بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان برای رایانه‌های شخصی

اگر از طرفداران عناوین مبتنی بر واقعیت و Simulator هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های شبیه ساز رایگان برای رایانه‌های شخصی آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله، به معرفی بهترین بازی های شبیه ساز رایگان برای رایانه‌های شخصی پرداخته‌ایم که می‌توانند شما را برای ساعاتی سرگرم کنند.

همه‌ی بازی‌های ویدیویی لزوما فانتزی یا علمی-تخیلی نیستند، بعضی از آن‌ها اتفاقات یا رویدادهای واقعی را بازسازی می‌کنند که به آن‌ها شبیه‌ساز می‌گوییم. گاهی دوست دارید تا یک چیز شبه‌واقعی را در یک دنیای مجازی تجربه کنید، آن‌ها هم بدون اینکه فشاری را متحمل شوید؛ شاید می‌خواهید خلبان باشید یا یک تانک را هدایت کنید، چیزهایی که معمولا امکان انجام دادنشان را در دنیای واقعی ندارید.

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

اکثر بازی‌های این ژانر به صورت Premium عرضه می‌شوند، زیرا پرخرج هستند و استودیوهای بزرگ برای آن‌ها هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند. با این حال، تعدادی بازی رایگان هم وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. بعضی از این عناوین را بر روی کنسول‌ها می‌توانید پیدا کنید اما همه‌ی آن‌ها بر روی رایانه‌های شخصی، در پلتفرم استیم منتشر شده‌اند و کاملا فری تو پلی هستند.

بازی Rec Room

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

«رِک روم» یک بازی شبیه‌ساز است که برای تجربه‌ی آن به هدست واقعیت مجازی نیاز دارید. شما در این بازی یک آواتار می‌سازید و با افراد مختلف وقت گذرانده و به گفتگو می‌پردازید. اگر هم علاقه‌ای به گفتگو با دیگران ندارید (که برای آن باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید)، می‌توانید مینی‌گیم‌های گوناگون این بازی را انجام دهید. رِک روم دارای بخش‌های پینت بال و لیزر تگ است که بیشتر برای اکشن‌دوستان جذاب جلوه می‌کند. بازی بولینگ و غیره هم مناسب افرادی است که می‌خواهند لحظات آرام‌تری را تجربه کنند.

برخلاف بازی «وی‌ آر چت» که در ادامه به آن می‌پردازیم، در بازی Rec Room تنها می‌توانید بازی‌هایی را انجام دهید که توسط تیم سازنده طراحی شده است و در ساخت آواتارها هم آزادی چندانی ندارید. اینکه اجازه ندارید ویدیو یا تصویری را با دیگران به اشتراک بگذارید، شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد اما شرکت سازنده برای اینکه جلوی محتواهای غیراخلاقی را بگیرد، این قانون را گذاشته و همه‌ی سنین می‌توانند از این بازی رایگان لذت ببرند.

بازی Russian Fishing 4

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

یکی از جدیدترین بازی‌های این فهرست که مدتی قبل منتشر شد و یک تجربه‌ی آرامش‌بخش را برای بازی‌دوستان به ارمغان می‌آورد. «ماهی‌گیری روسی 4» همان‌طور که از نامش مشخص است، قسمت چهارم مجموعه به حساب می‌آید و نسبت به نسخه‌های پیشین، گرافیک بهتری دارد. اگر به ماهی‌گیری علاقه‌مند هستید و به هر دلیلی نمی‌توانید در دنیای واقعی این کار را انجام دهید یا فرصت کافی ندارید، این بازی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

جلوه‌های بصری و طراحی محیط بازی عالی است و به مناطق زیبایی قدم می‌گذارید. مکانیک‌های گیم‌پلی اثر شاید گاهی چالش برانگیز شوند اما چندان آزاردهنده نیستند و در فراغ بال، می‌توانید ماهی صید کنید.

بازی Fishing Planet

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

اگر علاقه‌ای به ماهی‌گیری در روسیه ندارید، بازی «سیاره ماهی‌گیری» اجازه می‌دهد تا این کار را در کشور آمریکا انجام دهید. بازی شامل دریاچه‌های مختلفی می‌شود و می‌توانید نشان دهید که تا چه اندازه در زمینه‌ی صید ماهی‌ها مهارت دارید.

