خودرو وانت

10 افسانه مضحک در مورد خودروهای پیکاپ که مردم هنوز باور دارند

چندین دهه است که افسانه‌های زیادی در مورد خودرو پیکاپ وجود داشته و بارها از بین رفته‌اند، اما انگار مردم هنوز برخی از این افسانه‌ها را باور دارند.

خودروهای پیکاپ از اوایل دهه 1900 میلادی وجود داشته‌ و طی این همه سال محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. در واقع همیشه در بین ده خودرو پرفروش ایالات متحده آمریکا نام یک پیکاپ دیده می‌شود. این محبوبیت باعث شده که یک سری افسانه‌ها و باورها برای این وانت های درشت هیکل به وجود بیاید که بسیاری از آن‌ها تاریخ انقضایش گذشته و برای پیکاپ‌های نسل‌های قبلی هستند.

این افسانه‌ها و باورها از پر مصرف بودن پیکاپ‌ها گرفته تا برخی افراد که معتقدند پیکاپ‌ها فقط برای مزارع و استفاده در روستا هستند، متغییر است. این افسانه‌ها و باورها در طی سال‌های گذشته بارها و بارها از بین رفته‌اند، اما همچنان یک سری از مردم هنوز آن‌ها را باور دارند. پیکاپ‌ها از زمان معرفی پیکاپ به دلیل نوآوری در صنعت خودرو و فناوری، مسیر طولانی را طی کرده‌اند. حتی کامیون‌های هیبریدی و تمام برقی نیز مانند فورد F150 لایتنینگ وارد بازار می‌شوند که یکی از قدیمی‌ترین افسانه‌ها در مورد پر مصرف بودن پیکاپ‌ها را رد می‌کند. شاید رد کردن بعضی از این افسانه‌ها و باورها سخت باشد، اما شاید با دانش کافی، روزی به تاریخ تبدیل شوند.

در این مطلب سعی شده است تا ده افسانه مضحک که مردم هنوز در مورد خودرو پیکاپ باور دارند را برای شما شرح دهیم؛ با گجت نیوز همراه باشید.

10. پر مصرف بودن

خودرو پیکاپ در زمینه مصرف سوخت به پر مصرف بودن شهرت دارد. این افسانه و باور بر اساس این حقیقت است که زمانی پیکاپ‌ها سنگین، غیر آیرودینامیک و دارای موتورهای بزرگ ناکارآمد بودند. به عنوان مثال، فورد F-100 مدل 1975 میانگین 10.7 مایل بر گالن داشت، اگر این را با فورد F-150 مدل 2021 با میانگین 19 مایل بر گالن در موتور V8 و 21 مایل بر گالن در موتور V6 مقایسه کنیم، می‌توانیم پیشرفت‌های انجام شده را مشاهده کنیم.

با توجه به این موضوع که چندین پیکاپ در حال رسیدن به میانگین 23 تا 26 مایل بر گالن هستند، بالاخره زمان آن رسیده است که افسانه مصرف سوخت برای همیشه کنار گذاشته شود. ناگفته نماند که پیکاپ‌های هیبریدی و تمام الکتریکی در حال وارد شدن به بازار هستند. این پیکاپ‌ها گشتاوری بیشتری نسبت پیکاپ با موتور احتراقی استاندارد دارند و مصرف سوخت بسیار کمتری داشته یا حتی در پیکاپ‌های تمام برقی به سوخت اصلاً نیازی نیست. قرار است تا سال 2022 هشت نوع پیکاپ تمام برقی وارد بازار شوند.

9. پیکاپ مختص مردان است

خودرو پیکاپ فقط مختص مردان نبوده و بسیاری از بانوان در سراسر جهان وجود دارند که عاشق خودرو پیکاپ هستند و چندین پیکاپ تحت مالکیت خود دارند. برای وسایل نقلیه جنسیت خاصی اختصاص داده نشده است تا فقط آن‌ها بتوانند از رانندگی بعضی از ماشین‌ها لذت ببرند؛ این بازاریابی خودرو پیکاپ بود که بیشتر روی مردانی که از این خودرو استفاده می‌کردند تمرکز داشت و آن‌ها را مورد هدف قرار داده بود، جامعه نیز این امر را به یک باور تبدیل کرد و آن را ادامه داد. این تصور وجود داشت که یک پیکاپ برای آنکه یک خانم آن را به حرکت درآورد و در آن رانندگی کند خیلی بزرگ و ناهموار است. زنان می‌توانند در هر چیزی که یک مرد قادر به راندن آن است رانندگی کنند و بارها و بارها این موضوع را ثابت کرده‌اند.

