گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 با آيفون 13 پرو مکس: نبرد برترین‌ها

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 با آيفون 13 پرو مکس – Galaxy Z Fold 3 vs iPhone 13 Pro Max بپردازیم.

بهترین آيفون 2021 بالاخره به بازار عرضه شد؛‌ اما آیا بهترین گوشی بازار نیز هست؟ دادن پاسخ قطعی به این سوال کمی سخت است. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم با مقایسه آيفون 13 پرو مکس با گوشی گلکسی زد فولد 3 که بهترین پرچمدار دنیای اندروید است، تا حدودی به پاسخ نزدیک شویم.

پیشتر در گجت نیوز iPhone 13 Pro Max را با گلکسی اس 21 اولترا مقایسه کرده بودیم و حالا نوبت به گوشی تاشو شرکت کره‌ای رسیده که در برابر نماینده iOS قد علم کند. درست است که گلکسی زد فولد 3 به یک دسته‌بندی کاملا متفاوت از گوشی‌ها تعلق دارد؛ اما محبوبیت روز افزون آن سبب شده که کاربران خرید آن را در نظر گیرند و به همین خاطر برای این مقایسه انتخاب شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 با آيفون 13 پرو مکس 

گوشیسامسونگ گلکسی زد فولد 3اپل آيفون 13 پرو مکس
ابعاد و وزن۱۵۸.۲ در ۱۲۸.۱ در ۶.۴ میلی‌متر، ۲۷۱ گرم۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۷ میلی‌متر، ۲۴۰ گرم
صفحه نمایش۷.۶ اینچ، ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل (+Quad HD)، داینامیک امولد۶.۷ اینچ، ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل (+Full HD)، سوپر رتینا XDR اولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزاپل A15 Bionic، شش هسته‌ای، فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز
حافظه۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۶ گیگ رم با ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، OneUIiOS 15
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6e، بلوتوث ۵.2،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۱۲+۱۲+۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، f/2.2، f/1.8؛ دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2چهارگانه ۱۲+۱۲+۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، f/2.2، f/1.8 در کنار اسکنر لایدار؛ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در کنار SL 3D
باتری۴۴۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ بی سیم استاندارد (Qi) ۱۱ وات۴۳۷۳ میلی‌آمپر،‌شارژ سریع ۲۰ وات، شارژ‌ بی سیم استاندارد (Qi) ۷.۵ وات
سایر ویژگی‌هاقابلیت اتصال به شبکه 5G،‌ گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، پشتیبانی از قلم S Pen،‌ مکانیزم تاشو، دارای ۲ نمایشگرقابلیت اتصال به شبکه 5G، پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از eSIM، شارژ بی سیم مگ سیف با توان ۱۵ وات، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار

طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3 یک دستگاه تاشو است و به همین خاطر طراحی کاملا متفاوت و نوآورانه‌ای دارد؛ اما اگر به دنبال یک گوشی شیک، باریک و جمع و جور هستید آیفون 13 پرو مکس می‌تواند گزینه ایده‌آل شما باشد. علاوه بر ظاهر زیبا‌تر،‌ آيفون 13 پرو مکس کیفیت ساخت بالاتری نیز دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3  / آيفون 13 پرو مکس

در این گوشی از سرامیک  شیلد در کنار فریم ساخته شده از فولاد ضد زنگ استفاده شده و دریافت تاییدیه IP68 نیز مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین آسیب ندیدن دستگاه تا عمق ۶ متری آب را تضمین می‌کند.

وقتی که گلکسی زد فولد 3 را می‌بندید، با یک گوشی جمع و جور مواجه می‌شوید؛ اما مشکل ضخامت بالای آن در این حالت است. بدنه پشتی نماینده شرکت کره‌ای از شیشه است و فریمی آلومینیومی نیز آن را در بر گرفته است. علاوه بر این مهندسین سامسونگ توانسته‌اند در یک اقدام قابل توجه گواهی IPX8 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب برای این گوشی به دست آورند.

