ویدیوی یک ساعته در پست اینستاگرام

پایان IGTV ؛ ویدیوی یک ساعته در پست اینستاگرام منتشر کنید

قابلیت IGTV در اینستاگرام به پایان راه رسیده و اکنون می‌توانید با قابلیت Instagram Video ، ویدیوی یک ساعته را در پست اینستاگرام منتشر کنید.

در چند سال گذشته، دفتر مرکزی فیس بوک به دنبال یافتن راه‌هایی برای ساده‌سازی همه پلتفرم‌های خود بوده که البته این رویکرد، تمرکز ویژه‌ای بر شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد. یکی از جدیدترین اتفاقاتی که خبر آن در 5 اکتبر 2021 یعنی کمتر از یک ماه پیش اعلام شد، این است که اینستاگرام رسما از IGTV و ویدیوهای فید خداحافظی می‌کند و با متحد کردن آنها، ویژگی جدیدی به نام اینستاگرام ویدیو – Instagram Video را ارائه می‌کند.

ویدیوهای IGTV آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست نظر کاربران را جلب کند و به همین دلیل اینستاگرام به دنبال آن است که تا قید آی جی تی وی را بزند و این امکان را برای کاربران فراهم کند تا بتوانند ویدیوهای خود را به صورت عادی در پست‌هایشان منتشر کنند. آدام موسری، مدیرعامل Instagram مدتی پیش گفته بود این شبکه اجتماعی دیگر فقط یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نیست و این صحبت‌ها نشان از اهمیت انتشار ویدیوها در این پلتفرم برای رقابت با اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک بود. به همین دلیل است که اینستاگرام ویژگی جدیدی با نام Instagram Video را ارائه کرده است.

ویدیوی یک ساعته در پست اینستاگرام

حالا به نظر می‌رسد این تغییر مهم و بزرگ در اینستاگرام رخ داده و اکنون شما می‌توانید ویدیوهای خود را در پست‌های خود به صورت عادی منتشر کنید. در قالب این تغییر، ویدیوها در پروفایل کاربران در تب جدیدی با نام Video به نمایش درمی‌آیند و حتی می‌توانید ویدیوهای یک ساعته را در پست‌های خود منتشر کنید. کاربران با لمس هر بخشی از ویدیو، وارد حالت تمام صفحه می‌شوند و با اسکرول کردن نیز می‌توانند به ویدیوهای بعدی بروند.

همچنین قابلیت‌هایی مانند برش دادن، گذاشتن فیلترهای مختلف، تگ کردن افراد و لوکیشن و حتی امکان اضافه کردن زیرنویس به آپلود ویدیوها اضافه شده است. در حال حاضر دیگر خبری از محدودیت زمانی که قبلا وجود داشت، نیست و شما می‌توانید ویدیوهای کوتاه یا حتی بلند تا 60 دقیقه را در پست‌های خود منتشر کنید و آنها را در تب Video به نمایش بگذارید. البته فعلا مشکلات و سوالاتی برای کاربران وجود دارد؛ به عنوان مثال بسیاری از کاربران هنوز نمی‌دانند سایز ویدیوها باید چگونه باشد یا این که آیا محدودیت حجمی برای ویدیوهای آپلود شده وجود دارد یا خیر؟

نحوه انتشار ویدیوی یک ساعته در پست اینستاگرام

برای آپلود ویدیوها تا سقف یک ساعت می‌توانید همانگونه که عکس‌های خود را در پست‌های اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، عمل کنید. یعنی روی آیکون + در نوار پایینی صفحه اینستاگرام بزنید و ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید، تغییراتی مانند برش دادن و تگ کردن را روی آن اعمال کنید و سپس آن را منتشر کنید. برای مشاهده ویدیوهای منتشر شده در پست‌ها باید به بخش پروفایل رفته و در تب وسط، یعنی تب کنار پست‌های معمولی منتشر شده، ویدیوها را پیدا خواهید کرد. البته برای استفاده از این قابلیت، حتما برنامه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

این قابلیتی است که قطعا به مذاق بیشتر کاربران اینستاگرام خوش خواهد آمد و حتما شما نیز از این که از این پس می‌توانید ویدیوهای بلند و یک ساعته خود را بدون هیچ مشکل و محدودیتی در پست‌های خود منتشر کنید، خوشحال خواهید شد.

آیا شما تاکنون از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ در صورت استفاده از قابلیت Instagram Video، اگر به مشکلی برخوردید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها، ما و دیگر کاربران گجت نیوز را از آن مطلع کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب. خیلی ممنون از توضیحات شما
    اما من نمیتونم از این روشی که فرمودید، فیلم یک ساعته آپلود کنم.
    قبلا از طریق نسخه وب، امکان پذیر بود