بانوان زیادی در سراسر جهان وجود دارند که راننده حرفه‌ای ماشین‌های مسابقه‌ای، راننده بدلکاری، مکانیک و خودرو ساز هستند. بانوان نیز می‌توانند همان کارهایی را که مردان به وسیله خودرو پیکاپ انجام می‌دهند، انجام دهند. این کارها شامل آفرود، بازسازی، مسابقه و قرار دادن آن‌ها در نمایشگاه‌های خودرو برای نشان دادن کار خود و بردن جوایز است؛ اگرچه همه بانوان مایل به انجام دادن چنین کارهای نیستند. برخی پیکاپ را برای ظاهرش می‌پسندند یا برای کارشان به آن نیاز دارند؛ در هر صورت، خودرو پیکاپ فقط مختص مردان نبوده و بانوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

8. پیکاپ ها امن نیستند

در گذشته خودرو پیکاپ به دلیل مواردی مانند خطر واژگونی نا ایمن در نظر گرفته می‌شد. حقیقت پشت این افسانه و باور این است که پیکاپ‌ها در واقع سال‌ها پیش ناامن بودند، اما ماشین‌ها هم وضعیت را داشتند. در طول سال‌ها تمرکز زیادی روی ایمنی خودروها شده است و پیکاپ‌ها نیز در این زمینه پیشرفت زیادی داشته‌اند.

روزهایی که تصور می‌شد یک پیکاپ فقط به دلیل پیکاپ بودنش ناامن بوده، به سر رسیده است. انواع مختلف و زیادی از پیکاپ‌های جدید عرضه شده‌اند که دارای درجه بندی پنج ستاره در زمینه ایمنی هستند. با این حال، همه پیکاپ‌ها با هم برابر نیستند و صرفاً به خاطر اینکه بزرگ‌ترین پیکاپ موجود در بازار را می‌خرید دلیل نمی‌شود که پیکاپ ایمن‌ترین پیکاپ موجود در بازار باشد. اگر ایمنی ماشین جزو دغدغه‌های شماست، همیشه بایستی قبل از خریداری یک وسیله نقلیه در مورد آن تحقیقاتی انجام دهید.

آیا پیکاپ‌ها ایمن‌ترین وسیله نقلیه در جاده‌ها هستند؟ به طور کلی نمی‌توان این را گفت؛ اما به لطف تکنولوژی این نوع ماشین در زمینه ایمنی پیشرفت زیادی داشته است و مردم دیگر نباید آن را به عنوان یک ماشین ناامن تصور کنند.

7. در خودرو پیکاپ نمی‌توان لاکچری به نظر رسید

خودرو پیکاپ در گذشته فقط دارای ضروری‌ترین ویژگی‌ها برای انجام رساندن کار بودند. طبیعی است که در وسایل نقلیه خود کمی تجمل بخواهید و بسیاری معتقدند که یک پیکاپ نمی‌تواند لوکس باشد. این امر نمی‌تواند دور از واقعیت باشد؛ ولی یک بار دیگر می‌گوییم، یک افسانه به عنوان یک حقیقت آغاز می‌شود اما در طول زمان تغییر می‌کند و مردم طبق آن، این فکر که یک پیکاپ می‌تواند لوکس باشد را نمی‌پذیرند.

یکی از نمونه‌های بارز «کادیلاک» (Cadillac) است که نام آن را می‌توان مترادف با لوکس یا لاکچری دانست. کادیلاک پیکاپ‌هایی تولید می‌کرد که می‌توان گفت به اندازه همتایان خودرویی خود لوکس بودند. خودروسازان دیگر نیز در طول سال‌ها با اضافه کردن امکانات رفاهی موجود مانند صندلی‌های چرمی، صفحه‌نمایش لمسی روی داشبورد، داش‌های روکش چرمی و چرخ‌های فرمان و تقریباً هر چیزی که در یک خودروی لوکس پیدا می‌شود به پیکاپ خود، آن‌ها را تبدیل به یک ماشین لاکچری کرده‌اند. اگر به دنبال ماشین لاکچری هستید، لطفاً خودرو پیکاپ را نیز در نظر بگیرید.

6. باز گذاشتن درب عقب خودرو پیکاپ باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود

شاید خیلی از شماها افرادی را دیده باشید که هنگام رانندگی خودرو پیکاپ درب عقب آن را باز گذاشته‌اند یا حتی از درب‌هایی که به شکل حصار و توری هستند استفاده می‌کنند. این اقدام به لطف افسانه و باور مضحکی‌ست که طبق آن اگر درب عقب پیکاپ باز باشد در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود. این افسانه بر این باور استوار است که بسته بودن درب عقب و در حالت ایستاده قرار داشتن آن باعث ایجاد دیواره‌ای می‌شود که آن دیواره کشش را ایجاد می‌کند؛ سپس اعتقاد بر این است که این کشش باعث می‌شود پیکاپ سخت تر کار کند و آیرودینامیک کمتری داشته باشد.

