بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان

عربستان، بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان را می‌سازد؛ با OXAGON آشنا شوید+ویدیو

بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان با نام OXAGON در شهر نیوم عربستان سعودی ساخته خواهد شد. در ادامه با ویژگی‌های شهر اکساگون آشنا خواهیم شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با اعلام این که مجتمع OXAGON در شهر نیوم سعودی ساخته می‌شود گفت این مجتمع به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان در تجارت منطقه‌ای این کشور نقش عمده‌ای خواهد داشت. همچنین این مجتمع باعث رشد اقتصادی و تنوع بخشیدن به منابع آن خواهد شد. وی تاکید کرد مجتمع اکساگون در تقویت جایگاه عربستان در عرصه تجارت منطقه‌ای نقش زیادی خواهد داشت و می‌تواند نگاه تجارت جهانی را نیز به این منطقه جلب کند.

مهندس نظمی النصر، مدیرعامل پروژه نیوم نیز در این خصوص بیان کرد جهان با مجتمع صنعتی OXAGON تحولی بنیادین در چشم‌انداز مراکز تولید را مشاهده خواهد کرد. وی افزود در حال حاضر بسیاری از شرکا برای شروع پروژه‌های خود در این مجتمع اعلام آمادگی کردند. طبق گفته نظمی النصر سیستم‌های این مجتمع صنعتی به جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی مجهز شدند تا بتوانند در انقلاب صنعتی چهارم جهش کیفی ویژه‌ای را به همراه داشته باشند.

آشنایی با بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان

بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان

قرار است قسمت وسیعی از بخش جنوب غربی شهر نیوم عربستان توسط مجتمع صنعتی اکساگون اشغال شود. همچنین تمرکز این مجتمع روی محیط شهری اساسی پیرامون بندر یکپارچه و مرکز لجیستک خواهد بود تا بتواند بخش زیادی از جمعیت شهر صنعتی را در خود جای دهد. همچنین این پروژه با استفاده از روش‌های بهینه اراضی برای حفظ 95 درصدی زیست محیط طبیعی به اجرا خواهد رسید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اکساگون به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان می‌تواند اقتصاد عربستان را متحول سازد.

بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان

در این مجتمع می‌توان یک زندگی ویژه در هماهنگی با طبیعت را از طریق یک موقعیت ایده‌آل در دریای سرخ در نزدیکی کانال سوئز تجربه کرد که حدود 13 درصد از تجارت جهانی از این کانال می‌گذرد. همچنین این شهر با برخورداری از تاسیسات بندری پیشرفته و ارتباط آن با فرودگاه می‌تواند به یکی از پیشرفته‌ترین مراکز لجستیکی از لحاظ فناوری در جهان تبدیل شود.

پروژه نیوم می‌تواند به کمک مجتمع صنعتی اکساگون نخستین سیستم زیست محیطی یکپارچه جهان و اکوسیستم بندری را ارائه کند که در آن عملیات بندر، لجستیک و تسهیلات تحویل ریلی به شکل یکپارچه در دسترس خواهند بود. همچنین با این پروژه سطح تولید جهانی گازهای گلخانه‌ای نیز به صفر کاهش پیدا خواهد کرد. ضمن این که فرایند واردات، خدمات لجستیکی و دیجیتال یکپارچه و امکان تحویل‌دهی ایمن و به موقع نیز فراهم می‌شود که برای شرکای صنعتی بازدهی مقرون‌به‌صرفه‌ای را به همراه خواهد داشت.

بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان

بزرگترین مجتمع صنعتی شناور جهان از فناوری‌های پیشرفته‌ای چون اینترنت اشیا، تعامل انسان و ماشین، هوش مصنوعی، امکان پیش‌بینی و رباتیک برخوردار خواهد بود که تمام آنها با شبکه‌ای از مراکز توزیع کاملا اتوماتیک همکاری خواهند داشت. در واقع پروژه نیوم به دنبال ایجاد زنجیره کاری پیشرفته، هوشمند و کارآمد است.

از اهداف اصلی مجتمع OXAGON می‌توان به ایجاد اقتصاد دورانی واقعی با زیست محیط مشارکتی بر پایه تحقیق و نوآوری اشاره کرد. همچنین این شهر یک سیستم زیست محیطی در آموزش، تحقیق و نوآوری را نیز شامل می‌شود تا بتواند با مراکز جهانی به رقابت بپردازد. گفتنی است این شهر صنعتی به سرعت در حال توسعه بوده و در ابتدای سال 2022 از پیشگامان تولید، سرمایه‌گذاران و مالکان مشاغل استقبال خواهد کرد.