نخست قرار گرفته است. ویدیوهایی که با دوربین این گوشی ضبط می‌شوند محدوده دینامیکی بسیار وسیعی داشته ناپایداری در تن‌ها نسبت به نسل گذشته برطرف شده و فوکوس خودکار آن پیشرفت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*