این افسانه و باور بارها از بین رفته است، اما همچنان افرادی وجود دارند که آن را باور کرده‌اند. اگر به تصویر بالا دقت کنید علم نشان می‌دهد که هوا با بسته بودن درب عقب بهتر جریان می‌یابد که باعث ایجاد خلاء یا حباب هوا می‌شود که هوا را به آرامی روی درب عقب فشار می‌دهد؛ اما هنگامی که درب عقب باز است، هوا شکسته شده و متلاطم می‌شود که می‌تواند روی درب عقب باز شده فشار وارد کند و باعث کشش شود. خودرو پیکاپ برای بهترین آیرودینامیکی که می‌توانند به دست آورند، طراحی شده‌اند، از جمله طراحی شده‌اند تا با درب عقب بسته به حرکت درآیند. اگر مایل هستید که پیکاپ شما در مصرف سوخت صرفه جویی کند، آن درب عقب را بسته نگه دارید.

5. خودرو پیکاپ می‌تواند هر چیزی را بکسل کند

آیا خودرو پیکاپ می‌تواند هر چیزی را بکسل کند؟ این واقعاً یک فرضیه بسیار گسترده و افسانه‌ای خطرناک است. هر پیکاپ، حتی مدل‌های مختلف، دارای درجه بندی یدک کشی خاص و متفاوتی هستند. فقط به این دلیل که یک پیکاپ دارید به این معنی نیست که بتوانید یک کامیون یا یک ماشین کاروان را با آن بکسل کنید. همیشه این تصور وجود داشته که پیکاپ همه جا می‌توان رفت و هر چیزی را می‌توان بکسل کرد، اما این اصلاً درست نیست.

اگر چیزی را یدک بکشید که پیکاپ شما برای آن درجه بندی نشده است، ممکن است به پیشرانه خود آسیب وارد کنید یا حتی کنترل خود را از دست بدهید و باعث تصادف شوید. به طور کلی، پیکاپ‌های کوچکتر نمی‌توانند آنچه را که پیکاپ‌های بزرگتر قادر به بکسل کردن آن هستند، یدک بکشند. با این حال، هر پیکاپ متفاوت است و باید بررسی کنید که پیکاپ شما برای یدک‌ کشی چه رتبه‌ای دارد و مطمئن شوید که هنگام یدک‌ کشی از تجهیزات صحیح نیز استفاده می‌شود. حقیقت ماجرا این است که همه پیکاپ‌ها می‌توانند چیزی را بکسل کنند، اما همه پیکاپ‌ها نمی‌توانند هر چیزی را بکسل کنند!

4. یخ و برف برای خودرو پیکاپ هیچ مشکلی نیست

یکی دیگر از افسانه‌ها و باورهای ترسناک این است که رانندگی با یک خودرو پیکاپ یعنی برف و یخ هیچ مشکلی محسوب نمی‌شود. مردم بر این باور هستند که اگر یک پیکاپ داشته باشند آن پیکاپ می‌تواند در هر نوع زمینی به راحتی حرکت کند. شاید دیده باشید که در یک جاده برفی و یخی یک پیکاپ از شما با سرعت سبقت می‌گیرد و چند کیلومتر جلوتر کنترلش را از دست داده و منحرف می‌شود.

خواهشاً مانند این افراد فکر نکنید تا همچین عقابتی نصیبتان شود. تمامی وسایل نقلیه اعم از چهار چرخ یا دو چرخ باید در شرایط یخبندان و برفی جانب احتیاط را رعایت کنند. خودرو پیکاپ به دلیل قرار گرفتن بیشتر وزن در مرکز و جلوی وسیله نقلیه می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد. وسایل نقلیه چهار چرخ در این شرایط حتی امکان چپ کردن نیز دارند. شاید پیکاپ‌ها با این ایده و هدف تولید شده‌اند که بتوانند روی هر چیزی به حرکت درآیند، اما همچنان برای ایمن ماندن باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

3. پیکاپ ها گران قیمت هستند

برای خیلی از مردم، خودرو پیکاپ گران قیمت و خارج از بودجه آنان در نظر گرفته می‌شود. آنها بزرگتر از یک ماشین معمولی هستند، بنابراین منطقاً قیمت آنها بیشتر است اما لزوماً اینطور نیست. البته که برخی از پیکاپ‌ها هستند که بیش از پنجاه هزار دلار قیمت دارند، اما پیکاپ‌های جدید زیادی وجود دارند که می‌توان آنها را به قیمت یک خودروی مجهز خریداری کرد.

