رانا پلاس

مقایسه رانا پلاس با پژو 405 SLX ؛ کدام را بخریم؟

در این مطلب قصد داریم خودروهای رانا پلاس و پژو 405 اس ال ایکس را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک از این محصولات ایران خودرو ارزش خرید بیشتری دارد.

ما در این مطلب رانا پلاس و پژو ۴۰۵ SLX را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام‌یک از این دو محصول ایران خودرو ارزش خرید بیشتری دارد. در ابتدا باید بگوییم که این دو خودرو از نظر مشخصات فنی بسیار نزدیک به هم هستند،‌ اما روی پلتفرم متفاوتی ساخته شده‌اند و از نظر ظاهری شباهتی با یکدیگر ندارند.

با رانا پلاس و پژو ۴۰۵ SLX بیشتر آشنا شوید

رانا پلاس

شرایط فعلی بازار کشور باعث شده تا دیگر مثل سابق شاهد تنوع زیادی در بازار نباشیم. در چنین شرایطی سایپا و ایران خودرو به اصلی‌ترین رقبای یکدیگر در بازار تبدیل شده‌اند. رانا پلاس و پژو ۴۰۵ SLX دو خودرو متفاوت هستند،‌ اما به دلیل این که سدان‌های چینی زیادی در این رده به بازار کشور عرضه نشده، این دو خودرو به رقیب مستقیم یکدیگر تبدیل شده‌اند. شرکت ایران خودرو اتومبیل رانا پلاس را نسبتا به‌روز و جوان‌پسند طراحی کرده است. در آن طرف میدان ۴۰۵ SLX یک سدان خانوادگی است که از قوای فنی قدرتمندی بهره می‌برد و مصرف سوخت چندان بالایی هم ندارد.

رانا پلاس

بررسی رانا پلاس از نظر مشخصات فنی و امکانات

شرکت ایران خودرو تولید اتومبیل رانا را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرد و پس از گذشت ۹ سال نسخه فیس لیفت این خودرو تحت عنوان رانا پلاس وارد خط تولید ایران خودرو شد. رانا پلاس به یک موتور ۱.۶ لیتری TU5 مجهز شده است که توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده پنج سرعته دستی گذاشته شده است.

این اتومبیل در ظاهر نسبت به رانا معمولی تغییراتی کرده است که قالپاق‌های با طرح جدید، داشبورد با طراحی جدید، جلوپنجره جدید، تغییر گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و زه‌های همرنگ بدنه از جمله این تغییرات هستند. علاوه بر این فرمان نسخه جدید رانا نیز با الگوبرداری از پژو ۲۰۷i طراحی شده و دکمه‌های کنترلی برای تنظیم ضبط و کروز کنترل روی آن به چشم می‌خورد.

کروز کنترل نمونه‌ای از آپشن‌های کاربردی رانا پلاس است که رانا معمولی از آن بهره‌ای نمی‌برد. برای نمونه‌های دیگری از آپشن‌های رانا پلاس نیز می‌توان به سیستم تهویه با تنظیم دستی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها،‌ کیسه هوای راننده و سرنشین، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب،‌ سنسور پارک عقب به همراه سیستم هشدار دهنده، سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو،‌ آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، چراغ بدرقه و آنتن اکتیو اشاره کرد.

بررسی پژو ۴۰۵ SLX از نظر مشخصات فنی و امکانات

رانا پلاس

شرکت ایران خودرو تولید پژو ۴۰۵ SLX را که دومین فیس لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود، در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. این خودرو با هدف ادامه روند تولید پژو ۴۰۵،‌ البته با یک ظاهر جدید روانه خط تولید شرکت ایران خودرو شد. ۴۰۵ اس ال ایکس در ابتدا به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز شده بود، اما در سال ۱۳۹۰ شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا این اتومبیل را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 روانه بازار کند که در نتیجه این مسئله باعث شد تا مصرف سوخت ۴۰۵ SLX در مقایسه با تیپ GLX کمتر شود.

این اتومبیل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که خانواده‌‌های ایرانی می‌توانند با صرف هزینه نه چندان زیادی به سراغ آن بروند. لازم به ذکر است که این نسخه از ۴۰۵ تاکنون با استقبال خوبی در بازار کشور مواجه شده که دلیل اصلی این مسئله را می‌توان طرح جدید داشبورد،‌ جلوپنجره جدید و همچنین چراغ‌های عقب و جلو کریستالی دانست.

رانا پلاس

از امکانات پژو ۴۰۵ SLX که تیپ GLX از آن‌ها بهره‌ای نمی‌برد می‌توان به آینه جانبی برقی، سیستم صوتی با چهار بلندگو، دو ایربگ و همچنین سیستم تهویه با تنظیم دستی اشاره کرد. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این خودرو دستی بودن شیشه‌های عقب است که باعث نارضایتی خریداران شده است. اما از آن طرف اشتراکات فنی این خودرو با تیپ GLX البته به جز پیشرانه، نقطه قوت ۴۰۵ SLX در مقایسه با رانا پلاس محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که دارنده خودرو ناچار به کنار گذاشتن مبلغ زیادی برای خرید قطعات جلوبندی و بدنه نشود.

اکنون که با پژو ۴۰۵ SLX و رانا پلاس به طور کامل آشنا شدید می‌توانید بنا بر سلیقه خود اقدام به خرید یکی از این دو محصول ایران خودرو کنید. البته لازم است بگوییم که رانا پلاس با توجه به طراحی مدرن‌تری و بهره‌مندی از آپشن‌های بیشتر می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این خودرو فضای اندک ردیف عقب است که شاید با شنیدن این موضوع کمی از رانا پلاس دلسرد شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*