نکته‌ی جالب بازی این است که شامل بخش رقابتی آنلاین هم می‌شود و حتی می‌توانید همراه با دوستانتان، به صورت دونفره یا بیشتر، مراحل را انجام دهید. سازندگان برای افزایش تنوع، انواع تجهیزات ماهی‌گیری را در بازی قرار داده‌اند و آزادی دارید تا آیتم‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

بازی VRChat

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

«وی آر چت»، به رِک روم شبیه است و می‌تواند یک پلتفرم مناسب برای دوست‌یابی باشد. بازی شامل اتاق‌های مختلفی می‌شود که هر کدام، ویژگی‌های مخصوص به‌خود را دارند. اگر انگلیسی را به خوبی بلد نیستید، می‌توانید همراه با دوستان خود وارد بازی شوید و کمی تفریح کنید. توصیه می‌کنیم که برای انجام این بازی از هدست واقعیت مجازی استفاده کنید اما بدون آن هم می‌توانید تجربه‌ی بامزه‌ای از آن داشته باشید.

وی آر چت در مقایسه با رک روم، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری دارد و به شما آزادی عمل کامل می‌دهد. این بازی در حال حاضر، به صورت «دسترسی اولیه» (Early access) در دسترس قرار دارد، بدین معنا که شاید نسخه‌ی کامل آن از حالت رایگان خارج شود.

بازی Shop Titans

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

اگر به هر دلیلی دوست دارید فروشندگی کنید یا صاحب یک فروشگاه شوید، بازی «شاپ تایتانز» نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اتفاقات بازی در یک شهر ساختگی قرون وسطی رخ می‌دهد و باید یک بیزنس کوچک راه بیندازید. از آنجایی که در دنیای قدیم خبری از تکنولوژی و خطوط تولید مکانیزه نبود، باید همه‌ی کارها را شخصا انجام دهید.

با این تفاصیل، برای اینکه بتوانید چیزهای خوب و منحصربه‌فرد به فروش برسانید، مسیر سختی را در پیش خواهید داشت و حتی به سیاه چال‌ها قدم بگذارید تا آیتم‌های ارزشمند پیدا کنید. پس از بازگشت از ماجراجویی‌ها، باید ابعاد تجاری فروشگاه را مدیریت کرده و با خلاقیت، راه‌های تازه‌ای برای پیشرفت و بهبود فروش پیدا کنید.

بازی DCS World Steam Edition

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

«شبیه‌ساز نبرد دیجیتالی» همان طور که از نامش مشخص است، جنگ را شبیه‌سازی می‌کند و سوار بر وسایل نقلیه‌ی مختلف، باید با دشمنان به مبارزه بپردازید. از آنجایی که اجازه‌ی پیاده شدن از هواپیماها را ندارید، بازی خشونتی ندارد و همه چیز به انفجار و شلیک تیر خلاصه می‌شود.

بازی DCS تمرکز ویژه‌ای بر روی مبارزات هوایی دارد اما با توجه به سلیقه‌ی شخصی، می‌توانید سوار بر تانک‌ها یا کشتی‌ها هم شوید. برگ برنده‌ی اثر، گرافیک جذاب آن است که برای یک اثر فری تو پلی، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اگر از طرفداران عناوین جنگی هستید، این اثر شما را راضی خواهد کرد.

بازی Conqueror’s Blade

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

این بازی هم یک شبیه‌ساز جنگی است که البته شاید جاه‌طلبانه‌تر از آن چیزی باشد که انتظار دارید؛ این بازی می‌تواند به راحتی در کنار بازی‌های جنگی مدرن قرار بگیرد، حتی با اینکه اتفاقات آن در قرون وسطی رخ می‌دهد. شما در کنار بازیکنان دیگر، وارد نبردهای بزرگی می‌شوید و با سلاح‌های سرد مبارزه می‌کنید.

بازی Conqueror’s Blade از آن جهت جاه‌طلبانه است که هر تیم شامل 1000 سرباز می‌شود و باید در مقابل 1000 نفر دیگر قرار بگیرید! تیمی در این جنگ پیروز خواهد شد که تاکتیک‌های بهتری دارد و همکاری اعضای آن بهتر است. در مقایسه با عناوین فوق که آرامش‌بخش هستند یا خشونتی ندارند، در این بازی باید برای خون‌ریزی‌های گسترده آماده باشید.