با توجه به لیست ده پیکاپ ارزان قیمت در سال 2021 که توسط سایت Kelley Blue Books منتشر گردید، تعداد انگشت شماری کامیون وجود دارد که می‌توان آنها را با قیمت کمتر از سی هزار دلار خریداری کرد، از جمله شورولت کلرادو و فورد رنجر که هر دو قیمتشان از حدود بیست و پنج هزار دلار شروع می‌شوند. این تازه اولشه، فورد قرار است در سال 2022 یک پیکاپ به نام Maverick را عرضه کند که قیمت آن از 19995 دلار شروع می‌شود و حتی هیبریدی نیز بوده، بنابراین در مصرف سوخت نیز صرفه جویی خواهد شد. فقط به این دلیل که شنیده‌اید خودرو پیکاپ گران هستند، که برخی از آن‌ها گران هستند، به این معنی نیست که بیخیال آن شوید. کمی تحقیق کنید و می‌توانید پیکاپ‌های زیادی را پیدا کنید که ممکن است با بودجه شما برای خرید یک وسیله نقلیه جدید متناسب باشد.

2. هرچه بزرگ‌تر، بهتر

خودرو وانت

جمله هرچه بزرگ‌تر، بهتر جمله‌ای است که در دنیای پیکاپ خیلی آن را می‌شنویم. همه مایل هستند که پیکاپ بزرگی داشته که ارتفاع زیاد به همراه چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ دارد. مطمئناً این پیکاپ‌ها خیلی باحال به نظر می‌رسند و توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و شاید آن چیزی باشد که از کودکی رویای آن را داشته‌اید و این هیچ ایرادی ندارد، اما ممکن است این امر ایدئال هر کسی نباشد.

وقتی جمله هر چه بزرگ‌تر، بهتر را مد نظر خود قرار می‌دهید، خریدن یا ساختن یک پیکاپ بزرگ اجتناب ناپذیر می‌شود؛ اما بهتر است نقاط منقی آن را نیز در نظر بگیرید. اول از همه، مصرف سوخت این پیکاپ‌ها سرسام آور بالا می‌رود. چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ و سیستم تعلیق بلند شده بزرگ، همه چیز را تا جایی که مسافت پیموده شده با بنزین خوب مصرف می‌کنید، از بین می‌برد؛ سپس باید هزینه تعمیر و تعویض دوباره این قطعات را پرداخت کنید، که ممکن است این کار را قبلاً هم کرده باشید. بزرگ کردن این ماشین‌ها اصلاً چیز ارزانی نیست.

در آخر در نظر بگیرید که می‌خواهید در یک پارکنیگ عمومی یا یک گاراژ پیکاپ خود را پارک کنید. بسیاری از پیکاپ‌های بزرگ که بلند شده‌اند به دلیل ترخیص خودرو نمی‌توانند وارد پارکینگ‌های عمومی شوند. بزرگتر همیشه بهتر نیست، اما اگر این امر چیزی است که شما می‌خواهید، فقط ابتدا جنبه‌های منفی را در نظر بگیرید.

1. پیکاپ فقط برای مزارع و استفاده در روستا است

ده‌ها سال است که از خودرو پیکاپ در روستا و در مزارع استفاده می‌شود. آن‌ها یک وسیله نقلیه مفید بوده‌اند که با کمک به مزرعه یا تحویل محصولات از یک شهر کوچک به شهر دیگر، زندگی را آسان تر کرده‌اند. همه باید قدردان آن باشند و هنوز جایی برای پیکاپ‌ها در مزرعه و روستا وجود دارد. با این حال، پیکاپ‌ها تکامل یافته‌اند و بسیار بیشتر از یک پیکاپ مختص مزرعه هستند.

امروزه پیکاپ‌ها را در مسیرهای حومه شهر، پارکینگ‌های مراکز خرید، مسیرهای مسابقه و حتی تمرینات فوتبال نیز خواهید دید. کاربردی بودن پیکاپ‌ها آن‌ها را برای زندگی روزمره مفید می‌کند. در پیکاپ‌ها هم جا برای خانواده و هم جا برای خریدهایی که برای منزل انجام می‌دهید وجود دارد. آنها می توانند برای زندگی در مرکز شهر بسیارجمع و جور باشند یا حتی به اندازه کافی بزرگ باشند که با آن بتوان حمل و نقل مربوط به اثاث کشی را انجام داد. دلیل خرید یک پیکاپ هر چه که باشد، دیگر آن دوران که تصور می‌شید این وسیله نقلیه تنها مختص مزارع و روستاها بوده به سر رسیده است.

به نظر شما دیگر چه باورها و افسانه‌های غلط و مضحک در مورد خودرو پیکاپ وجود دارد؟ شما می‌توانید نظر خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*