هک آیفون 13

چینی ها آیفون 13 را در 15 ثانیه هک کردند!

یک تیم هکر چینی موفق شد آیفون 13 را در 15 ثانیه هک کند. تیم Kunlun Lab در کنفرانس هک چین جایزه 300 هزار دلاری را برنده شد.

در روزهای اخیر، کنفرانس و رقابت هک در چین برگزار شد و تیم Kunlun Lab با هک‌هایی که انجام داد موفق شد بیشترین جایزه را از آن خود کند. این تیم در روز اول کنفرانس با استفاده از دو باگ توانست گوگل کروم را هک کرده و روی ویندوز دسترسی پیدا کنند و در روز دوم نیز اتفاق جالب‌تری رخ داد و این هکرهای چینی موفق شدند در 15 ثانیه گوشی آیفون 13 را هک کنند. به این ترتیب Kunlun Lab جایزه 300 هزار دلاری این رقابت را به دست آورد.

نکته جالب اینجاست که این هکرها موظف هستند روش هک کردن خود را به دولت چین اطلاع بدهند. به عنوان مثال در کنفرانس سال قبل، روش هک کردن آیفون معرفی شده بود که بعدها از این روش بر علیه اویغورهای مسلمان چین استفاده شد.

گفتنی است که گوشی های سری آیفون 13 مدتی پیش با انبوهی از امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد معرفی شدند و اپل فناوری‌های جدیدی را در این گوشی‌ها به کار برده است. در اوایل مهرماه، یک محقق امنیت سایبری برخی از حفره‌های امنیتی سیستم عامل آی او اس را کشف و علنی کرده بود. این کارشناس امنیت سایبری همچنین اعلام کرد کمپانی اپل در برابر گزارش‌های او بی تفاوت بوده و هیچ اقدامی را برای رفع این مشکلات امنیتی انجام نداده است.

پس از آن اپل ضمن عذرخواهی بابت این موضوع، اعلام کرد در حال بررسی این حفره‌های امنیتی است و تلاش می‌کند تا با حل این مشکلات، امنیت بیشتری را برای کاربران خود فراهم کند. رئیس مهندسی امنیت و معماری اپل هم گفت این شرکت تلاش می‌کند برای افزایش مشارکت و پاداش محققان امنیت سایبری، ابزارهای تحقیقاتی جدید و بهتری را نسبت به گذشته در اختیار آنها قرار بدهد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی لحظه هک آیفون 13 توسط چینی‌ها در عرض 15 ثانیه را مشاهده کنید:

ویدیوی لحظه هک آیفون 13

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بعد هی بگید آیفون فلان آیفون بهمان زیاد ننازید فقط برا پز هست

  2. امنیت این سیستم عامل مضخرف تو حلق تیم کوک

  3. هکرهای عسلام چقد پیشرفت کردن 😂 کمتر چرت بگو

  4. اینم از امنیت باگ اوس😂😂😂😂