شیبا اینو

آیا امکان استخراج ارز دیجیتال شیبا اینو با گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد؟

شیبا اینو با رشد چشمگیر توانسته نگاه بسیاری را جلب کند اما آیا امکان استخراج ارز دیجیتال شیبا اینو با گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد؟

ارز دیجیتال شیبا اینو که به عنوان قاتل دوج کوین معرفی شده مدتی است به دلیل رشد چشمگیر خود توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند. گفتنی است دوج کوین با هدف تمسخر بازار ارزهای دیجیتالی و فقط به عنوان یک شوخی راه‌اندازی شد، اما توانست طی مدتی کوتاه از پلتفرم‌های قدرتمند این حوزه نیز پیشی بگیرد.

شیبا اینو

در همین راستا شیبا اینو نیز به عنوان یکی از میم کوین‌ها سرنوشت مشابهی را داشته و اکنون قصد دارد حتی از دوج کوین نیز سبقت بگیرد. این حجم از رشد باعث شد تا بسیاری به دنبال استخراج ارز دیجیتال Shiba Inu باشند، اما آیا امکان استخراج ارز دیجیتال شیبا اینو با گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد؟ پیش از پاسخ به این سوال برای آشنایی بیشتر با شیبا اینو بهتر است این مقاله را نیز بخوانید.

استخراج ارز دیجیتال شیبا امکان‌پذیر نیست

شیبا اینو

در ابتدا باید بدانید شیبا اینو بر خلاف دوج کوین از یک بلاک چین اختصاصی بهره نمی‌برد و در واقع یک توکن بر بستر اتریوم محسوب می‌شود. از این رو ماین کردن و استخراج ارز دیجیتال شیبا اینو امکان‌پذیر نیست. در حقیقت اگر بلاک چین را درک کرده باشید، می‌دانید امکان استخراج این ارز دیجیتالی به شکل مستقیم وجود ندارد و تمام برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال شیبا اینو جعلی و بدافزار بوده و همچنین با هدف کلاهبرداری طراحی می‌شوند.

البته کاربران می‌توانند به شکل غیر مستقیم ابتدا اتریوم را استخراج کنند و در ادامه دارایی خود را به واسطه صرافی‌های متمرکز یا غیر متمرکز به تعداد زیادی توکن استاندارد ERC20 مانند شیبا اینو تبدیل نمایند، اما به شکل مستقیم قادر به ماین کردن شیبا یا سایر توکن‌ها نخواهند بود. در واقع تمام موجودی توکن در همان ابتدای ساخت توسط سازنده عرضه خواهد شد و برای استخراج آن مکانیزمی در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر بیش از 200 هزار توکن بر بستر اتریوم ساخته شدند که هیچ یک از آنها با گوشی یا کامپیوتر قابل استخراج نبوده و شیبا نیز همین شرایط را دارد، اما همانطور که اشاره شد می‌توانید به شکل غیر مستقیم آن را خریداری کرده یا استخراج کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که رشد چشمگیر شیبا اینو باعث شده بسیاری به سرمایه‌گذاری روی آن بپردازند، اما تمام روش‌هایی که برای استخراج آن با گوشی موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد جعلی بوده و از روی آوردن به این روش‌ها پرهیز کنید. از این رو قصد داریم ابتدا شما را با راهکار واقعی یعنی استخراج ارز دیجیتال دیگر و سپس تبدیل آن به Shiba Inu آشنا کنیم و در ادامه به معرفی برنامه‌های جعلی بپردازیم.

استخراج غیر مستقیم شیبا اینو

شیبا اینو

کاربران حرفه‌ای برای استخراج غیر مستقیم شیبا اینو یک راهکار ویژه را در نظر گرفتند؛ به این گونه که ابتدا اتر و دوج کوین را استخراج کرده و در ادامه آن را به توکن SHIB تبدیل می‌کنند. البته برای انتخاب اتریوم یا دوج کوین اجباری وجود خواهد نداشت و شما حتی می‌توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کرده و دارایی خود را به Shiba Inu تبدیل نمایید.

از آنجایی که ریشه‌های پروژه‌های دوچ کوین و شیبا به یکدیگر شباهت دارد و استخراج دوج کوین نسبت به بیت کوین و اتریوم آسان‌تر است، راهکار استخراج دوج کوین و تبدیل موجودی از DogeCoin به Shiba Inu بهترین روش برای به دست آوردن شیبا اینو محسوب می‌شود. با چنین اقدامی در واقع ادعای سازنده نیز اثبات می‌شود؛ یعنی شما با این روش شیبا اینو را به قاتل دوج کوین تبدیل خواهید کرد.

مراقب برنامه‌های جعلی استخراج شیبا باشید

شیبا اینو

با وجود این که تاکید شد امکان استخراج مستقیم ارز دیجیتالی شیبا اینو وجود ندارد، اما خیلی‌ها به دلیل عدم آگاهی کامل به آن توجه نمی‌کنند و به استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی روی می‌آورند که برای آنها ضررهای متعددی را به همراه دارد. در واقع از آنجایی که روش مستقیمی برای استخراج شیبا اینو وجود ندارد و از طرفی هم این ارز دیجیتالی با رشد چشمگیری همراه شده، سودجویان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی قصد دارند کاربران کم تجربه را هدف قرار دهند.

گفتنی است وجود این اپلیکیشن‌های جعلی حتی در گوگل پلی به معنای معتبر بودن آنها نخواهد بود؛ چرا که در این فروشگاه بیش از 3 میلیون اپلیکیشن عرضه شده و با وجود سختگیری‌های گوگل نیز همچنان نمی‌توان تمام بدافزارها را تشخیص داد. از این رو پیش از نصب هر برنامه‌ای باید مراقبت باشید تا دارایی‌ها و اطلاعات خود را از دست ندهید.

از برنامه‌های جعلی استخراج شیبا اینو می‌توان به برنامه Shiba Inu Faucet، برنامه Shiba Inu Coins، برنامه Shiba Coin To 1 Dollar و Shiba Inu Miner اشاره کرد. این برنامه‌ها که معمولا با ترویج استفاده از ارزهای دیجیتالی و کسب درآمد از راه تبلیغات راه‌اندازی شدند توانستند به آمار نصب بیش از چند ده هزار نیز دست پیدا کنند. هرچند با برخی از این اپلیکیشن‌ها می‌توان به درآمد ناچیزی نیز دست پیدا کرد، اما در واقع استخراجی در آنها صورت نمی‌گیرد، بلکه توسعه‌دهنده فقط بخشی از درآمد تبلیغاتی که با فعالیت شما حاصل می‌شود را به حساب کاربران واریز خواهد کرد. در واقع شما با دانلود و استفاده از این اپلیکیشن‌ها فقط سازندگان و توسعه‌دهندگان آنها را ثروتمند خواهید کرد.