ایلان ماسک کمبود جهانی تراشه

ایلان ماسک: کمبود جهانی تراشه در حال برطرف شدن است

ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا می‌گوید به زودی کمبود جهانی تراشه برطرف می‌شود. گرچه این شرکت تاکنون مشکل کمبود چیپست‌ها را به خوبی دور زده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا و اسپیس ایکس روز جمعه در مصاحبه‌ای ادعا کرده است که مشکل کمبود جهانی تراشه که دامن‌گیر خودروسازان سراسر جهان هم شده، به زودی برطرف خواهد شد. در واقع وقتی در یک مصاحبه ویدیویی از او پرسیده شده که چه نظری در این باره دارد، او گفته است که «من تصور می‌کنم مشکل کوتاه مدت باشد».

بیشتر بخواید:

بحران کمبود تراشه در صنعت خودروسازی ایران نیز پدیدار شد

ایلان ماسک در میان مسئولین استارتاپ‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینان صنعت فناوری گفته است که کارخانه‌های تولید تراشه زیادی در حال احداث و راه اندازی هستند. به همین خاطر است که تصور می‌کند با توجه به ظرفیت خوبی که در حال ایجاد است، این کمبود جهانی تا سال آینده برطرف شود. البته او با اطمینان کامل در این مورد حرف نزده و فقط می‌گوید که «امیدوار» است این اتفاق رخ دهد.

به دنبال رفع محدودیت‌های تردد کرونایی در بسیاری از کشورهای پیشرفته اقتصادی، تقاضا برای خرید اتومبیل‌های الکترونیکی کمپانی تسلا مجدداً با افزایش چشم‌گیری همراه شده است. با این وجود صنعت خودرو هم مثل تمام صنایعی که به فناوری نیمه هادی نیاز دارند (ورودی‌ها، محاسبه و کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های هوشمند)، با کمبود جهانی تراشه دست و پنجه نرم می‌کند.

ایلان ماسک کمبود جهانی تراشه اتومبیل های تسلا

تسلا تاکنون موفق شده با استفاده از طراحی‌های متفاوت و بازنویسی در نرم افزار مربوطه، تا حدودی به کمبود تراشه غلبه کند. این خودروساز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در تعداد خودروهای تحویل داده شده رکورد زده و برای نخستین بار به سود خالص فراتر از ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است.

آنطور که ایلان ماسک می‌گوید، کارخانه‌های زیادی برای توسعه فناوری نیمه هادی در سراسر جهان در حال احداث است و امیدواریم به زودی این مشکل که گریبان بسیاری از صنایع را گرفته، به زودی برطرف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*