صفحه نمایش

جذاب‌ترین گوشی در این بخش بدون شک سامسونگ گلکسی زد فولد 3 است. گوشی پرچمدار سامسونگ با یک پنل تاشو ۷.۶ اینچی با رزولوشن +Quad HD همراه شده است که دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل دقت رنگ فوق‌العاده بالایی دارد و در کنار رزولوشن بالا،‌ تجربه کاربری روانی را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3

شاید مهمترین مزیت این نمایشگر بزرگ را بتوان تبدیل کردن Z Fold 3 به یک تبلت دانست. شرکت کره‌ای می‌خواسته برای گوشی تاشو جدیدش سنگ تمام بگذارد و به همین خاطر پشتیبانی از قلم S Pen را نیز برای یادداشت برداری و طراحی به آن اضافه کرده است.

همچنین ناگفته بماند که کاربر می‌تواند در حالت بسته از نمایشگر ۶.۲ اینچی بیرونی سامسونگ استفاده کند. اگرچه صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 جذابیت خاصی دارد؛ اما آیفون‌ 13 پرو مکس نیز از لحاظ کیفیت تصویر یکی از بهترین نمایشگر‌های بازار را در اختیار کاربر می‌گذارد.

سخت افزار و نرم افزار

گلکسی زد فولد 3 و آيفون 13 پرو مکس در زمره گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرند و به همین خاطر نیز در آنها از بهترین سخت افزار ممکن استفاده شده است. در این بخش آیفون 13 پرو مکس به لطف استفاده از تراشه قدرتمند اپل A15 Bionic با بیشینه فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز عملکرد بهتری در مقایسه با رقیب کره‌ای خود دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3

علاوه بر این شما در آيفون به ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی دسترسی خواهید داشت؛ اما در نماینده سامسونگ این میزان برابر با ۵۱۲ گیگابایت است. البته فراموش نکنید که زد فولد 3 به پردازنده اسنپدراگون 888 و ۱۲ گیگ رم مجهز شده است و به همین خاطر تفاوت عملکرد بین این گوشی و iPhone 13 Pro Max شاید فقط در سناریو‌های خیلی کمی مشهود باشد.

در بخش نرم افزاری نیز با دو دنیای متفاوت iOS 15 و اندروید 11 مواجه هستیم.

دوربین

در روی کاغذ شاید اینگونه به نظر برسد که سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و آيفون 13 پرو مکس هر دو از دوربین‌های مشابهی بهره می‌برند؛ اما در واقعیت از لحاظ کیفیت عکاسی و فیلم برداری آيفون عملکرد بهتری نسبت به گوشی تاشو سامسونگ دارد.

باتری

آيفون 13 پرو مکس از باتری کوچکتری نسبت به رقیب خود بهره می‌برد؛ اما مصرف پایین سیستم عامل و سایر بخش‌های مصرف کننده باتری همچون نمایشگر و پردازنده سبب شده که عمر باتری بهتری نسبت به گوشی گلکسی زد فولد 3 داشته باشد.

قیمت

قیمت مدل پایه آيفون 13 پرو مکس در آمریکا ۱۰۹۹ دلار است و در اروپا نیز ۱۲۰۰ یورو تعیین شده است. این در حالی است که برای خرید سامسونگ گلکسی زد فولد 3 باید ۱۸۰۰ یورو یا ۱۶۰۰ دلار هزینه کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 3  / آیفون 13 پرو مکس

در اینجا با دو گوشی کاملا متفاوت مواجه هستیم. گلکسی زد فولد 3 تجربه پیشرفته‌تری را در بخش بهره‌وری و مولتی مدیا ارائه می‌دهد؛ اما لیست مشخصات آيفون 13 پرو مکس جذاب‌تر است. انتخاب شما کدام گوشی است؟

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

مزایا

  • پشتیبانی از قلم اس پن
  • مکانیزم تاشو
  • نمایشگر بیرونی
  • دوربین سلفی زیر نمایشگر

معایب

  • ابعاد

آيفون 13 پرو مکس

مزایا

  • iOS 15
  • کیفیت ساخت عالی
  • پشتیبانی از شارژر بی سیم مگ سیف
  • سخت افزار قدرتمند

معایب

  • قیمت بالا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*