بازی World Of Warships

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

در «دنیای کشتی‌های جنگی»، وارد مبارزات 24 نفره می‌شوید (12 در برابر 12) و در یک محیط دریایی بزرگ، باید برای پیروزی امتیاز به دست بیاورید. پنج کلاس مختلف از کشتی‌ها وجود دارد که با توجه به سبک بازی خود یا سلیقه‌ای که دارید، اجازه دارید با هر کدام از آن‌ها وارد رقابت شوید: کشتی‌های ناوشکن (Destroyers)، کشتی‌های رزم‌ ناو (Cruisers)، کشتی‌های جنگی (Battleships)، کشتی‌های هواپیمابر (Aircraft Carriers) و زیردریایی‌ها (Submarines).

این بازی آنلاین چند نفره گسترده (MMO) نقشه‌های وسیعی دارد که باعث شده تا استراتژی و تاکتیک، نقشی کلیدی در جنگ‌ها داشته باشد. تیمی که نقشه‌های مناسب‌تری دارد و با استراتژی‌های درست‌تری پیش می‌رود، شانس بالاتری برای پیروزی خواهد داشت. این عنوان، از اِلمان‌های سبک نقش آفرینی بی‌درنگ (RTS) نیز بهره می‌برد. بازی World Of Warships برای تازه‌واردها کمی سخت است و برای درک درست مکانیک‌های آن باید زمان زیادی صرف کنید.

بازی World Of Tanks Blitz

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

یک بازی آنلاین چندنفره گسترده دیگر که اگرچه یک دهه از عرضه‌ی آن می‌گذرد اما از نظر کیفیت، تفاوت خاصی با آثار گرافیکی و جدید ندارد. ماجراهای «جهان تانک‌ها» در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و در آن باید هدایت تانک‌های مختلف را بر عهده گرفته و در میدان‌های نبرد وسیع به رقابت بپردازید. طراحی پرجزئیات اثر باعث شده تا بتوانید روش‌های مختلفی را در نبردها به کار بگیرید و این حس را داشته باشید که واقعا در میدان جنگ حاضر هستید. انجام این بازی در کنار دوستان، آن را هیجان‌انگیزتر هم می‌کند.

در بازی World Of Tanks، تانک‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام با نقاط قوت و ضعف خاصی طراحی شده‌اند و با توجه به نقشه و سبک بازی خود، باید تانک مناسب را انتخاب کنید. همه چیز در این بازی به شلیک کردن خلاصه نمی‌شود و برای پیروزی به استراتژی‌های هوشمندانه نیازمند خواهید بود. این بازی اگرچه رایگان است اما برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، باید نسخه‌ی پرمیوم آن را خریداری کنید. البته اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، نباید نگران نباشید زیرا عدم خرید نسخه‌ی پولی، از هیجان اثر کم نمی‌کند و همه‌ی بازیکنان باهم برابر هستند.

بازی War Thunder

بهترین بازی های شبیه ساز رایگان

«وار تاندر» هم یک بازی آنلاین چندنفره گسترده نظامی است که در مقایسه با آثار فوق‌الذکر، پیچیدگی‌های بیشتری دارد و اگر فقط برای تفریح بازی می‌کنید، بهتر است به سراغ آن نروید زیرا بازیکنان‌اش شوخی ندارند و معمولا به تازه‌واردها کمک نمی‌کنند. توسعه‌ی این بازی نزدیک به هفت سال به طول انجامید و سرانجام در سال 2016 بود که وارد بازار شد. تمرکز اصلی بازی بر روی مبارزه با وسایل نقلیه‌ی نظامی است و شما با انواع هلی‌کوپترها، جت‌ها، تانک‌ها و غیره وارد میدان ‌می‌شوید.

در این بازی رایگان، در جنگ‌های بزرگ هوایی، دریایی و زمینی با حضور صدها بازیکن دیگر شرکت می‌کنید و مبارزات به صورت بی‌درنگ انجام می‌شوند. تنوع این اثر فوق‌العاده است و در آن بیش از 1500 وسیله نقلیه و 80 نقشه بزرگ وجود دارد و از بخش PvE نیز بهره می‌برد (می‌توانید با هوش مصنوعی مبارزه کنید).

بازی War Thunder رکورد کتاب گینس برای بیشترین تعداد هواپیماها در یک شبیه ساز و بیشترین تعداد بازیکن در یک سرور برای یک شبیه ساز پرواز را نیز در اختیار دارد، در نتیجه باید آمادگی حضور در تعدادی از شلوغ‌ترین لحظات دنیای بازی‌های ویدیویی را داشته باشید. این عنوان را علاوه بر رایانه‌های شخصی، روی کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی نیز می‌توانید پیدا کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های شبیه ساز رایگان برای رایانه‌های شخصی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*