قیمت واقعی پراید

نماینده مجلس: قیمت واقعی پراید ۵۰ میلیون است

به گفته نماینده مردم رودبار در مجلس، قیمت واقعی پراید کمتر از ۵۰ میلیون تومان است،‌ اما این خودرو اکنون بیش از ۱۴۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است.

مهرداد گودرزوند چگینی،‌ نماینده مردم رودبار در مجلس با گلایه از بالا رفتن قیمت پراید، عنوان کرد که متأسفانه ایران خودرو و سایپا با استفاده حداکثری از رانت‌ها در پاسخ‌گویی به انتظارات مردم ناتوان بوده‌اند.

نماینده مردم رودبار در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور با اشاره به این که در آستانه اولین بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم قرار داریم، عنوان کرد قانون بودجه یک ساله یکی از راه‌کارهای کارساز برای مدیریت تورم و گرانی است که آثارش می‌تواند امید را به مردم باز گرداند و شرایط اقتصادی کشور را سامان بخشد.

وی در ادامه با اشاره به توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها،‌ بیان کرد این موضوع باید برای ایجاد اشتغال در سطح کشور در دستور کار قرار بگیرد. متأسفانه در طول ۲۰ سال اخیر به موضوع اشتغال‌زایی در استان گیلان به اندازه کافی پرداخته نشده است.

گودرزوند چگینی در ادامه گفت باید برای توجه حداکثری به جامعه هدف و واقعی کردن افرادی که برای گذراندن زندگی به یارانه بیشتری احتیاج دارند تعیین تکلیف دهک‌های دریافت کننده یارانه مورد توجه قرار گیرد. راه حل‌هایی پیشنهاد داده شده است و تخمین زده می‌شود که برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو و کالاهای ضروری، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی اختصاص داده شود.

قیمت واقعی پراید 140 میلیون تومان نیست

وی ادامه داد باید جلوی رانت‌خواران گرفته شود و مردم ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی دریافت کنند. متأسفانه شرکت‌های سایپا و ایران‌ خودرو تاکنون نتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند،‌ این در صورتی است که از رانت‌ها به طور حداکثری استفاده کرده‌اند. اتومبیل پراید که قیمت واقعی آن کمتر از ۵۰ میلیون تومان است هم‌اکنون با قیمت بیش از ۱۴۰ میلیون تومان به مردم تحویل داده می‌شود. مردم مسئولیتی در قبال زیان‌های شرکت‌ها ندارند.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان کرد چرا باید از سوی مدیران ناتوان تصمیماتی گرفته شود که شما ناچار شوید وارد عمل شوید. هم‌اکنون می‌توان نتیجه عملکرد این مدیران را در بورس و جامعه مشاهده کرد. توقع ما روی کار نیامدن مدیران ناتوان است.

چگینی با بیان این که امیدوار هستم در بودجه ۱۴۰۱ برای تمام کارکنان افزایش حقوق متناسب با شرایط و بودجه کشور در نظر گرفته شود،‌ اظهار کرد قرار بود دولت کوچک و بهینه‌سازی شود،‌ اما امروز شرکتی، حجمی و طرحی حقوق خود را بدون هیچ کم و کاستی دریافت می‌کنند و شاهد کم شدن هزینه‌ها نبوده‌ایم. تقاضای ما از دولت این است که در بودجه سال ۱۴۰۱ با دقت به چارت سازمان‌ها، شرکت‌های بی تأثیر بر اقتصاد کشور را حذف کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان این که باید در بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان لشگری، کشور و تأمین اجتماعی همسان‌سازی دائمی شود،‌ اظهار کرد به افرادی که بهترین روزهای خود را در کشور گذرانده‌اند باید توجه حداکثری شود و این افراد برای کشور بسیار ارزشمند هستند و مردم نیز نسبت به آن‌ها اطمینان خاطر دارند.

گودرزوند چگینی در انتها خاطرنشان کرد توقع داریم مدیریت بخش‌های مختلف به افراد لایق سپرده شود. این در صورتی است که هم‌اکنون افراد ماهر به کار گرفته نمی‌شوند و افراد بی تجربه و ناتوان جای آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف گرفته‌اند. در زمان دولت سیزدهم باید افراد کاربلد سکان هدایت را به دست بگیرند. مردم نسبت به این دولت بسیار امیدوار هستند و دولت باید جواب اعتماد مردم را به بهترین شکل ممکن بدهد.