فرمول ساخت واکسن کرونا

مدرنا فرمول ساخت واکسن کرونا را به هیچکس نمی‌دهد؛ پول مهم‌تر از جان انسان‌ها!

افیان، رئیس شرکت مدرنا اعلام کرد فرمول ساخت واکسن کرونا را به هیچ فرد، شرکت یا کشور دیگری نمی‌دهد. به نظر می‌رسد برای Moderna پول مهم‌تر از جان انسان‌ها است.

رئیس شرکت مدرنا که واکسن کرونا را تولید می‌کند رسما اعلام کرد این شرکت هیچ برنامه‌ای برای به اشتراک گذاشتن فرمول ساخت واکسن کرونا با هیچکس و هیچ کشوری ندارد؛ چرا که مدیران این شرکت بر این باور هستند که افزایش تولید توسط مدرنا بهترین راه برای افزایش عرضه جهانی است.

فرمول ساخت واکسن کرونا

نوبر افیان در مصاحبه با آسوشیتدپرس بر تعهد یک سال پیش مدرنا مبنی بر  این که حق ثبت اختراع واکسن کرونا را نقض نکند، تاکید کرده است. وی گفت ما مجبور نبودیم این کار را انجام دهید. ما فکر می‌کنیم که این کار مسئولانه‌ای بود و می‌خواهیم این به جهان کمک کند. آژانس بهداشت ملل متحد مستقر در آمریکا اخیرا به شرکت Moderna فشارهایی را وارد کرده بود تا فرمول ساخت واکسن کرونا را در اختیار دیگران قرار دهد. اما افیان می‌گوید به جای به اشتراک گذاشتن فرمول ساخت، می‌توانند تولید واکسن خود را بیشتر کنند و میلیاردها دوز واکسن را در سال 2022 میلادی به متقاضیان تحویل بدهند.

مدرنا درخواست اشتراک فرمول ساخت واکسن کرونا را رد کرد

افیان اظهار کرد درخواست‌های سازمان بهداشت جهانی و سایرین، این فرضیه را به وجود می‌آورد که ما نمی‌توانیم به میزان کافی واکسن تولید کنیم، اما در حقیقت ما می‌دانیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. به گفته رئیس شرکت مدرنا، ظرف 6 تا 9 ماه آتی، مطمئن‌ترین راه برای تولید واکسن‌های باکیفیت و کارآمد، ساخت واکسن توسط خود آنها خواهد بود.

افیان همچنین گفت مدرنا به عنوان یک شرکت مستقر در ماساچوست آمریکا، در کمتر از یک سال از تولید صفر به یک میلیارد دوز واکسن رسید و اکنون فکر می‌کنیم که قادر هستیم به تولید 3 میلیارد دوز واکسن در سال 2022 برسیم. گفتنی است، واکسن کرونا تنها محصول مدرنا است که به مرحله تجاری رسید. این شرکت آمریکایی به تازگی اعلام کرد قصد افتتاح کارخانه تولید واکسن در قاره آفریقا را دارد و به زودی مکان دقیق آن مشخص خواهد شد.

نوبر افیان، اخیرا در سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس دیدار کرد و در جواب درخواست پاپ برای دسترسی جهانی به واکسن، این صحبت‌ها را مطرح کرده است. وی همچنین در ونیز برای ترویج یک طرح جایزه بشردوستانه حضور یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ما هم تکنولوژی دوقطبی کردن ویروس با درب قابلمه رو بهشون نمیدیم.این با اون در

  2. ایول دمش گرم که نمی زاره این فرمول واکسن به دست دولت های کثیف کمونیستی چین و روسیه برسه. 👏👏

  3. حداقل مثل بقيه شركت ها رياكار نيست

  4. میترسه تراشه توش لو بره