بسته اینترنت رایگان

بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان ؛ شایعه یا واقعیت؟

وزارت ارتباطات اقدام به تخصیص بسته اینترنت رایگان به طلاب، اساتید دانشگاه،‌ معلمان و دانشجویان کرده است؛ اما آیا دانش آموزان هم می‌توانند این بسته را دریافت کنند؟

با آغاز سال جدید تحصیلی بسته اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه، معلمان،‌ دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده است که این افراد می‌توانند در جهت فعال‌سازی آن اقدام کنند. علاوه بر این دانش‌آموزان نیز می‌توانند بدون این که حجمی از بسته اینترنتشان کم شود در شبکه دانش آموزی شاد فعالیت کنند. لازم به ذکر است که این موضوع از سوی وزارت ارتباطات به تمام اپراتورها ابلاغ شده و آن‌ها موظف به اجرای آن هستند.

تدریس در واتساپ و شبکه‌های توسعه یافته داخلی

این در صورتی است که هم‌اکنون آموزش دانش آموزان به شبکه شاد محدود نمی‌شود و برخی از مدارس برای آموزش به سراغ شبکه‌هایی از جمله واتساپ یا شبکه‌های توسعه داده شده به وسیله خودشان نیز می‌روند. لازم به ذکر است که ترافیک شبکه‌های مذکور از ترافیک داخلی 3 برابر بیشتر بوده و درست مساوی با ترافیک بین‌الملل است که این موضوع باعث شده تا خانواده‌ها ناچار به پرداخت هزینه گزافی شوند؛ چرا که باید همواره اقدام به تهیه بسته اینترنت کنند.

لازم به ذکر است که وزارت آموزش پرورش مسبب اصلی ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان بوده و وزارت ارتباطات مأمور اجرای این برنامه است. اما مطابق با پیگیری‌ها،‌ تاکنون این برنامه به مرحله اجرا نرسیده است. استفاده از شبکه‌های خارجی یا داخلی برای تدریس با انتخاب خود مدارس انجام می‌شود که محاسبه اینترنت آن‌ها با تعرفه بین‌الملل یا داخلی بستگی به همین موضوع دارد.

ارائه بسته اینترنت رایگان برای دسترسی عادلانه به آموزش مجازی

پس از شیوع کروناویروس در 2 سال گذشته دولت آموزش را با هدف جلوگیری از آسیب دیدن معلمان و دانش آموزان به صورت از راه دور و مجازی کرد. اپراتورها نیز به منظور مهیا کردن شرایط برای فعالیت دانش آموزان اقدام به ساخت و گسترش یک پلتفرم داخلی کردند. وزارت ارتباطات در چنین شرایطی برای جلوگیری از ورود آسیب مالی به خانواده‌ها و همچنین دسترسی تمام دانش‌آموزان کشور به شبکه آموزش تصمیم گرفت تا بسته اینترنت رایگان به آن‌ها ارائه دهد.

در شروع همه‌گیری کووید-19 شبکه ارتباطی کشور با ترافیک سنگینی مواجه شد و وزارت ارتباطات به منظور حل این مشکل تمام توان خود را به کار گرفت و برنامه‌ریزی‌هایی را اجرایی کرد. یکی از این برنامه‌ها تخصیص بسته اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه، دانش آموزان، معلمان و دانشجویان بود که توانست تا حدود زیادی مشکلات را برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*