سرعت اینترنت

پاسخ وزیر ارتباطات به انتقاد از کندی اینترنت؛ سرعت اینترنت 8 برابر مجوز است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به انتقادات از کندی اینترنت، تست سرعت را انجام داد و گفت سرعت اینترنت 8 برابر مجوز اپراتورها است.

به مناسبت هفته کتاب و روز کتابگردی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفتر اپلیکیشن طاقچه حاضر شد. در این بازدید، خبرنگاران در خصوص وضعیت اینترنت و کند شدن سرعت در این روزها از وزیر سوال کردند که عیسی زارع پور در پاسخ به این انتقاد، واکنش جالب و البته بحث‌برانگیزی داشت.

زارع پور در واکنش به انتقاد خبرنگاران، در همان لحظه گوشی یکی از حاضران در جلسه را گرفت و تست سرعت اینترنت را در SpeedTest انجام داد. در این تست، سرعت اینترنت بیش از 16 مگابیت بر ثانیه و پینگ 28 میلی ثانیه نمایش داده شد. پس از این آزمایش، وزیر ارتباطات اظهار کرد به خاطر مشکلات مربوط به توسعه نیافتن شبکه توسط اپراتورها، سرعت اینترنت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین 5 تا 6 مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر در پروانه اپراتورها سرعت 2 مگابیت بر ثانیه آمده است، ولی حالا سرعت دانلود تقریبا 8 برابر این مقدار را نشان می‌دهد.

سرعت اینترنت ایده‌آل نیست

زارع پور در ادامه افزود ما این سرعت را ایده‌آل نمی‌دانیم و باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت بر ثانیه هم برسیم. بخشی از انتقادها در خصوص کند شدن سرعت درست است و ما هم قبول داریم. هم‌اکنون اپراتورها به دنبال رفع مشکلات هستند، اما بخشی از انتقادات هم ناشی از فضاسازی است.

گفتنی است که بر اساس مصوبه 283 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حداقل سرعت مجاز اپراتورها برای جریمه نشدن 2 مگابیت بر ثانیه بوده و میانگین سرعت انتقال داده مشترکان باید بیشتر از 5 مگابیت بر ثانیه باشد.

سرعت اینترنت

این در حالی است که سرعت دانلود بسیاری از کاربران حتی نزدیک به 16 مگابیت بر ثانیه هم نمی‌شود و به نظر می‌رسد در روزهای اخیر، میانگین سرعت در کشور خیلی کمتر از این ارقام باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه به چه زبونی بگن که ما قصد ساختن نداریم؟!فقط میخوایم ویران کنیم

  2. ۲مگابیت بعنی ۲۵۶ کیلوبایت باشه یعنی توهین به مردم.. محای دنیا ۲۵۶ کیلوبایت میشه سرعت اینترنت؟؟؟ ضمنا قبل از این اقا وقتی تست سرعت اینترنت میگرفتیم سرعت ۴۰مگابیت بود یعنی از وقتی این اقا اومده سرعت یک سوم شده…
    چرا در مورد این مصوبه ۲۳۸ گزارش نمیذاری گجت نیوز؟؟؟ این مصوبه توهین به مردمه؟؟؟