نسل جدید ساندبارهای سونی

نسل جدید ساندبارهای سونی صدای 360 درجه‌ای تولید می‌کنند

نسل جدید ساندبارهای سونی با فناوری صدای 360 درجه‌ای معرفی شدند. البته برای استفاده از امکانات کامل آن‌ها باید اسپیکر پشتی جدید Sony SA-RS5 را هم تهیه کنید.

وقتی سونی از سیستم خانگی باکیفیت خودش در سال گذشته رونمایی کرد، مجموعه اسپیکر گران قیمت HT-A9 این کمپانی دارای قابلیتی بود که ساندبارهای سونی فاقد آن بودند. نام این قابلیت 360Spatial Sound Maping است که اسپیکرهای فانتومی می‌ساد تا به تولید صدای فراگیر در کل اتاق کمک کند. امروز سونی در نمایشگاه CES 2022 از دو ساندبار جدید HT-A7000 و HT-A5000 رونمایی کرد که از بهار پیش رو، صدای 360 درجه‌ای را به ارمغان میاورند.

تجربه صدای 360 درجه‌ای با نسل جدید ساندبارهای سونی

این فناوری در ابتدا از ترکیب فناوری Sound Field Optimization و میکروفون‌های داخلی برای اندازه‌گیری حجم و قرارگیری دو ساندبار و اسپیکرهای پشتی استفاده می‌کند. وقتی اندازه‌گیری تمام شد، با موقعیت یابی امواج صوتی بر اساس اطلاعات مکانی جمع‌آوری شده، اسپیکرهای مجازی را ایجاد می‌کند. سونی می‌گوید حاصل کار این فناوری ایجاد یک مدیان صوتی فضایی گسترده در کل اتاق است تا تمام حاضرین فارغ از مکان نشستن خود، بتوانند تجربه صوتی مشابهی را دریافت کنند.

این فناوری ما را به یاد قابلیت Acoustic Center Sync در تلویزیون‌های Bravia XR TV می‌اندازد که با انتقال صدا، اسپیکرهای تلویزیون را به یک بلندگوی مرکزی تبدیل می‌کند تا صدای دیالوگ‌ها تقویت شود. نسل جدید ساندبارهای سونی همچنین برای ارائه تجربه صوتی همه‌جانبه در گوش کردن موسیقی از فناوری 360Reality Audio نیز پشتیبانی می‌کنند.

سونی برای کمک به ساندبارهای جدیدش از یک جفت اسپیکر بی‌سیم پشتی نیز رونمایی کرده است. برخلاف اکثر اسپیکرهای پشتی که به صورت بی‌سیم متصل می‌شوند اما برای برق به یک کابل نیاز دارند، اسپیکرهای جدید Sony SA-RS5 کاملاً بی‌سیم هستند و از راه دور شارژ می‌شوند. غول ژاپنی می‌گوید این اسپیکرها 10 ساعت شارژدهی دارند و اگر هم فراموش کرده باشید آن‌ها را قبل از تماشای یک فیلم شارژ کنید، تنها با 10دقیقه شارژ می‌توانید 90 دقیقه از آن‌ها استفاده کنید. این اسپیکرها همچنین از فناوری پرتاب از بالا، ووفرهای جهت‌دار وسیع، توییترهای گنبدی و دو رادیاتور منفعل برای ایجاد یک میدان صوتی قدرتمندتر و وضح بیشتر استفاده می‌کنند.

اسپیکرهای جدید سونی SA-RS5

سونی روی این اسپیکرها یک دکمه را قرار داده که با فشار دادن آن Sound Field Optimization فعال می‌شود تا فوراً آن‌ها را با ساندبار خود کالیبره کنید. همچنین، گرچه طراحی این اسپیکرها استوانه‌ای است، ولی قسمت پشتی آن‌ها طراحی صافی دارد تا قرارگیری آن‌ها جلوی دیوار مشکلی ایجاد نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*