جایگزینی بیت کوین توسط اتریوم

چرا اتریوم بیت کوین بعدی است و نباید در خرید آن تردید کرد؟

اتریوم به احتمال زیاد خیلی زود تبدیل به بیت کوین بعدی شده و مارکت کپ بالاتری نسبت به آن کسب خواهد کرد. اما علت پتانسیل رشد بالای ETH چیست؟

محبوبیت بیت کوین نزد سرمایه‌ گذاران دلایل بسیاری دارد. نخست اینکه بیت کوین، اولین ارز دیجیتال است. دوم اینکه ارزش این رمز ارز طی سال گذشته، چند برابر شده و سود سرشاری را نصیب سرمایه‌ گذاران خود کرده است. اما دیگر این تنها گزینه نیست.

در حال حاضر، یافتن بیت کوین بعدی، تبدیل به دغدغه نخست بسیاری از سرمایه‌ گذاران شده است و عده‌ای بر این باورند که اتریوم می‌تواند بیت کوین بعدی باشد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که اتریوم بتواند به ارزشی معادل بیت کوین برسد؛ اما این رمز ارز و فناوری نهفته در ورای آن می‌تواند به اندازه بیت کوین برای حوزه ارزهای دیجیتال، حائز اهمیت باشد.

در ادامه به چند دلیل در توضیح مفید بودن خرید اتریوم و لزوم سرمایه‌ گذاری در آن به جای خرید بیت کوین اشاره خواهیم کرد. بیت کوین روزی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بود، اما اکنون رقبای بسیار قدرتمندی دارد. در نظر داشته باشید نمی‌توان با اطمینان گفت که اتریوم روزی می‌تواند از بیت کوین پیشی بگیرد؛ اما به دلایلی که در ادامه بررسی می‌کنیم این احتمال بسیار بالا است. البته نباید از نظر دور داشت که بازار رمز ارزها بسیار پرنوسان است و خرید اتریوم و سرمایه‌ گذاری در این رمز ارز یا هر ارز دیجیتال دیگری باید با چشمانی کاملاً باز انجام شود.

ارزش اتریوم به سرعت رو به افزایش است

یکی از جنبه‌های مشترک اتریوم با بیت کوین این است که ارزش آن به سرعت، روندی افزایشی را طی کرده است. در زمان نگارش این مقاله، هر واحد اتریوم تقریباً ۴۲۰۰ دلار ارزش دارد که افزایشی ۹۰۰ درصدی را طی ۱۲ماه گذشته نشان می‌دهد.

اینکه آیا ارزش اتریوم روزی از ارزش بیت کوین فراتر خواهد رفت یا نه، پرسشی است که یافتن جواب برای آن دشوار است؛ اما باید توجه داشت که هرچه اقبال سرمایه‌ گذاران به اتریوم بیشتر شود، این رمز ارز جای پای خود را در حوزه ارزهای دیجیتال مستحکم‌تر می‌کند.

در بازاری که بیش از ۹ هزار رمز ارز وجود دارد، تبدیل اتریوم به یک کوین مستحکم و مانا می‌تواند جایگاه ویژه‌ای به آن ببخشد.

بلاک چین اتریوم، خلق بازارهای جدید را تسهیل می‌کند

بخش از رشد ارزش اتریوم به قابلیت یکتای آن در میزبانی از اپ‌ها و سامانه‌های دیفای باز می‌گردد. دیفای می‌تواند تحولات بسیاری را در دنیای مالی رقم بزند؛‌ زیرا به مردم کمک می‌کند بدون اتکا به نهادهای مالی سنتی، وام بگیرند، حساب سپرده‌گذاری باز کنند یا آنکه دست به دادوستد دارایی‌های دیجیتال خود بزنند.

توسعه‌دهندگان نیز به استفاده از بلاک چین اتریوم روی آورده‌اند تا اپ‌های غیرمتمرکز مبتنی بر دیفای بسازند و از آن‌ها برای ارسال پول، تسهیل دادوستد توکن‌ها و خرید بیمه استفاده کنند. این در حالی است که بر خلاف اتریوم، بیت کوین برای آن‌ها کاربردی از این نظر ندارد.

یکی از حوزه‌های نوپایی که برپایه اتریوم ساخته شده و به سرعت در حال گسترش است، حوزه توکن های غیر قابل تعویض یا NFT است. NFT ها می‌توانند دربرگیرنده طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال باشند؛‌ از موسیقی گرفته تا آثار هنری تجسمی. گفتنی است که بسیاری از بزرگ‌ترین بازارگاه‌های NFT در بستر بلاک چین اتریوم برپا شده‌اند.

اتریوم از یک جامعه پویای توسعه‌دهندگان برخوردار است

فراگیر شدن یک فناوری به ابعاد آن بستگی دارد. اتریوم نیز توانسته بزرگ‌ترین جامعه توسعه‌دهندگان را در میان همه بلاک چین‌ها برای خود دست و پا کند. هرماه به طور متوسط، ۲۳۰۰ توسعه‌دهنده روی بلاک چین اتریوم کار می‌کنند و این رقم در مقایسه با سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

این به اتریوم یک مزیت منحصر به فرد بخشیده و منجر به افزایش بهای توکن آن شده است. هرچه جامعه توسعه‌دهندگان یک پلتفرم، پویاتر و بزرگ‌تر باشد، می‌توان انتظار داشت به‌روزرسانی‌های بیشتری برای آن پلتفرم منتشر شود و این اعتماد کاربران را افزایش می‌دهد. رشد جامعه کاربری نیز به جذب فزاینده توسعه‌دهندگان منجر می‌شود و این چرخه سازنده در انتها به رشد پلتفرم می‌انجامد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*